DZIECKO Z WADAMI SŁUCHU - ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE.doc

(77 KB) Pobierz
D Z I E C K O

 

D Z I E C K O 

Z   WADAMI  SŁUCHU

(NIESŁYSZĄCE, NIEDOSŁYSZĄCE) 

NAUCZANIE – WYCHOWANIE  - REHABILITACJA

ARTYKUŁY Z CZASOPISM: 
 

1.       Bariery rozwoju tożsamości dziecka głuchego / Katarzyna Leśniewska // Wychowanie na co dzień. – 1999, nr 4 –5, s. 40 – 41

2.       Czas wolny młodzieży głuchej zamieszkałej w internacie / Anna Marchewka // Kultura Fizyczna. – 2000, nr 5 –6 s. 30 -32

3.       Czy wyjazdy zagraniczne sprzyjają integracji młodzieży zdrowej                                  z niesłyszącymi? / Wojciech  Labocha // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4,                 s. 2 35 – 236

4.       Czytelnictwo jako jedna z form rehabilitacji niesłyszących / Aniela Korzon // Szkoła Specjalna. – 1998, nr 5, s. 334 – 339

5.       Działalność na rzecz dzieci głuchoniewidomych w Polsce / Małgorzata Książek, Elżbieta Oleksiak // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 4, s. 230 – 233

6.       Dzieci z wadami słuchu w szkole podstawowej / W. Adamska-Janiak // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 1, s. 9 –11

7.       Dziecko głuche i  język ojczysty/ Czesław Dziemidowicz // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 1999, nr 1, s. 44 – 45 (recenzja / Beata Harań)

8.       Dziecko niedosłyszące w szkole powszechnej / Irena Czepulonis // Nowa Szkoła. – 2004, nr 4, s. 59-60

9.       Dziecko niesłyszące możemy nauczyć języka, możemy – musimy tylko .../ Genowefa Hewelt// Wychowanie na co dzień. – 1997, nr 6, s. 20 - 22

10.   Dziecko z wadą słuchu w szkole masowej – blaski i cienie integracji /                    Kazimierz Kowańdy, Karol Penar // Życie Szkoły. – 1998, nr 1, s. 12 – 17

11.   Gdy dziecko źle słyszy. Problemy w komunikowaniu się dziecka z wadą słuchu / Bożena Łukanowska // Przyjaciel Dziecka. – 2000, nr 10-12, s. 21-22

12.   Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z uszkodzonym narządem słuchu / Joanna Kolasko, Joanna Kosmalowa // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 3,                                                           s. 174 – 180

13.   Grupowe zajęcia logopedyczne z dziećmi z wadami słuchu / Marianna Krawiec i in. // Scholasticus . – 1995, nr  2, s. 97 – 100

14.   Integracyjne zajęcia czytelnicze uczniów ze szkoły masowej i ośrodka specjalnego dla dzieci niesłyszących / Teresa Ciborska // Szkoła Specjalna. – 1997, nr 1, s. 40 – 42

15.   Jak pomóc niesłyszącemu dziecku uczyć się języka angielskiego? /                         Ewa Domagała-Zyśk // Szkoła Specjalna. -  2003, nr 4, s. 223 – 228

16.   Język dzieci głuchych – wskazówki dla edukacji szkolnej / P. Tomaszewski / Szkoła Specjalna . – 2005, nr 3, s. 167 – 181

17.   Język migowy w kształtowaniu zainteresowań żeglarskich młodzieży niesłyszącej / Leszek Musiał // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 4, s. 194 – 198

18.   Klasyfikacja zaburzeń słuchu / H. Skarżyski // Logopedia. – 2000, t. 28,                         s. 49 – 60

19.   Komputerowe programy terapeutyczne w diagnostyce logopedycznej dzieci z wadami mowy i słuchu / Arkadiusz Wąsiński // Auxilium Sociale. – 1997, nr 2, s. 110 -119

20.   Kształcenie i sposoby porozumiewania się niesłyszących w opinii różnych środowisk społecznych – stereotypy myślowe, mity, fakty / Aniela Korzon // Auxilium Sociale 1999, nr 3-4, s. 135 – 141

21.   Kształtowanie pojęcia miary długości u dzieci z wadą słuchu/ Joanna Odzeniak // Szkoła Specjalna. – 1995, nr 2, s. 88 - 94

22.   Kształtowanie umiejętności liczenia u dzieci z wadą słuchu /                                                                                                                                                                                                                                             Małgorzata Kupisiewicz // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 2, s. 104  -109

23.   Logopeda o szkole integracyjnej i logoterapii dziecka z wadą słuchu /                                                        Zyta Niedzwiecka // Wychowanie na co dzień. -  2001, nr 3, s. 22 –23

24.   Metoda fonogestów jako szansa na pełne i wszechstronne wykształcenie osób niesłyszących / Kazimiera Krakowiak // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 2, s. 68 - 79

25.   ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin