D Z I E C K O
Z WADAMI SŁUCHU
(NIESŁYSZĄCE, NIEDOSŁYSZĄCE)
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
1. Bariery rozwoju tożsamości dziecka głuchego / Katarzyna Leśniewska // Wychowanie na co dzień. – 1999, nr 4 –5, s. 40 – 41
2. Czas wolny młodzieży głuchej zamieszkałej w internacie / Anna Marchewka // Kultura Fizyczna. – 2000, nr 5 –6 s. 30 -32
3. Czy wyjazdy zagraniczne sprzyjają integracji młodzieży zdrowej z niesłyszącymi? / Wojciech Labocha // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 2 35 – 236
4. Czytelnictwo jako jedna z form rehabilitacji niesłyszących / Aniela Korzon // Szkoła Specjalna. – 1998, nr 5, s. 334 – 339
5. Działalność na rzecz dzieci głuchoniewidomych w Polsce / Małgorzata Książek, Elżbieta Oleksiak // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 4, s. 230 – 233
6. Dzieci z wadami słuchu w szkole podstawowej / W. Adamska-Janiak // Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 1, s. 9 –11
7. Dziecko głuche i język ojczysty/ Czesław Dziemidowicz // Opieka – Wychowanie – Terapia. – 1999, nr 1, s. 44 – 45 (recenzja / Beata Harań)
8. Dziecko niedosłyszące w szkole powszechnej / Irena Czepulonis // Nowa Szkoła. – 2004, nr 4, s. 59-60
9. Dziecko niesłyszące możemy nauczyć języka, możemy – musimy tylko .../ Genowefa Hewelt// Wychowanie na co dzień. – 1997, nr 6, s. 20 - 22
10. Dziecko z wadą słuchu w szkole masowej – blaski i cienie integracji / Kazimierz Kowańdy, Karol Penar // Życie Szkoły. – 1998, nr 1, s. 12 – 17
11. Gdy dziecko źle słyszy. Problemy w komunikowaniu się dziecka z wadą słuchu / Bożena Łukanowska // Przyjaciel Dziecka. – 2000, nr 10-12, s. 21-22
12. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z uszkodzonym narządem słuchu / Joanna Kolasko, Joanna Kosmalowa // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 3, s. 174 – 180
13. Grupowe zajęcia logopedyczne z dziećmi z wadami słuchu / Marianna Krawiec i in. // Scholasticus . – 1995, nr 2, s. 97 – 100
14. Integracyjne zajęcia czytelnicze uczniów ze szkoły masowej i ośrodka specjalnego dla dzieci niesłyszących / Teresa Ciborska // Szkoła Specjalna. – 1997, nr 1, s. 40 – 42
15. Jak pomóc niesłyszącemu dziecku uczyć się języka angielskiego? / Ewa Domagała-Zyśk // Szkoła Specjalna. - 2003, nr 4, s. 223 – 228
16. Język dzieci głuchych – wskazówki dla edukacji szkolnej / P. Tomaszewski / Szkoła Specjalna . – 2005, nr 3, s. 167 – 181
17. Język migowy w kształtowaniu zainteresowań żeglarskich młodzieży niesłyszącej / Leszek Musiał // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 4, s. 194 – 198
18. Klasyfikacja zaburzeń słuchu / H. Skarżyski // Logopedia. – 2000, t. 28, s. 49 – 60
19. Komputerowe programy terapeutyczne w diagnostyce logopedycznej dzieci z wadami mowy i słuchu / Arkadiusz Wąsiński // Auxilium Sociale. – 1997, nr 2, s. 110 -119
20. Kształcenie i sposoby porozumiewania się niesłyszących w opinii różnych środowisk społecznych – stereotypy myślowe, mity, fakty / Aniela Korzon // Auxilium Sociale 1999, nr 3-4, s. 135 – 141
21. Kształtowanie pojęcia miary długości u dzieci z wadą słuchu/ Joanna Odzeniak // Szkoła Specjalna. – 1995, nr 2, s. 88 - 94
22. Kształtowanie umiejętności liczenia u dzieci z wadą słuchu / Małgorzata Kupisiewicz // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 2, s. 104 -109
23. Logopeda o szkole integracyjnej i logoterapii dziecka z wadą słuchu / Zyta Niedzwiecka // Wychowanie na co dzień. - 2001, nr 3, s. 22 –23
24. Metoda fonogestów jako szansa na pełne i wszechstronne wykształcenie osób niesłyszących / Kazimiera Krakowiak // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 2, s. 68 - 79
25. ...
lola232