SURDO - ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE.pdf

(141 KB) Pobierz
surdopedagogika
SURDOPEDAGOGIKA
ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE W WYBORZE ZA LATA 1987 - 2003
I. DRUKI ZWARTE
1. Dzieci ca matematyka: ksi ka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wad słuchu /
Edyta Gruszczyk – Kolczy ska, Ewa Zieli ska, Małgorzata Kupisiewicz. –
Warszawa: WSiP, 1999. – 228 s.
PBW nr inw.: 86 988
2. Dziecko z uszkodzonym narz dem słuchu: aspekty medyczne, wychowawcze,
socjologiczne i psychologiczne / Olivier Perier; tł. [z franc.] Tadeusz Gałkowski. –
Warszawa: WSiP, 1992. – 339 s.
PBW nr inw.: 79 990, 80 693
3. Dziecko z wad słuchu w szkole podstawowej / wybór i oprac. Janina Wyczesany. –
Kraków: Wydaw. „Sponsor”, 1992. – 111 s.
PBW nr inw.: 83 244
4. Informator o egzaminie gimnazjalnym dla uczniów niesłysz cych słabo
słysz cych w 2002 roku / Okr gowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu [i in.]. –
Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. – 52 s.
PBW nr inw.: 11 479/b Czyt.
5. J zyk migany w szkole. Cz 1 / Bogdan Szczepankowski. – Wyd. 3 zm. –
Warszawa: WSiP, 2001. – 248 s.
PBW nr inw.: 87 318
6. J zyk migany w szkole. Cz 2 / Włodzimierz Pietrzak. – Wyd. 2 zm. – Warszawa:
WSiP, 2001. – 191 s.
PBW nr inw.: 87 319
7. J zyk migowy w szkole i internacie / Izabela Prałat – Pyrzewicz, Jadwiga Bajewska.
– Warszawa WSiP, 1994. – 244 s.
PBW nr inw.: 83 676, 83 677, 82 143, 82 144 Czyt.
8. Mój ucze nie słyszy: poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodost pnych / Urszula
Buryn [i in.]. – Warszawa: MEN, 2001. – 117 s.
PBW nr inw.: 87 412 Czyt.
9. Mowa dziecka: wychowanie dwuj zykowe dziecka niesłysz cego / Danielle
Bouvet; [tł. Z franc.] Rafał Gałkowski. – Warszawa: WSiP, 1996. – 327 s.
PBW nr inw.: 83 364
10. Niesłysz cy – głusi – głuchoniemi: wyrównanie szans / Bogdan Szczepankowski. –
Warszawa: WSiP, 1999. – 434 s.
PBW nr inw.: 85 763
11. Słysz – ale nie wszystko: dziewcz ta i chłopcy z uszkodzonym słuchem w
szkołach masowych / Rene Jacob Mulle; tł. [z niem.] Tomasz Duli ski. – Warszawa:
WSiP, 1997. – 247 s.
PBW nr inw.: 85 199
12. Sprawdzian dla uczniów niesłysz cych i słabo słysz cych ko cz cych szkoł
podstawow w 2002 roku : informator / Okr gowa Komisja Egzaminacyjna w
Poznaniu [i in.]. – Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna, 2000. – 56 s.
PBW nr inw.: 11 480/b Czyt.
13. Surdopedagogika: zarys problematyki dla studiuj cych / Bogdan Hoffmann . –
Warszawa: PWN, 1987. – 196 s.
PBW nr inw.: 75 180 – 75 182 Czyt.
14. Ucz si mówi , czyta i pisa . Cz 1 / Wiesława Sokołowska; il. Magdalena
Hollender. – Wyd. 2 popr.. – Warszawa: WSiP, 2000. – [4] s.
PBW nr inw.: 11 649/b
(Podr cznik do nauczania j zyka polskiego w klasie pierwszej szkoły podstawowej dla dzieci
niesłysz cych)
15. Wybrane metody diagnostyczne w surdopsychologii / pod red. Józefa Stachyry. –
Lublin: Wydaw. UMCS, 1995. – 150 s.
PBW nr inw.: 83 744 Czyt.
16. Wychowanie i nauczanie dzieci głuchych internacie / Jadwiga Baran, Lidia Ritzke,
Irena Stawowy – Wojnarowska. – Wyd. 2. – Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i
Pedagogiczne, 1987. – 191 s.
PBW nr inw. : 84 322, 74 723 – 74 727 Czyt.
17. Wychowanie słuchowe: historia – metody – mo liwo ci / Armin Lowe; przeł. [z
niem.] Dorota Lewandowska. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. –
264 s.
PBW nr inw.: 84 531
18. Z zagadnie surdopedagogiki zawodowej / Bogdan Hoffmann, Maria Zi cina –
Banek. – Warszawa: WSiP, 1989. – 147 s.
PBW nr inw.: 78 919, 78 920, 78 063 – 78 072 Czyt.
19. le słysz / Marie – Lise Bargues; tł. [z franc.] Magdalena Kowalczyk. – Warszawa:
Wydaw. W.A.B., 1994. – 175 s.
PBW nr inw.: 82 362 - 82 363, 82 775 – 82 776
II. ARTYKUŁY Z CZASOPISM
20. Czy wyjazdy zagraniczne sprzyjaj integracji młodzie y zdrowej z
niesłysz cymi? / Wojciech Labocha // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 235-236
21. Czytelnictwo jako jedna z form rehabilitacji niesłysz cych / Aniela Korzon //
Szkoła Specjalna. – 1998, nr 5, s. 334-339
22. Dzieci słysz ce i ich niesłysz cy rówie nicy / G. Krupa // Wychowanie w
Przedszkolu. – 1994, nr 3, s. 136-138
23. Dzieci z uszkodzonym słuchem w nauczaniu integracyjnym / Jolanta Bara ska //
Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 236-239
24. Dziecko niesłysz ce w szkole powszechnej / Janusz Pielaszkiewicz // J zyk Polski w
Szkole. – 1996/97, nr 5, s. 25-30
25. Funkcjonowanie intelektu dzieci z wad słuchu w kategoriach zapisu i
przetwarzania informacji / Jolanta Zieli ska // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 3, s.
148-157
(Materiał i metoda badawcza oceny tempa uczenia si i pami ci dzieci z wad słuchu;
Rezultaty bada nad wła ciwo ciami przetwarzania informacji przez dzieci ze znacznym lub
bokim uszkodzeniem narz du słuchu; Wnioski z bada nad tempem uczenia si i pami ci
dzieci z wad słuchu)
26. Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z uszkodzonym narz dem słuchu / Joanna
Kosmalowa, Joanna Kobosko / Szkoła Specjalna. – 2002, nr 3, s. 174-180
27. Integracyjny czy segregacyjny system edukacji dla dzieci i młodzie y
niesłysz cej? / Kazimierz Ziółek // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 5, wychowanków.
275-282
(Opinie wychowanków – absolwentów O rodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 dla
Niesłysz cych im. Konrada Ma ki w Lubli cu w wietle bada ankietowych)
28. Intelektualna dojrzało do uczenia si matematyki dzieci z wad słuchu. Ró nice
i podobie stwa mi dzy wybranymi dzie mi polskimi i rosyjskimi / Anna Lis –
Zaldivar // Szkoła Specjalna. – 1998, nr 2, s. 75-78
29. Jak pomóc niesłysz cemu dziecku uczy si j zyka angielskiego? / Ewa Domagała
– Zy k // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s. 223-228
30. J zyk – istotne narz dzie dla rozwoju osobowo ci i samorealizacji / Teresa
Ciborowska // Szk. Specjalna. – 1995, nr 4, s. 231 – 232
(Praca z dzieckiem głuchym)
31. Kształcenie umiej tno ci liczenia u dzieci z wad słuchu / Małgorzata Kupisiewicz
// Szkoła Specjalna. – 2002, nr 2, s. 104-109
32. Metoda fonogestów jako szansa na pełne i wszechstronne wykształcenie osób
niesłysz cych / Kazimiera Krakowiak // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 2, s. 68-79
33. „Metodyka nauczania pływania dzieci niesłysz cych”. Seminarium „Sport dla
wszystkich osób niepełnosprawnych” / Małgorzata Pawlak, Katarzyna Witman –
Dziurla // Lider. – 2002, nr 6, s. 12
34. Motywacja do nauki jako determinant powodzenia szkolnego uczniów z wad
słuchu w szkole masowej / Agnieszka Sakowicz – Boboryko // Szkoła Specjalna. –
1995, nr 4, s. 218-224
35. Narz d wzroku u dzieci i młodzie y z gł bokim upo ledzeniem słuchu / Alicja
Kaseja, Gra yna Remlein – Mozolewska // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 3, s. 143-149
36. Nauczanie polskiego j zyka migowego jako obcego j zyka: Czy osoby słysz ce
mog przyswoi j zyk wizualny? / Piotr Tomaszewski, Tadeusz Gałkowski, Paweł
Rosik // Czasopismo Psychologiczne. – 2002, nr 1, s. 7-20
(Zał cznik: Obja nienie niektórych symboli stosowanych w transkrypcji wypowiedzi w
polskim j zyku)
37. Niewerbalne aspekty my lenia twórczego u dzieci głuchych / Anna Paszkowska –
Rogacz // Psychologia Wychowawcza. – 1993, nr 5, s. 409-416
38. O rodek przychylny dzieciom / Kazimierz Bitkowski // Problemy Opieku czo –
Wychowawcze. – 2003, nr 1, s. 25-30
39. Pierwszy taki konkurs: I Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Literaturze / Mariusz
Godos // ycie Podkarpackie. – 2003, nr 22 (1828) 28 maja, s. 7
(Konkurs dla młodzie y niesłysz cej i słabosłysz cej; organizator: Specjalny O rodek Szkolno
– Wychowawczy nr 2 im. Janusza Korczaka w Przemy lu; uczestnikami było 8 dro yn z
o rodków specjalnych)
40. Porozumiewanie si z osobami niesłysz cymi / Bogdan Szczepankowski //
Katecheta. – 2000, nr 1, s. 51-56
41. Praca z dzieckiem głuchym (refleksje matki) / Alina Kalinowska // Wychowanie Na
Co Dzie . – 1997, nr 7-8, s. 9-10
42. Problemy pracy surdopsychologów / Romuald Ponczek, Krystyna Rybi ska //
Problemy Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego. – 1994, nr 1, s. 27-45
43. Problemy wczesnej interwencji u dzieci z uszkodzonym słuchem w aspekcie
opieki wielospecjalistycznej / H. Siedlecka, A. Lipie ska, J. Smole ska // Szkoła
Specjalna. – 2000, nr 4, s. 205-208
44. Pytanie o szanse na dalsze uczestnictwo uczniów z wad słuchu w edukacji
integracyjnej / Agnieszka Sakowicz – Boboryko // Szkoła Specjalna. – 2003, nr 4, s.
212-216
45. Regionalizm w nauczaniu niesłysz cych / Piotr Jezierski // Szk. Spec. – 2000, nr 5,
s. 257-259
46. Rola pływania w procesie rewalidacji dzieci z wad słuchu / Aleksandra Bulas //
Lider. – 1998, nr 10, s. 19
47. Sposoby radzenia sobie przez matki i ojców z problemami wynikaj cymi z
zaburze słuchowych dziecka / Stanisława Tucholska // Psychologia Wychowawcza.
– 1999, nr 5, s. 442-450
48. Struktura j zyka migowego wychowanków SOSW dla dzieci głuchych / Maciej
Janik // Szk. Spec. – 1992, nr 2-3, s. 88-99
49. Stymulowanie rozwoju my lenia operacyjnego podstaw szkolnego uczenia si
matematyki dzieci niesłysz cych / Małgorzata Kupisiewicz // Szkoła Specjalna. –
2002, nr 3, s. 167-173
50. Surdopsycholodzy w o rodkach szkolno – wychowawczych i innych placówkach /
Romuald Ponczek, Krystyna Rybi ska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno –
Pedagogicznego. – 1994, nr 1, s. 44-53
51. Techniki komputerowe w diagnozie i terapii mowy dzieci z wad słuchu / Jolanta
Zieli ska // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 2-3, s. 95-100
52. Udział czasowników w mowie uczniów niesłysz cych / Katarzyna Plutecka // Szkoła
Specjalna. – 2002, nr 5, s. 271-276
53. Wpływ gier i zabaw na kształtowanie systemu j zykowego dziecka niesłysz cego /
Maria Grabowska // Szk. Spec. – 1995, nr 5, s. 285-289
54. Wskazówki dla nauczycieli ucz cych dzieci z wadami słuchu w szkołach
masowych / Magdalena Magierska // Katecheta. – 1999, nr 7, s. 104-105
55. Wybrane aspekty integracji dzieci z wad słuchu w masowej szkole podstawowej
/ Dorota Korna , Gra yna Gunia // Rocznik Nauk. – Dydakt. WSP Krak. Pr. Pedagog.
– 1992, z. 14, s. 217-224
56. Wycieczka historyczna aktywizuj ca uczniów z dysfunkcj słuchu – moje
do wiadczenia / Bo ena Ruta // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 1, s. 31-35
57. Z do wiadcze młodego nauczyciela w nauczaniu historii dzieci głuchych / Piotr
Jezierski // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 4, s. 238-241
58. Zainteresowania zawodowe i wiedza o zawodach młodzie y głuchej / Gra yna
Gunia, Marzena Klaczak // Rocz. Nauk. – Dydakt. WSP Krak. Pr. Pedagog. – 1992, z.
14, s. 281-289
III. KASETY WIDEO
Zgłoś jeśli naruszono regulamin