wrzesień 6 latki.doc

(272 KB) Pobierz
3

+3. NADESZŁA JESIEŃ (15.IX – 19.IX)

 

 

SPOSOBY REALIZACJI

PUNKT Z PODST. PROGRAMOWEJ

CELE OPERACYJNE

Dziecko:

 

1.      Zapoznanie  się z oznakami nadchodzącej jesieni na podstawie wiersza H. Zdzitowieckiej pt. „Gdzie jesteś jesieni?”

-          wysłuchanie treści wiersza i rozmowa na temat utworu;

-          oglądanie kosza z darami jesieni;

-          poznanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących jesieni;

-          układanie kasztanów według wzorów narysowanych na tablicy;

 

2.      Zabawa dydaktyczna „Co ma w koszu pani jesień?” – odnajdywanie oznak i darów jesieni spośród innych obrazków

- zestaw zabaw i ćwiczeń kształtujących koordynację ruchową i orientację

 

 

I / 6, I / 8, I / 13, III / 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II / 8

 

 

 

 

 

 

-          uważnie słucha wiersza

-          zna wybrane oznaki jesieni

-          poszerza zasób słownictwa o nowe wyrazy

-          rozwija percepcję wzrokową

 

 

 

 

 

 

 

 

-          potrafi odpowiednio dopasować poszczególne elementy

-          kształtuje prawidłową postawę ciała

 

1 Zapoznanie się z nazwami niektórych drzew i ich owoców (dąb, klon, kasztanowiec, jarzębina)

- słuchanie wiersza W. Broniewskiego pt. „Liście”

-          prezentacja różnych rodzajów liści;

-          rozmowa na temat treści wiersza;

-          segregowanie liści w czasie zabawy „Z jakiego drzewa pochodzi ten owoc”;

 

2.      Rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych o tematyce jesiennej; 

-          podział nazw wyrazów na sylaby;

-          ćwiczenia logopedyczna na podstawie opowiadania „O języczku Wędrowni –

czku”;

-          zabawa „Ile sylab tyle kasztanów”;

-          wypełnianie plasteliną konturów jarzębiny

 

 

I / 1, I / 2, I / 3, I / 6,      I / 8,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I / 11, II / 1, II / 9

 

-          zna nazwy wybranych drzew

-          z uwagą słucha wiersza

-          zna przyczynę zmiany barwy liści

-          ćwiczy spostrzegawczość

-          przyporządkowuje liście do rożnych owoców drzew leśnych

 

 

 

 

-          potrafi rozwiązać zagadkę

-          dzieli wyrazy na sylaby

-          ćwiczy artykulację mowy

-          liczy w zakresie sześciu

 

1.      Poznanie nazw wybranych grzybów jadalnych;

-          rozmowa na temat „Jak zbieramy grzyby

-          podanie sposobów spożycia grzybów;

-          lepienie wybranych grzybów z plasteliny

-          zabawa dydaktyczna „Ile tu jest grzybów przeliczanie i porównywanie zawartości poszczególnych koszy

-          zabawa „O którym grzybku myślę

 

2.      Zabawa dydaktyczna „Głosy lasu

-          wymienienie nazw zwierząt żyjących w lesie

-          poznanie zwierząt zapadających w sen zimowy

-          ćwiczenia rytmizujące nazwy zwierząt

-          naśladowanie głosów wydawanych przez leśne zwierzęta

 

I / 1, I / 2, I / 4, II / 1,    II / 5, II / 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I / 11, II / 9

 

-          poznaje nazwy niektórych grzybów jadalnych i trujących

-          wypowiada się forum grupy

-          doskonali sprawność manualną

-          ćwiczy przeliczanie w zakresie sześciu

 

 

 

 

 

 

-          zna zwierzęta zamieszkujące w lesie

-          potrafi wymienić zwierzęta zapadające w sen zimowy

-          dzieli wyrazy na sylaby

-          naśladuje glosy zwierząt

 

1.      Zapoznanie z treścią piosenki pt. „Pod jesiennym jaworem

-          rozmowa na temat treści piosenki

-          wyjaśnienie słowa chomikować

-          zabawa ruchowa przy piosence

-          nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu;

 

2.      Układanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń

-          kolorowanie rysunków, wycinanie i układanie biegu wydarzeń

-          nadanie tytułu

-    zabawa ruchowa „Zbieranie kasztanów

 

 

I / 4, II / 8, II / 9, II / 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I / 10, II / 8

 

-          słucha treści piosenki

-          potrafi zapamiętać tekst

 

 

 

 

 

 

 

 

-          ustala ciąg zdarzeń

-          potrafi opowiedzieć historyjkę

-          wykonuje polecenia nauczyciela

-          prawidłowo reaguje na odpowiedni sygnał

 

1.      Poznanie pojęcia głoska

-          zabawa dydaktyczna Co słyszysz na początku nazwy obrazka

-          określenie pierwszej głoski w nazwach poszczególnych obrazków

-          ćwiczenia logopedyczne

 

2.      Słuchanie wiersza G. Karasiewicz Zajączkowskiej pt. Dwie kieszenie

-         ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin