Standard: dziecko kończąc naukę w przedszkolu klasyfikuje przedmioty
Wskaźniki:
■ dziecko omawia wygląd przedmiotów
■ dziecko dostrzega różnice i podobieństwa
■ dziecko rozpoznaje przedmioty na podstawie podanych cech
■ dziecko określa wielkość przedmiotów
■ dziecko określa długość przedmiotów
■ dziecko określa wysokość przedmiotów
■ dziecko określa szerokość przedmiotów
■ dziecko określa masę przedmiotów
■ dziecko określa objętość przedmiotów
■ dziecko grupuje przedmioty
■ dziecko klasyfikuje przedmioty pod względem 1 cechy
■ dziecko klasyfikuje przedmioty pod względem kilku cech
Monitoring dzieci:
■ dzieci wykazują zainteresowanie i aktywność
■ dzieci chętnie przystępują do sytuacji edukacyjnych związanych z klasyfikowaniem przedmiotów
■ dzieci cieszą się umiejętnością klasyfikowania przedmiotów
Monitoring nauczyciela:
■ stosuje różnorodne metody aktywizujące
■ tworzy trafne sytuacje edukacyjne
■ umożliwia korzystanie ze środków dydaktycznych
■ stwarza miły, sympatyczny klimat zajęć
■ dostrzega osiągnięcia dzieci i chwali je
Narzędzia:
■ indywidualne karty obserwacji dzieci
■ karty pracy
■ scenariusze zabaw dydaktycznych
■ scenariusze zajęć
ARKUSZ OBSERWACJI
Imię i nazwisko dziecka
Omawia wygląd przedmiotów
Dostrzega różnice i podobieństwa
Rozpoznaje przedmioty na podstawie podanych cech
Określa wielkość przedmiotów
Określa długość przedmiotów
Określa wysokość przedmiotów
Określa szerokość przedmiotów
Określa masę przedmiotów
Określa objętość przedmiotów
Grupuje przedmioty
Klasyfikuje przedmioty pod względem 1 cechy
Klasyfikuje przedmioty pod względem kilku cech
3/4
5
6
Jarek7791