ROZKlAD_MATERIAlU_KL._III_SEMESTR_1._CZ._2.doc

(407 KB) Pobierz
Treści kształcenia oraz przewidywane osiągnięcia ucznia w kształceniu zintegrowanym

Rozkład materiału nauczania klasa 3 semestr 1 część 2

 

Treści kształcenia oraz przewidywane osiągnięcia ucznia w edukacji wczesnoszkolnej

(tematy zajęć od 43. do 85.)

 

 

Krąg tematyczny

Temat zajęć

Zintegrowane treści kształcenia oraz działania uczniów

Przewidywane efekty dydaktyczno-wychowawcze

Podstawa programowa

Środki dydaktyczne

X. Piękna nasza Polska cała

43. Historia polskich symboli narodowych

1. Rozmowa na temat symboli narodowych, ich wykorzystywania w różnych sytuacjach i miejscach. (e. polonistyczno-społeczna)

2. Nasze symbole narodowe – czytanie tekstu W. Widłaka: „Polskie znaki, znaki Polski”. Opowiadanie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”. Redagowanie odpowiedzi na pytania. (e. polonistyczno-społeczna)

3. Rozwiązywanie krzyżówki. (e. polonistyczna)

4. „Mazurek Dąbrowskiego” – wysłuchanie hymnu. Pisanie z pamięci fragmentów hymnu narodowego. (e. muzyczno-społeczna)

5. Pisownia wyrazów z h i ch – utrwalenie zasad ortograficznych. (e. polonistyczna)

6. Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30. (e. matematyczna)

7. Wykonanie godła zgodnie z instrukcją. (e. plastyczno-techniczna)

8. Zabawy ruchowe – wyścigi rzędów. (wychowanie fizyczne)

 

Dodatkowo

·         Sąsiedzi Polski – wskazywanie na mapie granic Polski oraz państw sąsiadujących; pisownia nazw państw wielką literą. (e. polonistyczno-przyrodnicza)

·        Zabawa orientacyjno-porządkowa „Sąsiad”. (e. przyrodnicza)

Uczeń:

zna symbole narodowe, okazuje im szacunek;

wie, że podczas hymnu państwowego należy zachować postawę zasadniczą,

czyta ze zrozumieniem teksty dotyczące symboli narodowych, buduje spójne, logiczne wypowiedzi,

zna i stosuje w praktyce zasady pisowni wyrazów z h i ch,

mnoży i dzieli w zakresie 30,

samodzielnie składa z wycinanki elementy orła i wykonuje model godła,

uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

5.7

 

5.5

 

 

1.1b

 

 

 

1.3f 

 

7.5

4.2b

 

 

10.3c

 

 

 

P. cz. 1 s. 61, Ćw. cz. 2 s. 4–5, M. cz. 2 s. 4–5, W. cz. 1 s. 37–40, instrukcja

s. 64, CD kl. 1 cz. 1 nr 1

 

 

44. Z wizytą w najstarszych miastach Polski

 

1. Zorganizowanie wystawki „Najstarsze miasta Polski”. (e. społeczna)

2. Wyszukiwanie w podręczniku i głośne czytanie informacji o najstarszych miastach Polski. (e. polonistyczno-społeczna)

3. Pisanie nazw miast w kolejności alfabetycznej. (e. polonistyczna)

4. Opowiadanie fragmentów znanych legend, dobieranie tytułów do ilustracji i podawanie nazw miast, z którymi są związane te legendy. (e. polonistyczno-społeczna)

5. Samodzielne uzupełnianie zdań z lukami.

Układanie i pisanie zagadek o różnych miastach

(e. polonistyczna)

6. Zabawa ruchowa przy muzyce „Ekspresja ruchowa”. (e. muzyczna z elementami wychowania fizycznego)

7. Mnożenie i dzielenie liczb przez 5 i 10.

(e. matematyczna)

8. Zabawa „Co mówi woda i jej mieszkańcy?”.

(e. przyrodnicza)

9. Ćwiczenia i zabawy ruchowe. (wychowanie fizyczne)

 

Dodatkowo

·         Wyjaśnienie zdania „Każdy Polak powinien znać historię swojego kraju”. (e. społeczna)

·          Wykonanie albumu poświęconego najstarszym miastom Polski lub wykonanie gazetki klasowej z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów. (e. techniczna)

Uczeń:

czyta ze zrozumieniem teksty informacyjne o historii wybranych miast Polski; wie, które z miast są najstarsze, odszukuje je na mapie i określa ich położenie,

– korzysta z mapy, uzupełnia mapę konturową nazwami miast,

– pisze poprawnie nazwy miast w kolejności alfabetycznej,

– uzupełnia zdania z lukami, układa i rozwiązuje zagadki, opowiada fragmenty legend związanych z różnymi miastami,

– twórczo bawi się przy muzyce, biega, skacze, tworzy serie ruchów, ćwiczeń według rytmu melodii, wykorzystuje różne przybory,

– mnoży, dzieli liczby w zakresie 100, wskazuje wielokrotności i dzielniki wybranych liczb,

-przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się w trakcie zajęć ruchowych.

 

 

1.1 b

 

 

 

 

6.3

 

1.3f

 

1.3a

1.3g

1.3c

 

3.1a

 

 

 

7.5

 

 

 

10.4e

 

 

 

 

 

 

 

P. cz. 1 s. 62 – 63, Ćw. cz. 2 s. 6–7, M. cz. 2 s. 6–7

odtwarzacz i dowolne nagranie muzyki klasycznej, karty do gry, kostka, szarfy, piłki, skakanki, apaszki

 

45. Krajobrazy Polski

1. Zabawa „Kogo brakuje?”. (e. społeczna)

2. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat krajobrazów Polski. (e. przyrodnicza)

3. Grupowanie ilustracji zgodnie ze znajdującymi się na nich krajobrazami. (e. przyrodnicza)

4. Głośne czytanie przez uczniów tekstu „Polska od gór do morza”. (e. polonistyczna)

5. Dobieranie podpisów do krain geograficznych „Cztery strony świata” (e. przyrodniczo-polonistyczna)

6. Indywidualne pisanie w zeszytach notatki „Znam różne regiony Polski”. (e. polonistyczna)

7. Mnożenie i dzielenie liczb przez 5 i 10. Wprowadzenie nazw czynniki i iloczyn. (e. matematyczna)

8. Wykonanie plastycznej mapy Polski. (e. plastyczna)

 

Dodatkowo

Układanie w grupach haseł reklamujących wybraną krainę geograficzną. (e. polonistyczna z elementami e. społecznej)

 

Uczeń:

– wyszukuje, określa położenie krain geograficznych na mapie,

– płynnie i wyraziście czyta utwory poetyckie,

– samodzielnie redaguje i pisze notatkę na określony temat, dbając o poprawność ortograficzną i wykorzystując zdobyte wcześniej informacje,

– dostrzega i rozumie różnicę w określeniach „o tyle mniej”, „tyle razy mniej”,

– potrafi zilustrować porównanie ilorazowe, dodaje liczbę kilka razy mniejszą od wskazanej,

– rozwiązuje zadania tekstowe,

– twórczo współpracuje w grupie, realizując zadanie plastyczno-
-techniczne.

 

 

6.3

 

1.2c

 

 

1.3a

 

 

 

7.7

 

 

 

7.5

 

7.7

4.2b

9.2a

9.2b

 

 

P. cz. 1 s. 64–65, Ćw. cz. 2 s. 8–9, M. cz. 2 s. 8–9

ilustracje krajobrazów, klej, karton, szary papier, flamastry, mapa Polski, karteczki z wyrazami, kartoniki z liczbami, kredki, skrawki materiału, folia aluminiowa, włóczka, farby, pędzle, plastelina

 

46. Poznajemy polskie tańce ludowe

1. Czytanie przez nauczyciela wierszy o polskich tańcach ludowych. Czytanie wybranych wierszy przez uczniów przy akompaniamencie muzyki.(e. polonistyczna z elementami e. muzycznej)

2. Rozpoznawanie strojów ludowych. Dobieranie ilustracji i plansz przedstawiających stroje ludowe do regionów Polski. Ustne opisywanie wybranych strojów.(e. polonistyczna z elementami e. przyrodniczo-społecznej)

3. „Czy znasz stroje ludowe?" – składanie postaci i elementów stroju ludowego z wycinanki (e. plastyczno-techniczna z elementami e. społecznej)

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin