WITAMY_W_PRZEDSZKOLU.doc

(28 KB) Pobierz
„WITAMY W PRZEDSZKOLU”

„WITAMY W PRZEDSZKOLU”

1.                   Zapoznajemy się z kolegami i paniami, otaczamy opieką nowych kolegów.

2.                   Zwiedzamy przedszkole, zapoznajemy się z różnymi pomieszczeniami: sale, szatnia, kąciki zabaw.

3.                   Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia, ubierania i rozliczania się, mycia rąk, zębów, załatwiania potrzeb fizjologicznych.

4.                   Wybieramy półeczki w szatni, zapamiętujemy swój znaczek w łazience.

5.                   Słuchamy opowiadania M. Kownackiej „O naszych woreczkach i pięknych znaczkach”.

6.                   „W jaki sposób dbamy o porządek w naszej sali?”. Ustalamy miejsce zabawek na półkach oraz odnoszenia zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsce.

7.                   Słuchamy wiersza I. Salach „Porządki”, „Zabawki”.

8.                   Zabawa dydaktyczna „Co masz w ręku?” – odgadujemy poprzez dotyk nazwy drobnych zabawek.

9.                   Zabawa „Jakiej zabawki brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości, odgadujemy jakiej zabawki brakuje.

10.              „O jakiej zabawce opowiadam?” – umiejętne dokonywanie syntezy, próby uogólniania.

11.              Rozmawiamy na temat zachowania się w grupie podczas zabaw drobnych konfliktów – znaczenie słów „proszę – dziękuję – przepraszam”.

12.              Zabawa dydaktyczna „Kto cię woła?” – rozróżniamy po głosie imię dziecka wołającego.

13.              Rysujemy na kartkach na temat dowolny, prawidłowo trzymamy kredkę.

14.              Ćwiczenia gimnastyczne według Kazimiery Wlaźnik (Wychowanie fizyczne w przedszkolu, str. 171).

15.              Słuchamy opowiadania „Każdy się postara” – ilustrowanego pacynką. Zapoznanie z rolą osoby dorosłej jako pomocnika w rozwiązywaniu problemów. Wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania.

16.              Zabawa gramatyczna „Mój dzień w przedszkolu”. Próby mówienia o przeżytych wydarzeniach. Poprawne stosowanie form fleksyjnych w rzeczownikach. Oczekiwanie na swoją kolej wypowiadania się.

17.              Ćwiczenia oddechowe – „trawka” – dmuchamy w bibułkę.

18.              Rozmowy w małych zespołach „Jaką chciałbym mieć zabawkę?”. Próby uzasadniania swojego wyboru.

19.              Wykonanie albumu tematycznego „W moim przedszkolu”. Podjęcie próby pracy w małych zespołach.

20.              Opowiadanie nauczycielki według tekstu J. Pozacińskiej „Po drabinie”. Zapoznanie ze słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni „wyżej – niżej”.

21.              Rysowanie kredkami na temat „Mój kolega”. Zapoznanie z wyglądem postaci – części ciała, proporcje.

22.              Malowanie farbami plakatowymi na temat „Moja zabawka”. Oglądanie wybranych zabawek, wyróżnianie części składowych np. samochód – koło, kierownica, światła. Umiejętne nabieranie farby na pędzel.

23.              Słuchanie piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”. Zabawa inscenizowana do piosenki. Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „ram – tam – tam”. Ćwiczenie reakcji na przerwy w muzyce w zabawie „Wróć do swojego koła”. Kształcenie spostrzegawczości słuchowej.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin