SFX.TXT

(24 KB) Pobierz
 ロロロロロロサ   ロロロロロサ  ロロロロロロサ      RAR wersja 2.50 PL
 ロロノヘヘロロサ ロロノヘヘロロサ ロロノヘヘロロサ     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 ロロロロロロノシ ロロロロロロロコ ロロロロロロノシ     Wielofunkcyjny Zintegrowany Menedセer Archiw「w
 ロロノヘヘロロサ ロロノヘヘロロコ ロロノヘヘロロサ     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 ロロコ  ロロコ ロロコ  ロロコ ロロコ  ロロコ     Instrukcja modu・ Instalacyjnego SFX dla DOS
 ネヘシ  ネヘシ ネヘシ  ネヘシ ネヘシ  ネヘシ     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


   1. Przegl・d SFX.

   Modu・ SFX  (SelF-eXtracting - samorozpakowuj・cy siゥ) jest programem, kt「ry
   wypakowuje pliki po jego uruchomieniu.

   Archiwizator   RAR   oferuje  rozszerzone  (w  stosunku  do  standardowych)
   moセliwo歪i  modu阿w SFX, jak r「wnieセ moセliwo・ utworzenia archiwum SFX przy
   pomocy alternatywnego modu・ SFX.

   Uセycie    alternatywnego    modu・    SFX   moセliwe   jest   dziゥki   opcji
   '-sfx[<modu・sfx>]'   lub   poleceniu  's[<modu・sfx>]',  gdzie  opcjonalny
   parametr <modu・sfx> jest nazw・ innego modu・ SFX.

   Dostゥpne s・ nastゥpuj・ce modu・ SFX RAR'a:
     - zwyk・ modu・SFX dla DOSu (domy詫ny w wersji dla DOSu, plik dos.sfx);
     - modu・Instalacyjny dla DOSu (plik idos.sfx);
     - zwyk・ modu・SFX dla OS/2 (domy詫ny w wersji dla OS/2, plik os2.sfx).

   Moセna utworzy・w・sny modu・SFX uセywaj・c plik「w ォr「d・wych unRAR'a (np. dla
   innego systemu operacyjnego lub do specjalnych zastosowa・.


   2. Modu・Instalacyjny SFX.

   Obok  zwyk・go  archiwum SFX moセna utworzy・archiwum instalacyjne za pomoc・
   Instalacyjnego  modu・  SFX,  kt「ry  posiada  sw「j  w・sny  jゥzyk skryptowy
   umoセliwiaj・cy:

     - utworzenie przyjaznego dla uセytkownika interfejsu okienkowego;
     - sprawdzenie dostゥpnej przestrzeni dyskowej przed instalacj・;
     - セ・danie okre詫enia 歪ieセki docelowej, gdzie bゥd・ wypakowywane pliki;
     - wy・ietlenie statusu instalacji - pasek postゥpu dekompresji pliku,
       procentowy postゥp ca・owitej instalacji i inne.

   Skrypt  Instalacyjny  jest  zwyk・m  plikiem ASCII, kt「ry moセna przygotowa・
   za  pomoc・  dowolnego  edytora tekstu. Skrypt umieszcza siゥ w archiwum jako
   komentarz  g阿wny.  Aby  utworzy・ instalacyjne  archiwum  SFX  moセna  uセy・
   nastゥpuj・cego polecenia:

     rar a -sfxidos.sfx -zskrypt.s install

   gdzie  'idos.sfx' jest nazw・ modu・ Instalacyjnego SFX a plik skrypt.s jest
   plikiem tekstowym zawieraj・cym skrypt instalacyjny.

   Modu・Instalacyjny SFX posiada wbudowany interpreter Jゥzyka Skryptowego.


   2.1 Jゥzyk skrypt「w instalacyjnych

   Jako jゥzyk programowania skrypt sk・da siゥ z nastゥpuj・cych element「w:

     Polecenie  polecenie rozpoczynaj・ce jakie・dzia・nie;

     Procedura  oddzielnie zdefiniowane polecenie przeznaczone do wywo・wania
                z g阿wnego kodu skryptu;

     Funkcja    wbudowana procedura, kt「ra zwraca warto・;

     Sta・      ci・g znak「w lub warto・ liczbowa (o d・go歪i 4 bajt「w);

     Zmienna    nazwa definiuj・ca miejsce przechowywania warto歪i.

   Zmiennym   mog・  by・ przypisywane  warto歪i  liczbowe  lub  ci・gi  znak「w.
   Wszystkie  zmienne  s・  globalne  - oznacza to, セe raz zdefiniowana zmienna
   pozostaje widoczna w g阿wnym programie i wszystkich procedurach.

   Wielko・ liter w nazwach zmiennych i procedur jest rozr「セniana (np. zmienne
   'Katalog'  i  'katalog'  s・  traktowane  jako dwie r「セne zmienne). Wielko・
   liter w nazwach polece・NIE jest rozr「セniana.

   Polecenia i wbudowane procedury mog・ by・wywo・wane z parametrami - sta・mi
   lub zmiennymi. Nie moセna uセywa・wyraセe・jako parametr「w.


   2.1.1. Polecenia

   CALL        Wywo・je procedurゥ:

               CALL <procedura>

               <procedura> jest nazw・ procedury (zdefiniowanej przez PROC).


   DELAY       Zawiesza wykonywanie skryptu:

               DELAY [<ms>]

               <ms>  jest  d・go歪i・  op「ォnienia  (milisekundy). Je詫i d・go・
               op「ォnienia  zostanie  pominiゥta, program wpadnie w niesko臘zon・
               pゥtlゥ.  Wykonywanie  skryptu  zostanie wznowione po naci蕨iゥciu
               klawisza lub klikniゥciu myszk・.


   EXCLUDE     Definiuje listゥ plik「w, kt「re NIE BィD、 wypakowane z archiwum
               podczas instalacji:

               EXCLUDE [ <plik1> [, <plik2>..] ]

               <plik1>,    <plik2>..   s・   zmiennymi   lub   ci・gami   znak「w
               zawieraj・cymi  nazwy  plik「w, kt「re naleセy wykluczy・ Dopuszcza
               siゥ uセywanie symboli wieloznacznych.

               Pocz・tkow・ warto歪i・ tej listy jest "", co oznacza "brak plik「w
               do  wykluczenia".  Wydanie  polecenia  EXCLUDE  bez  parametr「w
               odtworzy pocz・tkow・ warto・ tej listy.


   EXIT        Ko臘zy wykonywanie instalacji:

               EXIT <kod>

               Modu・  SFX   ko臘zy  dzia・nie  i  ustawia  zmienn・  systemow・
               ERRORLEVEL na warto・ <kod>.


   GOTO        Wznawia wykonywanie skrypu od miejsca, kt「rego identyfikatorem
               jest podana etykieta:

               GOTO <etykieta>

               <etykieta>   jest  nazw・  umieszczon・  w  skrypcie,  po  kt「rej
               wystゥpuje dwukropek (':'). Na przyk・d:

               GOTO Menu
               ...
               Menu:


   IF          Warunkowo wykonuje polecenia:

               IF <zmiena> <?> <warto・>
                     <polecenia>
                     ...
               ENDIF

               Polecenie  uzaleセniaj・ce  wykonanie  bloku polece・znajduj・cego
               siゥ pomiゥdzy IF...ENDIF. <zmienna> jest zmienn・, kt「rej warto・
               zostanie   por「wnana   z   <warto歪i・>  przy  pomocy  operatora
               por「wnania.  Je詫i  rezultatem  por「wnania  jest  PRAWDA, wtedy
               polecenia znajduj・ce siゥ w bloku IF...ENDIF zostan・ wykonane.

               Operatory por「wnania:

               '=='  ..  R澹NY
               '!='  ..  NIE R澹NY
               '>'   ..  WIィKSZY NIス
               '>='  ..  WIィKSZY LUB R澹NY
               '<'   ..  MNIEJSZY NIス
               '<='  ..  MNIEJSZY LUB R澹NY

               <Warto・> jest sta挨 lub zmienn・.
               Zmienne znakowe mog・ by・por「wnywane tylko za pomoc・ operator「w
               '==' lub '!='.


   IFEXIST     Warunkowe wykonanie, gdzie warunkiem jest istnienie pliku.

               IFEXIST <nazwa pliku>
                     <polecenia>
                     ...
               ENDIF

               gdzie <nazwa pliku> jest nazw・ pliku.


   INCLUDE     Definiuje listゥ plik「w, kt「re zostan・ wypakowane z archiwum
               podczas instalacji:

               INCLUDE [ <plik1> [, <plik2>..] ]

               <plik1>,    <plik2>..   s・   zmiennymi   lub   ci・gami   znak「w
               zawieraj・cymi  nazwy  plik「w, kt「re naleセy wypakowa・ Dopuszcza
               siゥ uセywanie symboli wieloznacznych.

               Warto歪i・  pocz・tkow・  tej  listy plik「w jest "*.*", co oznacza
               "wszystkie  pliki  z  archiwum". Pierwsze wyst・pienie polecenia
               INCLUDE   zast・pi  warto・  domy詫n・  warto歪i・  podan・  z  tym
               poleceniem.  Dalsze polecenia INCLUDE bゥd・ dodawa・nazwy plik「w
               do  listy  bez  usuwania uprzednio dodanych nazw. Aby wyczy歪i・
               wszystkie  nazwy  plik「w  na  tej li歪ie naleセy wyda・polecenie
               INCLUDE bez podania parametr「w.


   INSTALL     Rozpoczyna  instalacjゥ.  Je詫i  polecenie  INSTALL nie wyst・pi,
               instalacja  rozpocznie  siゥ  po osi・gniゥciu ko臘a g阿wnego kodu
               skryptu.


   OVERWRITE   Ustawia tryb nadpisywania podczas rozpakowywania archiwum:

               OVERWRITE { ON | OFF | FRESH | UPDATE }

               ON      zawsze nadpisuje instenij・ce pliki

               OFF     nigdy nie nadpisuje istniej・cych plik「w

               FRESH   nadpisuje tylko te pliki, kt「re juセ znajduj・ siゥ
                       w katalogu docelowym a w archiwum s・ ich nowsze
                       odpowiedniki

               UPDATE  dzia・ jak FRESH lecz dodatkowo wypakowuje pliki,
                       kt「rych jeszcze nie ma w katalogu docelowym


   PROC        Definiuje procedurゥ:

               PROC <procedura>
                    <polecenia>
                    ...
               ENDP

               <procedura>   jest   nazw・   procedury.   Moセe  by・ wywo・wana
               poleceniem CALL - przetworzone zostan・ polecenia znajduj・ce siゥ
               pomiゥdzy PROC i ENDP.


   SOUND       Generuje dォwiゥk na PC speakerze:

               SOUND <C1>, <D1> [, <C2>, <D2>...]

               <C1>   jest   czゥstotliwo歪i・   a   <D1>  -  d・go歪i・  dォwiゥku
               w milisekundach. Moセna wygenerowa・dowoln・ ilo・ dォwiゥk「w.


   SYSTEM      Wydaje polecenie systemowe:

               SYSTEM <arg1> [, <arg2>..]

               Wykonywane jest polecenie z・セone z parametr「w <arg1>, <arg2>...

   ;           Linie    skryptu   rozpoczynaj・ce   siゥ   od   腕ednika   (';')
               s・  traktowane jako komentarze i ignorowane podczas wykonywania
               skryptu.

   =           S・セy do przypisywania warto歪i do zmiennych:

               <zmienna>=<wyraセenie>

               <zmienna>  jest  nazw・  zmiennej  a <wyraセenie> moセe by・sta挨,
               wyraセeniem liczbowym lub wywo・niem funkcji.

               Wyraセenia  liczbowe  s・  kombinacjami  wzoru "A # B", gdzie A i
               B  mog・ by・sta・mi liczbowymi i/lub zmiennymi, '#' jest jednym
               z o...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin