ロロロロロロサ ロロロロロサ ロロロロロロサ RAR wersja 2.50 PL ロロノヘヘロロサ ロロノヘヘロロサ ロロノヘヘロロサ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ロロロロロロノシ ロロロロロロロコ ロロロロロロノシ Wielofunkcyjny Zintegrowany Menedセer Archiw「w ロロノヘヘロロサ ロロノヘヘロロコ ロロノヘヘロロサ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ロロコ ロロコ ロロコ ロロコ ロロコ ロロコ Instrukcja modu・ Instalacyjnego SFX dla DOS ネヘシ ネヘシ ネヘシ ネヘシ ネヘシ ネヘシ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 1. Przegl・d SFX. Modu・ SFX (SelF-eXtracting - samorozpakowuj・cy siゥ) jest programem, kt「ry wypakowuje pliki po jego uruchomieniu. Archiwizator RAR oferuje rozszerzone (w stosunku do standardowych) moセliwo歪i modu阿w SFX, jak r「wnieセ moセliwo・ utworzenia archiwum SFX przy pomocy alternatywnego modu・ SFX. Uセycie alternatywnego modu・ SFX moセliwe jest dziゥki opcji '-sfx[<modu・sfx>]' lub poleceniu 's[<modu・sfx>]', gdzie opcjonalny parametr <modu・sfx> jest nazw・ innego modu・ SFX. Dostゥpne s・ nastゥpuj・ce modu・ SFX RAR'a: - zwyk・ modu・SFX dla DOSu (domy詫ny w wersji dla DOSu, plik dos.sfx); - modu・Instalacyjny dla DOSu (plik idos.sfx); - zwyk・ modu・SFX dla OS/2 (domy詫ny w wersji dla OS/2, plik os2.sfx). Moセna utworzy・w・sny modu・SFX uセywaj・c plik「w ォr「d・wych unRAR'a (np. dla innego systemu operacyjnego lub do specjalnych zastosowa・. 2. Modu・Instalacyjny SFX. Obok zwyk・go archiwum SFX moセna utworzy・archiwum instalacyjne za pomoc・ Instalacyjnego modu・ SFX, kt「ry posiada sw「j w・sny jゥzyk skryptowy umoセliwiaj・cy: - utworzenie przyjaznego dla uセytkownika interfejsu okienkowego; - sprawdzenie dostゥpnej przestrzeni dyskowej przed instalacj・; - セ・danie okre詫enia 歪ieセki docelowej, gdzie bゥd・ wypakowywane pliki; - wy・ietlenie statusu instalacji - pasek postゥpu dekompresji pliku, procentowy postゥp ca・owitej instalacji i inne. Skrypt Instalacyjny jest zwyk・m plikiem ASCII, kt「ry moセna przygotowa・ za pomoc・ dowolnego edytora tekstu. Skrypt umieszcza siゥ w archiwum jako komentarz g阿wny. Aby utworzy・ instalacyjne archiwum SFX moセna uセy・ nastゥpuj・cego polecenia: rar a -sfxidos.sfx -zskrypt.s install gdzie 'idos.sfx' jest nazw・ modu・ Instalacyjnego SFX a plik skrypt.s jest plikiem tekstowym zawieraj・cym skrypt instalacyjny. Modu・Instalacyjny SFX posiada wbudowany interpreter Jゥzyka Skryptowego. 2.1 Jゥzyk skrypt「w instalacyjnych Jako jゥzyk programowania skrypt sk・da siゥ z nastゥpuj・cych element「w: Polecenie polecenie rozpoczynaj・ce jakie・dzia・nie; Procedura oddzielnie zdefiniowane polecenie przeznaczone do wywo・wania z g阿wnego kodu skryptu; Funkcja wbudowana procedura, kt「ra zwraca warto・; Sta・ ci・g znak「w lub warto・ liczbowa (o d・go歪i 4 bajt「w); Zmienna nazwa definiuj・ca miejsce przechowywania warto歪i. Zmiennym mog・ by・ przypisywane warto歪i liczbowe lub ci・gi znak「w. Wszystkie zmienne s・ globalne - oznacza to, セe raz zdefiniowana zmienna pozostaje widoczna w g阿wnym programie i wszystkich procedurach. Wielko・ liter w nazwach zmiennych i procedur jest rozr「セniana (np. zmienne 'Katalog' i 'katalog' s・ traktowane jako dwie r「セne zmienne). Wielko・ liter w nazwach polece・NIE jest rozr「セniana. Polecenia i wbudowane procedury mog・ by・wywo・wane z parametrami - sta・mi lub zmiennymi. Nie moセna uセywa・wyraセe・jako parametr「w. 2.1.1. Polecenia CALL Wywo・je procedurゥ: CALL <procedura> <procedura> jest nazw・ procedury (zdefiniowanej przez PROC). DELAY Zawiesza wykonywanie skryptu: DELAY [<ms>] <ms> jest d・go歪i・ op「ォnienia (milisekundy). Je詫i d・go・ op「ォnienia zostanie pominiゥta, program wpadnie w niesko臘zon・ pゥtlゥ. Wykonywanie skryptu zostanie wznowione po naci蕨iゥciu klawisza lub klikniゥciu myszk・. EXCLUDE Definiuje listゥ plik「w, kt「re NIE BィD、 wypakowane z archiwum podczas instalacji: EXCLUDE [ <plik1> [, <plik2>..] ] <plik1>, <plik2>.. s・ zmiennymi lub ci・gami znak「w zawieraj・cymi nazwy plik「w, kt「re naleセy wykluczy・ Dopuszcza siゥ uセywanie symboli wieloznacznych. Pocz・tkow・ warto歪i・ tej listy jest "", co oznacza "brak plik「w do wykluczenia". Wydanie polecenia EXCLUDE bez parametr「w odtworzy pocz・tkow・ warto・ tej listy. EXIT Ko臘zy wykonywanie instalacji: EXIT <kod> Modu・ SFX ko臘zy dzia・nie i ustawia zmienn・ systemow・ ERRORLEVEL na warto・ <kod>. GOTO Wznawia wykonywanie skrypu od miejsca, kt「rego identyfikatorem jest podana etykieta: GOTO <etykieta> <etykieta> jest nazw・ umieszczon・ w skrypcie, po kt「rej wystゥpuje dwukropek (':'). Na przyk・d: GOTO Menu ... Menu: IF Warunkowo wykonuje polecenia: IF <zmiena> <?> <warto・> <polecenia> ... ENDIF Polecenie uzaleセniaj・ce wykonanie bloku polece・znajduj・cego siゥ pomiゥdzy IF...ENDIF. <zmienna> jest zmienn・, kt「rej warto・ zostanie por「wnana z <warto歪i・> przy pomocy operatora por「wnania. Je詫i rezultatem por「wnania jest PRAWDA, wtedy polecenia znajduj・ce siゥ w bloku IF...ENDIF zostan・ wykonane. Operatory por「wnania: '==' .. R澹NY '!=' .. NIE R澹NY '>' .. WIィKSZY NIス '>=' .. WIィKSZY LUB R澹NY '<' .. MNIEJSZY NIス '<=' .. MNIEJSZY LUB R澹NY <Warto・> jest sta挨 lub zmienn・. Zmienne znakowe mog・ by・por「wnywane tylko za pomoc・ operator「w '==' lub '!='. IFEXIST Warunkowe wykonanie, gdzie warunkiem jest istnienie pliku. IFEXIST <nazwa pliku> <polecenia> ... ENDIF gdzie <nazwa pliku> jest nazw・ pliku. INCLUDE Definiuje listゥ plik「w, kt「re zostan・ wypakowane z archiwum podczas instalacji: INCLUDE [ <plik1> [, <plik2>..] ] <plik1>, <plik2>.. s・ zmiennymi lub ci・gami znak「w zawieraj・cymi nazwy plik「w, kt「re naleセy wypakowa・ Dopuszcza siゥ uセywanie symboli wieloznacznych. Warto歪i・ pocz・tkow・ tej listy plik「w jest "*.*", co oznacza "wszystkie pliki z archiwum". Pierwsze wyst・pienie polecenia INCLUDE zast・pi warto・ domy詫n・ warto歪i・ podan・ z tym poleceniem. Dalsze polecenia INCLUDE bゥd・ dodawa・nazwy plik「w do listy bez usuwania uprzednio dodanych nazw. Aby wyczy歪i・ wszystkie nazwy plik「w na tej li歪ie naleセy wyda・polecenie INCLUDE bez podania parametr「w. INSTALL Rozpoczyna instalacjゥ. Je詫i polecenie INSTALL nie wyst・pi, instalacja rozpocznie siゥ po osi・gniゥciu ko臘a g阿wnego kodu skryptu. OVERWRITE Ustawia tryb nadpisywania podczas rozpakowywania archiwum: OVERWRITE { ON | OFF | FRESH | UPDATE } ON zawsze nadpisuje instenij・ce pliki OFF nigdy nie nadpisuje istniej・cych plik「w FRESH nadpisuje tylko te pliki, kt「re juセ znajduj・ siゥ w katalogu docelowym a w archiwum s・ ich nowsze odpowiedniki UPDATE dzia・ jak FRESH lecz dodatkowo wypakowuje pliki, kt「rych jeszcze nie ma w katalogu docelowym PROC Definiuje procedurゥ: PROC <procedura> <polecenia> ... ENDP <procedura> jest nazw・ procedury. Moセe by・ wywo・wana poleceniem CALL - przetworzone zostan・ polecenia znajduj・ce siゥ pomiゥdzy PROC i ENDP. SOUND Generuje dォwiゥk na PC speakerze: SOUND <C1>, <D1> [, <C2>, <D2>...] <C1> jest czゥstotliwo歪i・ a <D1> - d・go歪i・ dォwiゥku w milisekundach. Moセna wygenerowa・dowoln・ ilo・ dォwiゥk「w. SYSTEM Wydaje polecenie systemowe: SYSTEM <arg1> [, <arg2>..] Wykonywane jest polecenie z・セone z parametr「w <arg1>, <arg2>... ; Linie skryptu rozpoczynaj・ce siゥ od 腕ednika (';') s・ traktowane jako komentarze i ignorowane podczas wykonywania skryptu. = S・セy do przypisywania warto歪i do zmiennych: <zmienna>=<wyraセenie> <zmienna> jest nazw・ zmiennej a <wyraセenie> moセe by・sta挨, wyraセeniem liczbowym lub wywo・niem funkcji. Wyraセenia liczbowe s・ kombinacjami wzoru "A # B", gdzie A i B mog・ by・sta・mi liczbowymi i/lub zmiennymi, '#' jest jednym z o...
Janusz40