Proces Dydaktyczny - Wojciech Woźnica.pdf
(
3847 KB
)
Pobierz
697760514 UNPDF
Proces dydaktyczny jako związek
nauczania i uczenia się
Wojciech Woźnica
Uczenie się
(Tomaszewski 1998)
•
w ujęciu potocznym:
termin “uczenie się” najczęściej pojmowany jest
jako czynność będąca przedmiotem uczenia się.
Z czynnością związany jest, gdy podejmujemy
działanie, aby opanować daną umiejętność.
•
wg psychologów:
“uczenie się” występuje wtedy,
gdy w procesie indywidualnych doświadczeń
u jednostki zachodzą względnie trwałe zmiany
w zachowaniu (za: Włodarski, Matczak 1987)
Uczenie się może być czynnością zamierzoną
lub niezamierzoną (Tomaszewski 1998)
Uczenie się
(Kupisiewicz 2005)
CECHY
Planowość, systematyczność (w wypadku uczenia się okazjonalnego,
przypadkowego, cechy te nie występują), aktywność uczącego się
podmiotu, “ukierunkowanie na wynik”
PRZYCZYNY
Dostatecznie silne motywy, np.chęć zaspokojenia określonych potrzeb
poznawczych, wykonanie takiego lub innego zadania
SKUTKI
Nabycie przez uczący się podmiot pewnych wiadomości, umiejętnośći
i nawyków jako podstawa modyfikacji dotychczasowych form
zachowania lub ukształtowania form nowych
PRZEDMIOT
Rzeczywistość przyrodnicza, społeczna, techniczna i kulturowa
Uczenie się
(Kupisiewicz 2005)
•
“uczenie się” jest procesem nabywania przez
uczący się podmiot określonych wiadomości,
umiejętnosci i nawyków, wpływających na
jego zachowanie, a końcowe wyniki tego
procesu zależą w znacznej mierze od
motywacji i aktywności. Proces ten dokonuje
się w toku bezpośredniego i pośredniego
poznawania rzeczywistości.
Plik z chomika:
hera1305
Inne pliki z tego folderu:
DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ 1.ppt
(180 KB)
formy zajęć dydaktycznych - Regina Woszek.ppt
(2737 KB)
formy zajęć dydaktycznych.odt
(16 KB)
Indywidualizacja,praca grupowa,samodzielna praca studentów.ppt
(503 KB)
Komunikacja wizualna i proprioceptywna.pptx
(689 KB)
Inne foldery tego chomika:
PFiR
wykłady do zgrania
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin