Rozwoj_spoleczny2.pdf
(
1909 KB
)
Pobierz
Microsoft PowerPoint - 10_Rozwój społeczny2.ppt [Compatibility Mode]
Część II
Część II
Rozwój społeczny to zmiany:
y
Percepcji społecznej
y
Percepcji społecznej
y
Przystosowania do wymagań społecznych ‐
socjalizacja
ó ł
y
Kontaktów społecznych
Pt
i d ń ł h
Rozwój percepcji społecznej
j
y
Kiedy dziecko zaczyna odróżniać bodźce społeczne od
y
Kiedy dziecko zaczyna odróżniać bodźce społeczne od
niespołecznych?
y
Uśmiech społeczny – reakcja na kontakt z drugą osobą –
y
Uśmiech społeczny reakcja na kontakt z drugą osobą
3mż (reakcja ożywienia, reakcja witania)
y
Zmiany rozwojowe w zakresie dostrzegania ważnych
WIEK
PŁEĆ
PŁEĆ
jppj p
Zmiany rozwojowe w zakresie dostrzegania ważnych
kategorii społecznych
ZNANE – NIEZNANE OSOBY
ZNANE NIEZNANE OSOBY
Osoby znane‐nieznane
•
Nieznane twarze w drugiej połowie 1 rż, zaczynają
wywoływać u dziecka rezerwę, lęk lub wzmożone
zainteresowanie
•
Do wieku przedszkolnego dziecko zwraca się do
wszystkich w ten sam sposób (jest ze wszystkimi na
y p j y
Ty) ; ma wobec wszystkich dorosłych te same
oczekiwania
•
W wieku przedszkolnym dziecko zaczyna odnosić się
z dystansem do obcych
y
dysta se do obcyc
WIEK
•
Początkowo dzieci nie różnicują wieku dorosłych
I di i bd i
Inne dzieci budzą zainteresowanie poznawcze (nie
społeczne); wywołują nastawienie orientacyjno‐
bd
i (i
badawcze
•
Od okresu przedszkolnego dziecko zaczyna
dostrzegać i klasyfikować wiek ludzi; wyraża się to w
odmiennym zachowaniu:
•
opiekuńcze wobec młodszych,
•
podporządkowanie, podziw wobec starszych dzieci,
•
respekt wobec dorosłych
•
Plik z chomika:
psychologia-UJ
Inne pliki z tego folderu:
temperament.ppt
(223 KB)
materiały z zajec.rar
(18331 KB)
02_Rozwoj_fizyczny_i_motoryczny.pdf
(832 KB)
03_Rozwoj_percepcji_i_uwagi.pdf
(3879 KB)
04_Formy_aktywnosci_dzieci_i_mlodziezy.pdf
(613 KB)
Inne foldery tego chomika:
e-books
opracowania
pytania
skrypty
slajdy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin