Rozwoj_spoleczny2.pdf

(1909 KB) Pobierz
Microsoft PowerPoint - 10_Rozwój społeczny2.ppt [Compatibility Mode]
Część II
Część II
698020330.007.png
Rozwój społeczny to zmiany:
y Percepcji społecznej
y Percepcji społecznej
y Przystosowania do wymagań społecznych ‐
socjalizacja
ó ł
y Kontaktów społecznych
Pt
i  d   ń  ł h 
698020330.008.png
Rozwój percepcji społecznej
j
y Kiedy dziecko zaczyna odróżniać bodźce społeczne od 
y Kiedy dziecko zaczyna odróżniać bodźce społeczne od 
niespołecznych?
y Uśmiech społeczny – reakcja na kontakt z drugą osobą –
y Uśmiech społeczny  reakcja na kontakt z drugą osobą 
3mż (reakcja ożywienia, reakcja witania)
y Zmiany rozwojowe w zakresie dostrzegania ważnych 
WIEK
PŁEĆ
PŁEĆ
jppj p
Zmiany rozwojowe w zakresie dostrzegania ważnych 
kategorii społecznych
ZNANE – NIEZNANE OSOBY
ZNANE  NIEZNANE OSOBY
698020330.009.png
Osoby znane‐nieznane
Nieznane twarze w drugiej połowie 1 rż, zaczynają 
wywoływać u dziecka rezerwę, lęk lub wzmożone 
zainteresowanie
Do wieku przedszkolnego dziecko zwraca się do 
wszystkich w ten sam sposób (jest ze wszystkimi na 
y p j y
Ty) ; ma wobec wszystkich dorosłych te same 
oczekiwania
W wieku przedszkolnym dziecko zaczyna odnosić się 
z dystansem do obcych
y
dysta se do obcyc
698020330.010.png
WIEK
Początkowo dzieci nie różnicują wieku dorosłych
I  di i bd   i
Inne dzieci budzą zainteresowanie poznawcze (nie 
społeczne); wywołują nastawienie orientacyjno‐
bd
i    (i 
badawcze
Od okresu przedszkolnego dziecko zaczyna 
dostrzegać i klasyfikować wiek ludzi; wyraża się to w 
odmiennym zachowaniu: 
opiekuńcze wobec młodszych, 
podporządkowanie, podziw wobec starszych dzieci, 
respekt wobec dorosłych
698020330.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin