dr Michał Wierzchoń
Reklama i marketing
Sylabus zajęć
1. Reklama w działaniach marketingowych firmy
2. Podstawy marketingu, modele marketingu (4P, 7P, 4Web2.0P, 4C)
3. Marka i jej znaczenie w działaniach konsumenckich
4. Specyfika mediów reklamowych - media tradycyjne
5. Specyfika mediów reklamowych - nowe media
6. Proces reklamowy: jak stworzyć skuteczną komunikację reklamową?
7. Kreowanie marki
8. Metody badań marketingowych - pierwotne źródła danych
9. Metody badań marketingowych - wtórne źródła danych
10. Zachowania konsumenckie - dysonans i satysfakcja
11. Zachowanie konsumenckie - kupownie impulsywne i refleksyjne
12. Język w reklamie - styl przekazu i typy argumentacji
13. Nowe trendy w reklamie i marketingu
14. Dlaczego kampania reklamowa bywa skuteczna? - case studies
Literatura obowiązkowa:
Kotler, P. (2005). Marketing (Marketing Menagement. 11th Edition). Poznań: Rebis (rozdziały: 1, 5 (str. 129 - 141), 7, 11, 14, 19, 20)
Falkowski, A. i Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP (rozdziały: 7, 10 i 12)
Literatura uzupełniająca:
Evans, M., Jamal, A. i Foxal, G. Consumer Behaviour , 2nd Edition, Chichester: Wiley
de Chernatony, J. (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańsk: GWP
Edwards, H. i Day, D. (2006). Kreowanie marek z pasją. Kraków: Oficyna Ekonomiczna
Jones J. P. (2004). Jak działa reklama? Gdańsk: GWP
Kall J. (1999). Reklama. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Kall, J., Kłeczek, R. i Sagan, A. (2006). Zarządzanie marką. Kraków: Oficyna Ekonomiczna
Ries, A. i Trout, J. (2000). 22 niezmienne prawa marketingu. Warszawa, PWE.
Sznajder, A. (2002). Marketing wirtualny. Kraków: Oficyna Ekonomiczna
Tyszka, T. Falkowski, A. (2002). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP
Zaliczenie:
Zaliczenie na podstawie egazminu (egzamin testowy)
psychologia-UJ