HOSPITACJA 9.10.2006 R.
TEMAT DNIA: Mój rodzinny dom
CELE OGÓLNE:
- dłuższe wypowiedzi na temat domu rodzinnego i jego znaczenia na podstawie własnych doświadczeń, wiersz C. Janczarskiego „O domu i wędrówce” oraz ilustracji w podręczniku;
- czytanie tekstu „Dom”;
- nauka pisania „d”, „D” i połączeń z innymi literami;
- przeliczanie zbiorów;
- czynnościowe rozkładanie liczby 3 na składniki;
- nauka piosenki „Familijny blues”;
- komponowanie otoczenia domu – praca wykonana grupowo techniką origami.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
UCZEŃ:
- dostrzega znaczenie domu rodzinnego i rozumie wieloznaczność pojęcia dom,
- stara się wejść w rolę osoby przedstawionej na ilustracji i przewidzieć rozmowę,
- czyta tekst i rozumie istotę wieloznaczności pojęcia dom,
- pisze literę d, D i prawidłowo łączy ją z innymi literami,
- potrafi napisać liczby 1, 2, 3 i posługuje się nimi w różnych aspektach,
- rozkłada czynnościowo liczby od 2 do 3 na składniki.
METODY:
- pogadanka;
- ćwiczeń praktycznych: pisanie, czytanie, liczenie, śpiewanie;
- drama
FORMY:
- zbiorowa,
- indywidualna,
- grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- podręcznik
- karty pracy ucznia
- wyprawka – litery i liczmany
- patyczki
- zdjęcie rodziny
- szary papier
- kółka i kwadraty origami
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Czyje wędrówki i powroty do domu opisał poeta?
- Gdzie i dlaczego jest nam najmilej, najlepiej?
- Jak rozumiecie znaczenie słowa dom?
echooo16