Pażdziernik 20082009.doc

(186 KB) Pobierz

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej, miesiąc PAŹDZIERNIK 2009/2010

grupa Biedronki 3,i 4 latki

Opracowała Anna Gospodarek

Tematy:

1.      Co też Pani Jesień w darze dla nas niesie?

2.      Lubię się bawić sam i z kolegą!

3.      Bezpieczna droga do przedszkola.

4.      Już jestem dzielnym przedszkolakiem – uroczystość pasowania na Przedszkolaka!

1.      Co też Pani Jesień w darze dla nas niesie?

 

Obszar: II – 1,3

             IV – 1,

              V – 1,

             VI -  2,

             VIII – 1,2,

              XI   - 1,

              XII – 1,

               XIV - 1

Sytuacje edukacyjne,

pomoce

Umiejętności, cele

Uwagi

1.Jesienny spacer- spacer w okolicy przedszkola. Obserwowanie zmian w przyrodzie, zbieranie materiału przyrodniczego.

 

Środki dyd.: koszyki, gazetka tematyczna

 

 

 

 

 

 

stosuje w praktycznym działaniu umiejętność klasyfi kowania, np. w kąciku przyrody

w dwóch pudełkach osobno układa kasztany i żołędzie,

- przyzwyczaja się do zdrowego trybu życia poprzez pbyt na świeżym powietrzu,(3- latek),

zna zasady mające wpływ na zdrowie przestrzega ustalonego rytmu dnia, wie, że ruch i przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu (4-o latki),

wie, że dziecko może poruszać się po ulicy tylko pod opieką osoby dorosłej

- wie, że ruch i przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu

 

 

2. „Lecą liście z drzew”., „Ola i liście” – wysłuchanie piosenki             z płyty CD – zabawa ruchowa przy piosence;

 

Środki dyd.: magnetofon, dary jesieni, płyta CD

wykonuje ćwiczenia kształtujące odpowiednią postawę i prawidłowy oddech

słucha uważnie piosenek śpiewanych przez nauczyciela i odtwarzanych z CD,

- śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi,

potrafi przedstawiać ruchem treść piosenek (4-o latek)

 

 

 

3.” Skarby jesieni” - słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej „Kasztan” połączone z kolorowaną – kasztany – 4-o latki (trzy latki zabawy materiałem przyrodniczym).

 

Środki dyd.: obrazki o tematyce jesiennej, wiersz, materiał przyrodniczy – kasztany, żołędzie, jarzębina, koszyki, karty pracy.

 

 

 

spostrzega, wyodrębnia i nazywa elementy ilustracji

zauważa piękno przyrody ( 4-o latek) i przedmiotów znajdujących się w jego otoczeniu

potrafi wykonać prostą pracę plastyczną według wzoru

(4-o latek)

potrafi ułożyć kompozycję z materiału przyrodniczego

 

4. W lesie rosną sobie grzybki”

zabawa dydaktyczna – układamy grzyby.

 

Środki dyd. : ilustracje grzybów, przecięte Ina dwie częsie obrazki z grzybami., atlas grzybów. Karty pracy dla dzieci – grzyby.

 

 

 

 

składa obrazek przedstawiający pojedynczy przedmiot pocięty na 2części (trzylatek),

próbuje kolorować obrazek składający się z dużych elementów,

- odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu

słucha krótkich opowiadań i wierszy o treści bliskiej dzieciom rozumie treść słuchanego tekstu,

określa zjawiska atmosferyczne i jesienną pogodę

 

 

5. Muchomor ma białe kropeczki – nauka wiesza D. Gellnerowej „Muchomor” – połączone z lepieniem grzyba z plasteliny.

 

Śr. dyd.: tekst wiersza, kolorowe sylwety grzybów: muchomor, borowik, , plastelina – czerwona i biała, podkładki.

 

- dziecko uważnie słuch treści wiersza,

- nazywa wykonane prace i opowiada o nich

- lepi z plasteliny  proste formy – grzyb,

recytuje krótkie wierszyki ( 4-o latek),

- próbuje kontrolować posługiwanie się głosem (nabieranie oddechu, siła głosu)

 

 

4.,,Bukiet pani Jesieni”- malowanie konturów liści, naklejanie na duży arkusz papieru.

 

Środki dyd.: kontury liści , farby , kawałki gąbki , naturalne okazy liści

 

 

 

 

rozumie i stosuje w wypowiedziach wyrażenia przyimkowe (zawierające: na, pod, do, w, przed, za, obok),

dostrzega piękno w swoim otoczeniu,

- Dz. rozpoznaje kolor żółty i czerwony

- dostrzega różnicę w wyglądzie drzew latem i jesienią

stempluje dużymi stemplami z gąbki

nazywa wykonane prace i opowiada o nich

uczestniczy w zbiorowych pracach plastycznych

 

 

5. Wysłuchanie wiersza I. Salach pod tytułem: „ Jeż” i „Wiewiórka”: wysłuchanie opowiadania nauczyciela o zwyczajach jeża i wiewiórki..

Środki dyd.: maskotki jeż i wiewiórka, sylwety tych zwierząt, treść wiersza, krązki.

 

- udziela odpowiedzi na temat wysłuchanego wiersza,

rozpoznaje i nazywa środowiska przyrodnicze z najbliższego otoczenia, np. las, park,

- rozróżnia poznane i zwierzęta żyjące w tych środowiskach jeż, wiewiórka,

porusza się na czworakach, wspierając się na całych dłoniach i palcach stóp

porusza się prawidłowo, zachowując równowagę w czasie chodzenia, biegania, podskakiwania

 

 

6. Jeżyk i wiewiórka – wykonanie jeża z wykorzystaniem ziemniaka i patyczków ( 4-o latki), oraz wiewiórki – stemplowanie palcem ( 3- latki)

 

Środki dyd.: ziemniaki zapałki lub wykałaczki, karty pracy dla trzylatków, patyczki, farby.

 

rozróżnia poznane środowiska przyrodnicze

wie, w jaki sposób odżywiają się zwierzęta w naturalnym ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin