plan marketingowy.odt

(289 KB) Pobierz

 

 

WYŻSZA SZKOŁA SPOŁECZNO-PRZYRODNICZA

im. Wincentego Pola

w Lublinie

 

 

Wydział Turystyki i Ekonomii

 

kierunek: Turystyka i Rekreacja

    specjalność: Turystyka Zdrowotna

 

 

 

 

 

 

PLAN MARKETINGOWY STUDIA OPALAJĄCEGO I USŁUG PIELĘGNACJI PAZNOKCI „SUN NAILS”

 

 

 

 

 

 

Wykonanie: Karolina Rozpendowska

                     Aneta Wlazło

 

 

 

 

 

 

 

Lublin 2011

 

 

 

 

Spis treści:

 

1. Streszczenie wykonawcze.

         1.1.Krótki opis przyszłej działalności

         1.2. Źródła finansowania

 

2. Opis (charakterystyka).

         2.1. Rodzaje działalności

         2.2. Lokalizacja przedsięwzięcia

         2.3. Organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia

         2.4. Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz

                  źródła i warunki zakupów

         2.5. Zużywane materiały i surowce

         2.6. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia

         2.7. Zatrudnienie

 

3. Sytuacja rynkowa.

         3.1. Rynek działania firmy i trendy rynkowe

         3.2. Przewidywana pojemność rynku i zakładany w nim udział

         3.3. Charakterystyka odbiorców, konkurentów i dostawców

         3.4. Mocne i słabe strony na tle konkurencji

         3.5. Plan działań marketingowych

 

4.Prognozy finansowe.

        4.1.Koszty dodatkowe.

        4.2.Opłacenie

        4.3.Zysk

 

 

5. Koncepcja rozwoju na przestrzeni jednego roku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Streszczenie wykonawcze

 

1.1.Krótki opis przyszłej działalności:

 

Biznes plan z  usługą dodatkową tj. pielęgnacja  paznokcia, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorski.

Właścicielkami salonu będą Aneta Wlazło oraz Karolina Rozpendowska, które założyły w tym celu spółkę cywilną „Sun Nails”

 

Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia, z których wynika, że na terenie gdzie chciałybyśmy go zrealizować nie ma żadnego solarium, a studia paznokcia świadczą tylko podstawowe usługi.

 

Główną ofertą studia będzie korzystanie z seansów opalających w zależności od potrzeb klientów, doradztwo w sprawie kosmetyków opalających jak i ogólna pielęgnacja paznokcia.

 

Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu były własne spostrzeżenia. Mieszkańcy, a zwłaszcza kobiety, chcąc korzystać z profesjonalnego studia i kompleksowych usług muszą wybierać salony w większych miastach, oddalonych od miejsca zamieszkania. Wiąże się to z dużymi kosztami. Osoby te tracą również wiele cennego czasu na dojazdy. Tak więc, otwarcie profesjonalnego studia w Lubartowie byłoby dobrym pomysłem.

Oferowana jakość usług byłaby na bardzo wysokim poziomie.

 

1.2. Źródła finansowania:

Zasoby własne.

 

2.Opis (charakterystyka)

 

2.1. Rodzaje działalności:

Działalność solarium „Słoneczne Studio” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres seansów opalających oraz ogólna pielęgnacja paznokcia. Solarium zostało zaopatrzone w 4 łóżka o różnych mocach(600W, 800W, 1000W) i różnych funkcjach(możliwość natrysku balsamu opalającego w czasie seansu opalania).

Oprócz profesjonalnego solarium naszym klientom oferujemy manicure w tym ogólna pielęgnacja dłoni, paznokcie żelowe, tipsy oraz artystyczne zdobienie paznokci.

Czynności dotyczące paznokci wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel.

 

2.2. Lokalizacja przedsięwzięcia:

 

Salon będzie się mieścił w centrum Lubartowa w lokalu o pow.120 m2.

Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.

Lokal znajduje się na gruncie należącym do jednej ze wspólniczek Anety Wlazło w związku z czym firma nie będzie musiała płacić czynszu dzierżawnego oraz podatku od nieruchomości.

 

Dane firmy:

• nazwa: Firma „Sun Nails” Sp. Cywilna

adres: 1 Maja 57   21-100 Lubaartów

• E-mail: sunnails@salon.pl

• www.sunnailsstudio.pl

• Tel: (0-32) 653-65-38

• Tel. Kom. 0 585 183 311, 0 515 123 522

• NIP : 853-35-57-698

• Bank Spółdzielczy

ulica, UL.LUBELSKA 30A. Kod, 21-100 Lubartów

nr konta: 81-10701542-359875-3569-6651

• Godziny otwarcia salonu:

Pon. – Pt.: 9.00 – 21.00

Soboty: 10.00 –20.00

 

2.3. Organizacyjna charakterystyka przedsięwzięcia:

Spółka cywilna „Sun Nails” powstała na podstawie korzystnych wyników z przeprowadzonych badań marketingowych świadczących o dużym zainteresowaniu ludzi o usługach kosmetycznych jak i pielęgnacji ciała.

W przeprowadzonej ankiecie na terenie Lubartowa 89% kobiet na 100% uważa, że zapotrzebowanie na solarium jest duże ponieważ wiele kobiet chce wyglądać najlepiej, a co humoru lepiej nie poprawi niż 10-cio minutowa wizyta w solarium i dobry, a w szczególnie pięknie pachnący kosmetyk opalający...11% kobiet stwierdziło, że solarium to strata czasu, a przede wszystkim strata pieniędzy. Z tej ankiety wynika, że zapotrzebowanie na solarium jest duże.

Firma wyróżniać się będzie szerokim wachlarzem oferowanych usług i będzie dążyć do zrealizowania podstawowych celów przedstawionych w niniejszym planie.

 

Najważniejszym atutem, który pozwolił na podjęcie decyzji o otwarciu solarium jest umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, odporność psychiczna, wiara we własne siły, a także pewność, że posiadamy cechy, które powinien posiadać każdy dobry organizator. To wszystko sprawia, że firma „Sun Nails” będzie wytrwale dążyć do realizacji wytyczonego celu we współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadrą pracowniczą.

Firma działa w oparciu o książkę przychodów i rozchodów, prowadzimy pełną księgowość.

 

Misją firmy „Sun Nails” jest:

• maksymalizacja zysków,

• świadczenie usług najwyższej jakości po przystępnych cenach,

• wyjście naprzeciw klientom,

• zdobycie uznania w oczach klientów,

• zadowolenie klientów,

• uzyskania miana lidera na rynku.

 

Założycielami salonu są dwie osoby:

•Aneta Wlazło– odpowiedzialna za księgowość, oprogramowanie, dobór kadry pracowniczej oraz będzie pełnić obowiązki kierownika (wykształcenie wyższe – ukończone studia inżynierskie na kierunku Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstw, uprawnienia księgowej, ukończone Studium Wizażu i Stylizacji)

•Karolina Rozpendowska– odpowiedzialna za sprawy techniczne, marketing, zaopatrzenie odpowiedzialna za sprawy dotyczące usług kosmetycznych (wykształcenie wyższe- ukończone studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing, ukończone studium Paznokcia w Lublinie)

 

 

2.4.Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów:

 

Firma „Sun Nails” planuje w lipcu 2011 roku przeprowadzić remont pomieszczenia w którym ma być otwarty salon.

W związku z tym, że lokal jest w bardzo dobrym stanie będą to niewielkie prace, które pochłoną kwotę 2 tys. zł.

Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem do solarium i w hurtowniach kosmetycznych „Doris”, a będą to:

 

• Meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł

• łóżka do solarium (2 szt.) 60.000 zł

• Lustra 4.000 zł

• kasa fiskalna 3.500 zł

• aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł

• wyposażenie pomocnicze 700 zł

• urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł

Razem:192.000 zł

 

Dzięki tak dużemu zamówieniu oraz deklaracji zapłaty gotówką, kierownictwo hurtowni przyznało naszej firmie rabat w wysokości 3%, czyli

 

 

zakup środków trwałych wyniósł nas:

192.000 zł – 3.456 zł = 188.544 zł

 

2.5. Zużywane materiały i surowce:

Zaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby w Polsce. Dostawcami będą firmy takie, jak:

 

• Sun rays

• Onyx

• Bronze Satisfaction

• Soleo

• Fresco

• Preverte

• Joko

• Eveline

• Ados

• Neutrogena

• Miss Selene

• Envi

 

2.6. Etap rozwoju

Poszczególne czynności - termin wykonania:

1. Rozpoznanie i analiza rynku 6 miesięcy od VII do XII

2. Ustalenie strategii marketingowej 1miesiąc - lipiec

3. Reklama firmy 1miesiąc - lipiec

4. Rejestracja firmy - zgłoszenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w Urzędzie Miasta

• Urząd Statystyczny- nadanie numeru Regon.

• Urząd Skarbowy:

-zgłoszenie obowiązku podatkowego,

-nr identyfikacji podatkowej NIP,

-zgłoszenie podatnika VAT .

• ZUS:

-zgłoszenie jako płatnika,

-zgłoszenie do ubezpieczenia.

• Zamówienie pieczęci firmowe.

• Założenie konta bankowego. 1.VI.2006 -zaświadczenie do 14 dni

5. Zgłoszenie w Państwowej Inspekcji Pracy w Lublinie VI 2011

6. Zgłoszenie w Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie VI 2011

7. Dokonanie uzgodnień i zawarcie umów z:

• Zakład Energetyczny,

• Zakład Telekomunikacji

• Straż Pożarna.

8. Przeprowadzenie remontu lokalu 1 miesiąc – czerwiec 2011

9. Opracowanie listy dostawców sprzętu i wyposażenia, materiałów i produktów. początek VI 2011

10. Adaptacja lokalu do działalności. początek VI 2011

11. Dostawa i montaż wyposażenia salonu. II-połowa VI 2011

12. Przeprowadzenie wstępnych rozmów i rekrutacja pracowników.

 

II-połowa VI 2011

13. Zawarcie umów z pracownikami z terminem rozpoczęcia pracy 1.VII.2011

 

14. Rejestracja pracowników:

• wysłanie na badanie lekarskie,

• przeszkolenie w zakresie BHP,

• angaż,

• zgłoszenie do ZUS

 

 

Salon rozpocznie działalność 1.VII.11 r.

 

2.7. Zatrudnienie:

Do prawidłowego działania salonu „Sun Nails” należy starannie i sumiennie dobrać pracowników ponieważ powodzenie przedsięwzięcia zależy nie tylko od samego planu działania, ale również od osób zatrudnionych, które będą ten plan sumiennie realizować.

Informacje o zatrudnieniu będą zamieszczone w prasie oraz w lubelskim Urzędzie Pracy.

 

Rekrutację będą przeprowadzać właściciele firmy.

Przewidywana obsada:

• pedikiurzystka – dwa stanowiska

• obsługa stanowisk opalających – dwa stanowiska

• osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu

Wymagania stawiane przyszłym pracownikom:

• wykształcenie wyższe

• doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka w studium opalającym lub staż w salonie kosmetycznym,

• miła aparycja,

• umiejętność pracy w zespole,

• obsługa kasy fiskalnej i komputera,

• łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi

 

Wynagrodzenie będzie wypłacane na zasadzie:

• płaca miesięczna dla pracownicy obsługującej łóżka opalające będą ukształtowane na poziomie – 1.000 zł.

• osoba sprzątająca – 300 zł miesięcznie

• dodatkowe świadczenia – np. opłacanie szkoleń

• premie dla najlepszych pracowników.

 

3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia

 

3.1. Rynek działania firmy i trendy rynkowe:

Miejscem funkcjonowania firmy „Sun Nails” byłby rynek obejmujący okoliczne miejscowości z terenu Lubartowa.

Poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej, w internecie oraz na ulotkach firma dążyć będzie do zdobycia potencjalnych klientów wśród młodzieży, do szerokiej rzeszy kobiet, ale również do mężczyzn w różnym wieku.

 

Istotną przesłanką działania studia jest rosnąca moda na korzystanie z solarium jak i usług kosmetycznych.

W ostatnich latach znacznie zwiększył się odsetek mężczyzn korzystających z tego rodzaju usług.

 

 

3.2. Przewidywana pojemność rynku i zakładany w nim udział:

Rynek usług kosmetycznych coraz bardziej się rozwija. Takie salony powstają praktycznie z dnia na dzień. Klienci staja się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi tego typu usługi. Solarium „Sun Nails” w pierwszym roku działalności będzie miał stosunkowo niewielki udział w rynku usług z korzystania z solarium jak i z usług kosmetycznych. Jednak dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z roku na rok jego udział będzie znacznie się zwiększał.

 

3.3. Charakterystyka odbiorców, konkurentów i dostawców:

Odbiorcami salonu „Sun Nails” są mieszkańcy Lubartowa i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku).

Na terenie Lubartowa mieszka około 22 tys. osób. Jeżeli z usług korzystałyby przede wszystkim kobiety oraz młodzież w wieku od 15 do 25 lat, to oznacza, że ilość potencjalnych klientów można określić na poziomie 6 tys. osób warto tu zauważyć, że statystyczny mieszkaniec wydaje rocznie około 300 złotych na usługi kosmetyczne itp. To pozwala określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego rynku:

6 tys. osób x 300 zł = 1.800.000

Jeśli chodzi o konkurencję to na w/w rynku działają obecnie 2 zakłady fryzjersko-kosmetyczne:.

W jednym salonie jest również solarium.

W żadnym nie ma tak nowoczesnych łóżek opalających oraz doskonałych kosmetyków do opalania. Tak, więc solarium „Sun Nails” będzie dla nich bardzo poważną konkurencją.

O wiele groźniej przedstawia się sytuacja konkurencyjne jeśli weźmie się pod uwagę solaria działające w Lublinie.

Dostawcami firmy są znane i cenione firmy kosmetyczne mające swe siedziby na terenie całej Polski. Zostały one dokładnie opisane w punkcie 2.5.

 

3.4. Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji:

 

Szanse firmy:

• wszechstronność usług,

• kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy,

• stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi,

• świadczenie usług również u klienta(dotyczące paznokci)

• organizowanie pokazów z wykorzystaniem kosmetyków wiodących firm

 

Zagrożenia:

• konkurencja,

• pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów,

• niestabilność kadry pracowniczej,

• trudności w utrzymaniu płynności finansowej

 

Mocne strony:

• doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy,

• bezpieczne opalanie

• równomierne opalanie całego ciała

• maksymalna higiena

• kosmetyki renomowanych firm

• atrakcyjna lokalizacja

• własny lokal usługowy

• atrakcyjne (konkurencyjne) ceny,

• liczne promocje,

• kontrakty z dealerami wiodących firm kosmetycznych,

•miła i profesjonalna obsługa,

• wysoka elastyczność działania,

• dobre połączenie komunikacyjne

Słabe strony:

• konieczność zatrudnienia profesjonalnej obsługi w początkowej fazie, co znacznie podwyższy koszty rozwoju działalności,

• duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

 

3.5. Plan działań marketingowych

 

Promocja:

Firma „Sun Nails” planuje przyciągnąć klientów wyższym i bardziej wszechstronnym poziomem usług niż konkurencyjne zakłady:

• wprowadzając nieznane na tym terenie najnowocześniejsze łóżka opalające, profesjonalne porady w zakresie kosmetyków przeznaczonych do opalania w solarium;

• wydłużając godziny otwarcia do potrzeb potencjalnych klientów;

• wprowadzając system abonamentów, tzw. karnetów i 20% zniżek dla stałych klientów;

Chcąc dotrzeć do klientów, którym chcielibyśmy sprzedawać oferowane usługi, zamierzamy w dużym stopniu zainwestować w reklamę bezpośrednią. Polegałaby ona na licznych, odpłatnych ogłoszeniach zamieszczanych w prasie i radiu lokalnym oraz w formie plakatów na budynkach i tablicach ogłoszeń. Ponadto ulotki z reklamą naszego studia zostałyby rozdawane ludziom w centrach okolicznych miast (Lublin, Niemce ).

Ponieważ firma planuje otwarcie salonu wraz z rozpoczęciem wakacji, więc niewątpliwie chciałaby zaoferować w nadchodzącym okresie  każdemu klientowi 10 minut opalania gratis lub ozdobienie paznokci na naturalnej płytce.

Mamy nadzieję, że to znacznie ułatwiłoby zachęcenie pań do odwiedzenia salonu.

Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny. W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze  salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty. Odnośnie zewnętrznego wyglądu, z pewnością należy zadbać o ciekawy i wymowny szyld, jak również elegancką fasadę budynku, co budziłoby zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.

 

Cena:

W związku z tym, w dalszym etapie działalności firma planuje część środków finansowych poświęcić reklamie i różnorodnym promocjom. Zapewniamy, że nie będą one wyższe niż ceny usług świadczone w konkurencyjnych salonach.

 

Cennik:

Usługi kosmetyczne

a) Manicure i pedicure:

1. AKRYL - DŁONIE

- Akryl na tipsie cena: 130 zł

- French-akryl na tipsie cena: 140 zł

- Akryl na szablonie cena: 130 zł

- French-akryl na szablonie cena: 150 zł

- Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł

- Zdjęcie tipsów cena: 40 zł

- Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł

- Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł

 

2. PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI

- Manicure naturalny cena: 15 zł

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin