dw_sprawdzian_po_klasie_drugiej_njwsz.pdf
(
1014 KB
)
Pobierz
703089262 UNPDF
Sprawdzian umiejętności po klasie II
Imię........................................................................ Nazwisko...............................................................
Klasa...................... Czas: 60 minut
Instrukcja dla uczennicy/ucznia
• Wpisz wyraźnie swoje imię, nazwisko i klasę.
• Czytaj uważnie wszystkie polecenia.
• Pisz długopisem i nie używaj korektora.
• Staraj się pracować uważnie i nie popełniać błędów w zadaniach.
• Jeśli się pomylisz, skreśl błędnie zapisaną literę lub wyraz i napisz obok poprawną odpowiedź.
Powodzenia!
1.
Przeczytaj uważnie tekst. Ułóż pytania do podkreślonych fragmentów tekstu.
Miś i zakupy
Paddington miał talent do zakupów
i niebawem wszyscy handlarze na
targu dobrze go znali. Okazał się niedźwiedziem dokładnym w rachunkach,
a zakupy traktował z należytą powagą. Gniótł łapą owoce, by sprawdzić, czy są
odpowiednio twarde, jak nauczyła go tego pani Bird. I stale miał oko na okazje
taniego zakupu.
Zdobył sobie popularność wśród handlarzy
. Ze skóry wychodzili,
żeby mu dogodzić, i co mieli najlepszego, odkładali dla Paddingtona.
–
Nasz niedźwiadek potrai za szylinga dostać więcej niż ktokolwiek inny
–
mawiała pani Bird. – Doprawdy, nie wiem jak on to robi. Chyba jest dusigroszem.
– Nie jestem dusigroszem – z oburzeniem odparł Paddington. – Po prostu się staram.
– Tak czy inaczej – powiedziała pani Bird – jesteś misiem na wagę złota.
Paddington bardzo serio odniósł się do słów pani Bird i sporo czasu spędzał
w łazience, ważąc się na wadze, która tam stała.
szyling – dawna moneta angielska
dusigrosz – człowiek chciwy na pieniądze, skąpiec
1.
2.
3.
• Wybierz z tekstu po 2 wyrazy z
ó
i
rz
. Uzasadnij ich pisownię według
wzoru: dół – doły.
5 p.
© Nowa Era Sp. z o.o. • Nowe Już w szkole • klasa 2 • Sprawdzian umiejętności po klasie II
216
2.
Wybierz z tekstu po 2 rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, wpisz je.
Rzeczowniki
Kto? Co?
Czasowniki
Co robi?
Przymiotniki
Jaki? Jaka? Jakie?
3 p.
3.
Na podstawie tekstu z zadania 1. opisz w kilku zdaniach zachowanie
misia Paddingtona. Jakie miał cechy? Co lubił robić?
6 p.
4.
Ułóż wyrazy w kolejności alfabetycznej i napisz je.
ulica • niedźwiedź • talent • skóra • handlarz • dusigrosz
2 p.
5.
Miś Paddington zwiedzał londyńskie zoo. Spotkał tam różne zwierzęta.
Pomóż mu uporządkować notatki z tej wyprawy. Wpisz nazwy zwierząt
w odpowiednie kolumny tabeli.
3 p.
papugi • szympans • motyle • żuraw • zebry • biedronki
ptaki
ssaki
owady
© Nowa Era Sp. z o.o. • Nowe Już w szkole • klasa 2 • Sprawdzian umiejętności po klasie II
217
6.
Paddington wyjechał nad morze. W piątek zrobił 9 babek z piasku,
a w sobotę o 6 babek więcej. Ile babek zrobił Paddington w sobotę?
3 p.
Obliczenie:
Ile babek zrobił razem?
Obliczenie:
Odpowiedź:
•
Paddington był tydzień nad morzem.
W jakim dniu tygodnia Paddington wrócił do Londynu?
Możesz skorzystać z rysunku pomocniczego
czw. pt. sob. nd. pn. wt. śr. czw. pt. sob. nd. pn. wt. śr.
7.
Oblicz działania i zamaluj okienko z poprawnym wynikiem.
30 + 40 = 60 70 80
90 – 40 = 40 50 60
2 p.
24 + 60 = 74 54 84
65 – 30 = 35 25 45
8.
Oblicz działania.
5
.
5 =
20 : 5 =
7
.
2 =
3 p.
6
.
3 =
18 : 2 =
28 : 4 =
9.
Paddington ułożył na 4 półkach po 3 swoje urodzinowe prezenty.
Ile prezentów ułożył Paddington?
1 p.
Obliczenie:
Odp.: Paddington ułożył
prezentów urodzinowych.
© Nowa Era Sp. z o.o. • Nowe Już w szkole • klasa 2 • Sprawdzian umiejętności po klasie II
218
10.
Pani Bird zrobiła na śniadanie 30 kanapek. Każdemu dała po
5 kanapek. Ile osób dostało kanapki? Otocz pętlami kanapki każdej osoby.
2 p.
Napisz obliczenie:
Ogólnaliczbapunktów:
30 p.
Ocenanauczyciela:
© Nowa Era Sp. z o.o. • Nowe Już w szkole • klasa 2 • Sprawdzian umiejętności po klasie II
219
Zakressprawdzanychumiejętności,punktacjaikryteriaocen
Nr
zadania
Sprawdzane umiejętności
Punktacja
1.
– uczeń czyta ze zrozumieniem krótkie teksty,
– poprawnie redaguje i zapisuje pytania do wskazanych fragmentów
tekstu (należy uwzględnić logiczny sens pytania, poprawność stylistyczną
i bezbłędność pisowni),
– wyszukuje w tekście wyrazy i objaśnia ich pisownię (w zakresie wybranych
wyrazów z „ó”, „rz” )
5 p.
(po 1p. za każde pytanie
i po 0,5p. za każdy przepisany
i objaśniony wyraz)
2.
– rozpoznaje i poprawnie wybiera z tekstu wskazane części mowy,
– poprawnie przyporządkowuje do odpowiednich kolumn w tabeli i bezbłędnie
przepisuje wybrane z tekstu wyrazy,
3 p.
(po 0,5 p. za właściwy wybór
wyrazów i poprawne przepisanie
do tabeli)
3.
– wyszukuje niezbędne informacje w tekście.
– poprawnie redaguje proste zdania (umiejętnie korzysta z pytań
pomocniczych),
– przestrzega zasady spójności w kilkuzdaniowej wypowiedzi na podany temat,
– poprawnie i starannie pisze krótkie teksty,
6 p.
(0 – 2 p. za poprawne
zredagowanie zdań, 0 – 2 p. za
poprawność pisowni, 0 – 2 p. za
spójność wypowiedzi i staranność
pisma
4.
– zna alfabetyczną kolejność liter,
– potrai poprawnie porządkować wyrazy w kolejności alfabetycznej,
– bezbłędnie przepisuje wyrazy
2 p.
(po 1p. za poprawną kolejność
i bezbłędne przepisanie wyrazów)
5.
– zna wybrane gatunki zwierząt krajowych i egzotycznych,
– rozumie pojęcia: ptaki, ssaki, owady,
– poprawnie przyporządkowuje wybrane gatunki zwierząt do podanych grup,
– bezbłędnie przepisuje nazwy zwierząt,
3 p.
(po 0,5 p. za rozpoznanie,
właściwe przyporządkowanie
i bezbłędne przepisanie
nazw zwierząt)
6.
– zna i poprawnie zapisuje liczby w zakresie 30,
– dokonuje samodzielnej analizy zadania tekstowego,
– potrai rozwiązywać zadania złożone w kilku etapach,
– poprawnie rozwiązuje zadania na porównywanie różnicowe,
– potrai dokonywać prostych obliczeń kalendarzowych,
3 p.
(po 0,5 p. za każde obliczenie,
1,5p. za poprawną, bezbłędnie
zredagowaną i napisaną
odpowiedź i 0,5 p. za poprawne
obliczenie kalendarzowe)
7.
– zna i poprawnie zapisuje liczby w zakresie 100,
– dodaje i odejmuje pełnymi dziesiątkami w zakresie 100,
– oblicza numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 100,
– wskazuje poprawny wynik wśród podanych liczb,
2 p
. (po 0,5 p. za każde poprawne
obliczenie i wskazanie
właściwego wyniku)
8.
– sprawnie oblicza iloczyny i ilorazy w zakresie 30,
3 p.
(po 0,5 p. za każde poprawne
obliczenie iloczynu i ilorazu)
9.
– rozwiązuje proste zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia liczb,
– poprawnie oblicza i zapisuje iloczyny liczb w zakresie 30,
– uzupełnia odpowiedź zgodnie z dokonanym obliczeniem,
1 p.
(po 0,5 p. za obliczenie
i poprawne odpowiedzi)
10.
– rozwiązuje na rysunku proste zadania na dzielenie liczb w zakresie 30,
– potrai zapisać działanie na dzielenie liczb.
2 p.
(po 1 p. za bezbłędne
zilustrowanie i za poprawne
zapisanie i obliczenie działania)
Kryteria ocen:
30 – 28 p. – poziom wysoki (A) – doskonale opanowane umiejętności programowe, nawet niektóre z zakresu rozszerzonego;
27 – 22 p. – poziom średni (B) – bardzo dobrze opanowane umiejętności programowe i elementy umiejętności rozszerzonych;
21 – 16 p. – poziom zadowalający (C) – umiejętności programowe opanowane na poziomie dobrym, gwarantującym
efektywną dalszą naukę;
15 – 0 p. – poziom niski (D) – umiejętności opanowane w stopniu wystarczającym, ale wskazującym na potrzebę
intensyikacji indywidualnych działań edukacyjnych w dalszej nauce (głównie w klasie 3).
© Nowa Era Sp. z o.o. • Nowe Już w szkole • klasa 2 • Sprawdzian umiejętności po klasie II
220
Plik z chomika:
aryt1
Inne pliki z tego folderu:
img034.jpg
(1320 KB)
img033.jpg
(2078 KB)
img032.jpg
(857 KB)
img031.jpg
(1700 KB)
img030.jpg
(888 KB)
Inne foldery tego chomika:
angielski
język polski
matematyka
przyroda
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin