Plan miesięczny październik 2009.DOCX

(39 KB) Pobierz

Październik 2009 – gr. II

I tydzień: Temat tygodnia: Jacy jesteśmy?

Data realizacji

Temat dnia – cele i zamierzenia dydaktyczne

Środki realizacji

5.10.2009

Mamy urodziny

 

Zabawa ruchowa twórcza pt. „Jestem duży – jestem mały”.

Swobodne rozmowy na temat urodzin: daty, sposobu obchodzenia...

- zapoznanie się z datami urodzin koleżanek i kolegów z grupy,

- wypowiadanie się na temat dat urodzin i sposobów ich obchodzenia.

Słuchanie opowiadania E. Kaniewskiej pt. „Szuflada”.

- rozmowa na temat opowiadania.

Zabawy ruchowe kształtujące prawidłową postawę ciała.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzących metodą zabawowo – ruchową

- wzmocnienie mięśni wysklepiających stopę oraz mięśni brzucha,

- sprawne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych.

Pobyt na podwórku przedszkolnym – zbieranie kasztanów (stwarzanie okazji przeliczania).

Ćwiczenie plastyczne nr 6 Malowanie na czerwono i niebiesko balonów.

KATECHEZA:……………………………………………………………

 

 

 

 

Lista z imionami dzieci z grupy (ułożona alfabetycznie) i z datami ich urodzin.

 

Opowiadanie E. Kaniewskiej „Szuflada”.

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie plastyczne, ćw. nr 6

6.10.2009

Moje imię.

 

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

Indywidualne układanie przez nauczyciela z liter (drukowanych) imion dzieci.

- rozpoznaje zapis swojego imienia wśród innych imion.

Zabawa ruchowa twórcza pt. „Jestem duży – jestem mały”.

Zabawa rozwijająca percepcję słuchową pt. „Pociąg imion”

Umuzykalnienie wg planu nauczyciela rytmiki.

Zabawa z imionami. Ozdabianie kartoników ze swoimi imionami i umieszczanie ich na swoich krzesełkach.

- oglądanie zapisu imion,

- rozwijanie czynności myślenia,

- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.

Rytmiczne dzielenie imion na sylaby połączone z równoczesnym ruchem podskokami.

Zabawa z tekstem rymowanki pt. „Jestem sobie przedszkolaczek”.

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych – Gimnastyka buzi i języka.

Zabawy ruchowe w wybranych kącikach.

 

0

 

 

 

Litery drukowane (małe i wielkie).

 

 

 

 

Kartoniki z imionami dzieci.

7.10.2009

Znamy nazwy części swojego ciała.

 

Praca indywidualna z dziećmi, które były nieobecne na poprzednich zajęciach.

Oglądanie obrazków przedstawiających, jak Kuba i Zuzia zachowują się rano w szatni.

- próby oceniania zachowań Kuby i Zuzi.

Zabawa orientacyjno – porządkowa pt. „Pokaż gdzie masz nogi”.

- nazywa i wskazuje części swojego ciała.

Swobodne rozmowy na temat zachowania się w szatni, sali.

- zna zasady zachowania się na terenie przedszkola.

Zabawa paluszkowa wg M. Bogdanowicz, M. Różyńskiej pt. „Bawiły się dzieci paluszkami”

- wyzwalanie radosnej reakcji, rozładowanie napięcia,

- zaaranżowanie do pracy całego ciała.

Na podstawie obrazka, omawianie poszczególnych części ciała.

- poszerzenie wiedzy dzieci na temat budowy i funkcjonowania ich ciała.

Zabawa pt. „Sklejone dzieciaki”.

Dorysowanie na rysunku osoby brakujących części ciała.

KATECHEZA:……………………………………………………………

 

 

 

 

Przedszkole czterolatka, s 10.

 

 

 

 

 

Wiersz M. Bogdanowicz,

M. Różyńskiej pt. „Bawiły się dzieci paluszkami”.

Obrazek dziecka z wyszczególnionymi częściami ciała.

 

Karta pracy A, s. 10.

 

8.10.2009

Jesteśmy przedszkolakami.

 

Praca wyrównawcza z dziećmi z problemami.

Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence pt. „Trzy kółka”.

- rytmicznie wyklaskuje słowa, porusza się przy piosence.

Kształtowanie czynności porządkowych i kulturowych

- właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie.

Zabawa naśladowcza przy piosence pt.  „Głowa ramiona”

- właściwie łączy słowa z tekstem, akceptuje i przestrzega reguły zabawy,

- utrwalanie nazw poszczególnych części ciała i ich położenia.

Utrwalanie zabaw ruchowych kształtujących prawidłową postawę ciała.

- ćwiczenia gimnastyczne rozciągające mięśnie piersiowe i grzbietowe,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie wysklepiające stopę oraz mięśnie brzucha,

- sprawne wykonywanie ćwiczeń.

Zabawy w kącikach zainteresowań z udziałem nauczyciela jako współuczestnika.

Zabawa ruchowa przy rymowance. Nazywanie siebie i części ciała. Rysowanie siebie (wykorzystanie prac do diagnozy).

 

 

 

 

Piosenka pt. „Trzy kółka”.

 

 

 

Piosenka pt. „Głowa ramiona”.

 

 

 

 

 

 

 

Karta pracy B nr 5.

9.10.2009

Mam przyjaciela.

 

Porządkowanie kącików zabaw. Segregowanie klocków drewnianych.

- kształtowanie do utrzymania ładu i porządku.

Zabawa twórcza pt. „Witam tych...”

Kształtowanie czynności porządkowych i kulturowych.

- nakrywanie do stołu, po skończonym posiłku sprzątanie naczyń.

Ćwiczenia oddechowe pt. „Wąchamy kwiatek” – wzmocnienie mięśni oddechowych , nauka przedłużonego wydechu.

Zabawa dydaktyczno – ruchowa z zastosowaniem figur geometrycznych:

- wyszukiwanie kół na obrazku kwiatka wykonanym z figur geometrycznych (przez nauczyciela).

- rozróżnia figury geometryczne.

Słuchanie wiersza A. Frączek pt. „Mój przyjaciel”

- wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza,

- kształtowanie poczucia potrzeby posiadania przyjaciela.

Zabawa dydaktyczno – ruchowa pt. „Odszukaj odpowiednią figurę geometryczną”

- kształtowanie zdolności szybkiej reakcji i zapamiętywania.

Wykonanie kwiatuszka dla kolegi lub koleżanki. Wspólne oglądanie wykonanych prac.

- przykleja elementy kwiatka na kartkę,

- układa kompozycję kwiatka z figur geometrycznych.

Spacer w ogrodzie przedszkolnym: przyglądanie się drzewom i krzewom.

Utrwalanie wiadomości o przyrodzie jesiennej

- wyszukiwanie rzeczy związanych z jesienią i zjawisk atmosferycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek kwiatka narysowany na kolorowej kartce.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wycięte elementy potrzebne do wyklejenia kwiatka.

 

II tydzień: Temat tygodnia: Moja rodzina.

Data realizacji

Temat dnia – cele i zamierzenia dydaktyczne

Środki realizacji

12.10.2009

Moja rodzina.

 

Zajęcia wyrównawcze z przerobionego materiału dydaktycznego z dziećmi nieobecnymi (Maciek M.)

Ćwiczenia usprawniające żuchwę (wg D. EmilutyRozyi).

Zabawa ruchowo – naśladowcza pt. „Co robi rano mama? Co robi rano tata?”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Nowych rytmów (wariant 1 z kółkami sersa)

- wyrabianie samodzielności z jednoczesnym przystosowaniem się do grupy,

- odczuwanie zaufania do siebie i innych,

Pobudzenie wszystkich grup mięśniowych.

Zabawa matematyczna pt. „O jeden więcej”

Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Nauka zabawy pt. Berek”.

Rysowanie swojej rodziny.

- wymienia członków bliskiej rodziny.

Zabawa ruchowo – naśladowcza pt. „Co robi rano mama? Co robi rano tata?”

KATECHEZA:……………………………………………………………

 

 

13.10.2009

Pomagamy w domu.

 

Rozmowy indywidualne nauczycielki z dziećmi podczas zabaw dowolnych. Podawanie imion swoich rodziców wg wzoru: Moja mama ma na imię..., a mój tata - ...

Rytmiczny podział na sylaby słów: mama, tata, brat wujek.

Zabawy rytmiczne przy akompaniamencie pianina:

Śpiewanie piosenek: „Grzeczne słówka” i „Deszczowy berek”.

Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej pt. „Zajączek z rozbitego lusterka”.

- wypowiadanie się na temat usłyszanej treści,

- próby określenia zachowań chłopca oraz wypowiadanie swojego zdania.

Zabawa ruchowa pt. „Rowery” i „Szorujemy plecy”.

Kształtowanie czynności samoobsługowych i nawyków higienicznych:

- nakrywanie do stołu i sprzątanie po sobie,

- umiejętność mycia zębów.

Rysowanie nad nimi swoich mam i tatusiów.

Zabawa ruchowo – naśladowcza pt. „Co robi rano mama? Co robi rano tata?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedszkole czterolatka, s. 11

14.10.2009

Kolory jesieni.

 

Z zespołem dzieci przygotowanie stołów do śniadania.

- wyznaczenie jednodniowych dyżurów z określeniem ich obowiązków.

Zabawa dydaktyczna pt. „Którego koloru jest więcej”.

- utrwalenie nazw kolorów.

Wysłuchanie wiersza D. Gellner pt. Jesienna wróżka” .

- rozmowa na temat wiersza, zachęcanie do dłuższych wypowiedzi.

Spotkanie z żywiołem – obserwowanie zjawisk pogodowych – wiatru (naśladowanie jego dogłosu).

- naśladowanie odgłosów wiatru.

Udział dzieci w uroczystości z okazji Dnia nauczyciela.

- wysłuchanie życzeń dyrektora przedszkola dla pracowników,

- krótki program artystyczny w wykonaniu dzieci z wszystkich grup.

Kształtowanie czynności samoobsługowych:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin