CCS03 - podrecznik sapera L3A0.pdf

(309 KB) Pobierz
CLOSE COMBAT SIMULATION eX Post (CCS ver
CLOSE COMBAT SIMULATION eX Post (CCS ver. L3A0)
Podręcznik sapera
Jeśli jesteś ślepy, głuchy i powolny to praca sapera jest wymarzona dla Ciebie. Twoje cele zwykle są duże,
nieruchome lub same wpadną w zasadzkę, a jak to zrobią będzie spory hałas.
Miny
Miny mogą mieć dwojaką zasadę działania albo pirotechniczną albo dźwiękową. Sposób ich odpalenia jest
dowolny, ale nie może zagrażać bezpieczeństwu.
Miny pirotechniczne muszą spełniać wymogi piro z zasad ogólnych i nie mogą stwarzać niebezpieczeństwa.
Miny dźwiękowe o wyzwoleniu informują sygnałem dźwiękowym. Muszą swoją konstrukcją zapewniać 1
krotność zadziałania. Mina może mieć dowolny wygląd ale musi mieć co najmniej 200 ml objętości. Miny te
ranią automatycznie wszystkie nieosłonięte osoby w promieniu 3 metrów.
Niszczenie obiektów inżynieryjnych
W rozgrywce można wyłączyć z gry obiekty poprzez ich wysadzenie.
Obiekty, które można w ten sposób zniszczyć to:
Budynki
Budowle/obiekty powierzchniowe (np. mosty, lotniska)
Instalacje (np. radary, radiostacje)
Do zniszczenia obiektu należy użyć standardowych ładunków wybuchowych.
W przypadku budynku należy użyć jednego ładunku wybuchowego na każde rozpoczęte 20 metrów ściany
zewnętrznej (40 przeciętnych kroków). W wypadku obiektów powierzchniowych ładunki należy rozmieścić,
co 20 m (jw). Do zniszczenia instalacji potrzeba 1 ładunku Organizator może podać inną ilość ładunków
niezbędnych do zniszczenia obiektu. Organizator powinien to zrobić w sposób zrozumiały dla wszystkich.
Standardowy ładunek wybuchowy
Ładunek musi mieć nie mniej niż 1 litr pojemności . Ładunek musi mieć pojemność min. 1 litra od momentu,
kiedy znajduje się w grze (nie można używać nadmuchiwanych 5 minut przed instalacją balonów). Ponadto musi
zawierać taśmę wielostrzałową (wiele petard połączonych jednym lontem). Powiększenie objętości ładunku nie
zwiększa jego mocy. Sposób odpalenia
ładunku jest dowolny. Konstrukcja ładunku nie może zagrażać bezpieczeństwu. Ponadto saper do oznaczenia
miejsca wybuchu powinien posiadać przynajmniej 1 kartkę z logo CCS i informacją „Eksplozja” na każdy
ładunek. Zaleca się posiadanie większej ilości kartek niż ładunków.
Instalacja ładunków
Ładunki należy umieszczać na zewnątrz budynku na ziemi lub bezpośrednio nad nią w sposób nie zagrażający
bezpieczeństwu.
Kartkę/kartki „Eksplozja” należy umieścić w możliwie widocznym miejscu.
Efekt wybuchu
W przypadku zastosowania dostatecznej ilości ładunków do wyburzenia budynku ulega on
zniszczeniu . Gdy ilość ładunków jest niedostateczna budynek nie ulega zniszczeniu, ale ładunki traktowane są
jak miny. W przypadku c elów powierzchniowych możliwe jest jego uszkodzenie .
Wszystkie osoby znajdujące się w budynku są traktowane automatycznie jako KIA. Osoby znajdujące się na
otwartej przestrzeni w odległości do 10 m od miejsca wybuchu (o ile nie są całkowicie zasłonięte przez
przeszkodę terenową) oraz wszystkie osoby znajdujące na dachu wysadzonego obiektu są ranne i losują kartę
CCS. Wszystkie wskazane zranienia traktowane jest jako rana korpusu .
Zniszczenie/uszkodzenie obiektu
Nie można korzystać ze zniszczonego budynku , budowli i instalacji . W wypadku budynku oznacza to, że nie
można do niego wchodzić. Można natomiast korzystać z niego w charakterze osłony terenowej (zarówno ze
ścian jak i dachu). Instalacja nie funkcjonuje.
W przypadku uszkodzenia obiektu powierzchniowego takiego jak most, nie można z niego korzystać . W
wypadku obiektów takich jak lotnisko/lądowisko organizator powinien podać, jaką część powierzchni należy
zniszczyć, aby zostało ono wyłączone z gry.
Jeśli ładunek nie wybuchł lub obiekt z innych powodów nie został zniszczony należy usunąć kartkę z
informacją o wybuchu. W takim wypadku ładunki traktowane są jak miny dźwiękowe.
27577664.001.png
27577664.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin