Komunikacja z zespołem HACCP.rtf

(38 KB) Pobierz
Procedura informowania stron o wycofaniu produktu

 

1. Cel i zakres:

 

Celem procedury jest:

 

Zapewnienie przekazywania zespołowi HACCP wszelkich informacjach mających związek z bezpieczeństwem żywnościowym wprowadzanych do obrotu produktów, w szczególności:

 

-          niezgodnościach powstałych w CCP i GMP,

-          nowych wyrobach,

-          zmianach produktów,

-          zmianach w wyposażeniu,

-          zamianach w zezwoleniach, lokalizacji urządzeń, otaczającym środowisku,

-          zmianach w programie mycia i dezynfekcji,

-          zmianach w dziedzinie pakowania, przechowywania i dystrybucji wyrobów,

-          zmianach w poziomie wyszkolenia personelu i w odpowiedzialnościach,

-          przewidywanych zmianach w sposobach użytkowania wyrobu i zmianach grup konsumentów,

-          zewnętrznych postępowaniach wyjaśniających toczących się wobec firmy i / lub reklamacjach związanych z bezpieczeństwem wyrobów,

-          zmianach przepisów,

-          zmianach odbiorców i sposobu wykorzystania produktów,

-          informacjach nowych zagrożeniach pozostałych zmianach mających wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa wyrobów.

 

Zagwarantowanie, że wszystkie te informacje uwzględniane są przy utrzymaniu systemu zarządzania HACCP.

 

 

Procedura obowiązuje wszystkich pracowników firmy.

 

 

2. Dokumenty związane:

 

 

Załącznik                  -              Z.4.7.3 Formularz reklamacji,

Procedura        -               P.4.3 Procedura nadzoru nad dokumentacją i danymi,

Procedura        -               P.4.7.2 Procedura postępowania z produktem niezgodnym,

Procedura        -               P.4.7.4 Procedura nadzoru nad metodami wykorzystywanymi do,

monitorowania Krytycznych Punktów Kontroli (CCP),

Procedura        -               P.4.8.3 Procedura weryfikacji systemu HACCP,

Procedura        -          P.4.7.4 Procedura nadzoru nad wyposażeniem do kontroli, pomiarów i

                                   badań oraz metodami analitycznymi.

 

 

 

3. Definicje:

 

Zgodne z definicjami zawartymi w zakładowej księdze HACCP.

 

4. Odpowiedzialność

 

Przewodniczący zespołu HACCP – odpowiedzialny za analizę i wykorzystywanie wszelkich informacji mających znaczenie dla bezpieczeństwa żywnościowego produktów,

Zastępca przewodniczącego - odpowiedzialny za zbieranie i porządkowanie informacji,

Wszyscy pracownicy firmy – przekazywanie informacji zespołowi HACCP.

 

5. Postępowanie:

 

 

Zespół HACCP sprawuje bezpośredni nadzór nad przebiegiem procesu obrotu żywnością. W związku z powyższym zespół HACCP posiada pełne dane na temat tych procesów. Sprawy związane z załatwianiem reklamacji, analizą zapotrzebowania klientów, „śledzeniem” przepisów prawnych jak również postępowanie z produktem niezgodnym również należy do obowiązków zespołu. Z uwagi na wielkość firmy, oraz bezpośredni nadzór nad wszystkimi procesami zespół HACCP posiada pełną wiedzę dotyczącą wszystkich spraw związanych z bezpieczeństwem żywnościowym wprowadzanych do obrotu produktów. Obowiązkiem zespołu HACCP jest uwzględnienie wszystkich posiadanych informacji w utrzymaniu systemu zarządzania HACCP.

 

Nadzór nad przekazywaniem informacji zespołowi HACCP sprawuje właściciel firmy.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin