Temat: Kłopoty choinki – posłuchaj opowiadania i powiedz jak można rozweselić drzewko?
Cele ogólne:
Ø Wdrażanie do przeliczania liczby elementów zbioru w zakresie opanowanym przez dzieci;
Ø Utrwalanie liczebników porządkowych i posługiwanie się nimi;
Ø Określanie o ile jest więcej poprzez układanie w pary;
Ø Wdrażanie do czekania na swoja kolej podczas odpowiedzi;
Cele szczegółowe:
Ø przelicza elementy zbioru w opanowanym przez siebie zakresie;
Ø stosuje liczebniki porządkowe,
Ø porównuje gdzie jest więcej a gdzie mniej elementów i o ile?;
Ø zgłasza się i czeka na swoja kolej przy odpowiedzi;
Metody: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania;
Forma: praca zbiorowa i indywidualna;
Pomoce: choinka z kartonu, ozdoby: bombki, dzwoneczki, gwiazdki, karty ksero dla każdego dziecka, klej…
Przebieg:
Opracowała: B.Michniewicz
Świnoujście, dnia 12.12.2005r.
stopa98