2
Jestem nauczycielem edukacji zintegrowanej (przedtem nauczania początkowego) od września 1982r. Podjęłam pracę tuż po egzaminie maturalnym i natychmiast rozpoczęłam kształcenie w zawodzie nauczyciela. Ukończyłam Studium Pedagogiczne w Toruniu (1982-83r.), a następnie Studium Wychowania Przedszkolnego w Toruniu (1983-85r.). 8 kwietnia 1992r. otrzymałam stopień nauczyciela mianowanego. Egzamin na stopień zawodowy zdałam w maju 1985r. z wynikiem pozytywnym, w czerwcu przeszłam na urlop macierzyński. Po powrocie w styczniu 1990r. do pracy zawodowej byłam przekonana, że wszystko jest w porządku. Dopiero w nowym miejscu pracy okazało się, że w tym czasie, kiedy ja wychowywałam własne dzieci, nikt za mnie nie dopilnował procedury. Ponieważ jednak miałam już odpowiedni staż pracy, otrzymałam awans zawodowy na mocy prawa. W maju 1993r. ukończyłam Studium Specjalne – Nauczanie Początkowe, dzięki któremu uzyskałam pełne kwalifikacje do nauczania w klasach młodszych. W marcu 1998r. uczestniczyłam też w warsztatach przygotowujących do realizacji programu zajęć wychowawczo – profilaktycznych „Spójrz inaczej” w klasach I-III. Już w trakcie stażu ukończyłam w 2001r. studia wyższe magisterskie na kierunku „Pedagogika” w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej z przedszkolną oraz w 2002r. Studia Podyplomowe „Informatyka i statystyka w dydaktyce”.
Obecnie pracuję w Zespole Szkół im. Stanisława Broniewskiego „Orszy” – Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Wałdowie Szlacheckim (gmina Grudziądz) jako nauczyciel edukacji zintegrowanej oraz informatyki.
Do podjęcia stażu skłoniły mnie dwa argumenty: finansowy i prestiżowy.
Względy finansowe – utrzymanie i kształcenie dzieci (18 i 16 lat) kosztuje, a nikt nie zdejmie ze mnie odpowiedzialności za utrzymanie, wychowanie i wykształcenie moich dzieci. Jest to mój pierwszy obowiązek – wobec moich dzieci.
Względy ambicjonalno – prestiżowe – uważam, że przez wiele lat bardzo ciężko pracowałam. Angażowałam się w wiele przedsięwzięć, często poświęcając nie tylko czas ponad normę, ale też własne środki finansowe. Uważam, że dużo potrafię, dużo pracuję i chciałabym, aby to było docenione również w formie uzyskania awansu. I to jest mój drugi obowiązek – wobec siebie samej.
Plan rozwoju zawodowego na okres stażu nie powstał wskutek zapotrzebowania na awans. Zapisałam w nim działania, które i tak wykonywałabym, niezależnie od jakichkolwiek awansów. Plan ten podlegał zmianom w pierwszych miesiącach stażu i wynikał z potrzeb Szkoły, uczniów i moich – w końcu też muszę mieć z pracy trochę radości. Realizacja tych zadań (jak zresztą każdej sensownej pracy) miała w efekcie dać mi dalszy wzrost różnorakich umiejętności i doświadczeń. W trakcie stażu niektóre zaplanowane działania uległy zmianie lub rezygnowałam z nich, w zamian podejmowałam inne działania, bo okazywały się bardziej potrzebne.
Działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy.
Rozp. MEN
§5, ust.1, pkt.1
1. Systematycznie obserwowałam i analizowałam umiejętności i możliwości uczniów.
2. Dokonywałam bieżących wpisów do dzienniczków uczniów.
3. Sporządzałam ocenę opisową po każdym semestrze.
16 Obserwacja i analiza umiejętności i możliwości uczniów – opis i analiza działań
17 Przykładowe wpisy w dzienniczku uczniowskim – potwierdzona kserokopie
18-22 Przykładowe miesięczne i semestralne
oceny opisowe w dzienniku lekcyjnym
dotyczące oceny postępów uczniów z lat 2000/2001, 2001/2002. 2002/2003 –
potwierdzone kserokopie
4. Urządziłam salę lekcyjną zgodnie z wymogami edukacji zintegrowanej.
5. „Przyozdobiłam” pracownię komputerową samodzielnie wykonanymi planszami, zakupiłam tablicę.
23 Urządzenie sali lekcyjnej zgodnie z wymogami edukacji zintegrowanej – opis i analiza działań
24 Dowód wpłaty na konto Komitetu Rodzicielskiego z tytułu sprzedaży skryptów z informatyki – potwierdzona kserokopia
25 Spis firm i instytucji, do których wysłałam pismo z prośbą o finansowe wsparcie Szkoły
26-28 Korespondencja ze sponsorem –
29 Dowód wpłaty na konto Komitetu Rodzicielskiego od sponsora – potwierdzona kserokopia
30 Sala lekcyjna edukacji zintegrowanej – foto
31 Pracownia komputerowa – foto
6. W oparciu o Program Wychowawczy Szkoły, który napisałam samodzielnie, zaprojektowałam wzór rocznego planu pracy wychowawcy klasowego, który został wdrożony w Zespole Szkół. Na jego podstawie napisałam plan działań wychowawczych dla klasy I.
32 Określenie własnych zadań związanych z pełnieniem funkcji wychowawcy klasowego, zaprojektowanie rocznego planu pracy wychowawcy klasowego – opis i analiza działań
33 Zaprojektowanie rocznego planu pracy wychowawcy klasowego – potwierdzony wypis z protokolarzy
34 Wzór Planu działań wychowawczych dla klas I-III Szkoły Podstawowej – potwierdzona kserokopia
35 Wzór Planu działań wychowawczych dla klas IV-VI Szkoły Podstawowej i klas I-III Gimnazjum – potwierdzona kserokopia
36 Plan działań wychowawczych dla klasy I na rok szkolny 2002/2003 – potwierdzona kserokopia
Działania mające na celu dosko...
asic1