ZASADY SPORZĄDZANIA PRAC PISMENYCH
I. Formatowanie tekstu
1. Tekst pisany czcionką 12 Times New Roman.
2. Tekst wyjustowany za pomocą polecenia format/akapit/zakładka wcięcia i odstępy: ogólne/wyrównywanie/wyjustowany.
Przykład:
Tekst należy justować w taki sposób, aby obie strony tekstu przylegały do strefy akapitu. Służy do tego ikona „justowanie” w przyborniku lub polecenie format/akapit/zakładka wcięcia i odstępy: ogólne/wyrównywanie/wyjustowany Trzeba pamiętać, że nową myśl należy wprowadzać do tekstu z zastosowaniem akapitów!!!
3. Nie stawia się kropek po tytułach i śródtytułach!
4. Automatyczna numeracja stron – za pomocą polecenia wstaw/numery stron – do lewej strony, brak numeru na pierwszej stronie.
5. Odstępy pomiędzy wierszami 1,5 – za pomocą polecenia format/akapit/interlinia – 1,5 wiersza.
6. Marginesy - wszystkie 2,5 cm.
7. Należy stosować akapity wraz z wprowadzaniem nowej myśli!!!
8. W przypadku jakiejkolwiek numeracji – standardowo rozpoczyna się od znaków rzymskich (np. I), następnie wprowadza się punkty arabskie (np. 1.), następnie litery alfabetu (np. a, b), na samym końcu zaś znaki „--”
I. Prawo administracyjne
…………………………………………………………………………………………………
1. Podziały prawa administracyjnego
a) Prawo administracyjne materialne
…………………………………………………………………………………………………..
II. Przypisy
1. Przepisanie fragmentu tekstu z jakiegokolwiek źródła zawsze wymaga wskazania tego źródła. W przeciwnym wypadku, fragment tekstu stanowi plagiat!
2. Do tworzenia przypisów należy wykorzystywać funkcję wstaw/odwołanie/przypis dolny.
3. Przypis powinien wyglądać w następujący sposób:
a) w przypadku jednego autora pozycji:
1 Z. Leoński, Samorząd terytorialny w RP, Warszawa 1998, s. 52-72.
b) w przypadku artykułu w pracy zbiorowej:
1 Z. Leoński, Kryteria ocen administracji publicznej w naukach o administracji, [w:] J. Łukasiewicz (red), Jakość administracji publicznej, Rzeszów 2004, s. 235-243,
4. Tytuł pozycji w przypisie należy „pochylić” przy użyciu kursywy.
5. Nie jest wymagane podawanie nazwy wydawnictwa, natomiast zawsze należy podać numery stron.
6. Cytując ponownie tą samą pozycję można zastosować zapis:
a) 1Z. Leoński, Kryteria ocen..., op. cit., s. 50.
b) 1Tamże, s. 50.
7. Cytowanie informacji ze strony internetowej:
1Dane pochodzą ze strony internetowej http://www.nik.gov.pl - z dnia 12.12.2008 r.
8. Cytowanie aktów prawnych:
1Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Dz. U. z 2001 Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.
2Art. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Dz. U. z 2001 Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.
III. Bibliografia
1. Pozycje w bibliografii wskazuje się odwrotnie niż w przypadku przypisów - najpierw podaje się nazwisko autora, a potem inicjał jego imienia.
2. Bibliografię tworzy się alfabetycznie.
3. Pozycję poprzedza się cyfrą arabską z kropką, a wiersz zakańcza kropką:
1. Leoński Z., Samorząd terytorialny w RP, Warszawa 1998.
2. Zimmermann J., Prawo administracyjne, Oficyna 2008.
IV. Inne
1. Każda praca (nawet 3 strony) ma swój wstęp, rozwinięcie i zakończenie!!! W części „zakończenie” należy podać wnioski wynikające z pracy, konkluzje.
2. Każdy rozdział pracy powinien kończyć się krótkim podsumowaniem, przedstawieniem krótkich wniosków.
IV. Wygląd strony tytułowej
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Wydział Prawa i Administracji
Kierunek: Administracja
Jan Igrekowski
Prawo administracyjne
Praca ………..
napisana pod kierunkiem
dr J. Iksińskiego
Warszawa 2008
pupetek