Dawid 2.doc

(25 KB) Pobierz
Diagnoza wstępna po pierwszym miesiącu nauki w klasie II

Diagnoza  wstępna po pierwszym miesiącu nauki w klasie II

 

Dawid ………………– uczeń klasy ……. integracyjnej Gimnazjum im. …………..w………….posiada orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Inowrocławiu nr …………….o potrzebie kształcenia specjalnego. W klasie czuje się dobrze, ale na lekcjach jest mało aktywny. Na zajęciach wyrównawczych często zgłasza się do odpowiedzi, jest zaangażowany, chętnie chodzi do tablicy. Nie sprawia kłopotów wychowawczych. Zasób jego wiadomości i umiejętności jest na poziomie niższym.

-Tekst czyta powoli, sylabami, często nie rozumie, co czyta. W krótkim tekście potrafi odnaleźć potrzebne informacje, ale często robi błędy, gdyż nie doczytuje treści do końca. Pamięta i rozumie prosty, głośno czytany tekst.

- Pisze wolno, opuszcza litery, a nawet całe sylaby, końcówki wyrazu, popełnia błędy ortograficzne, nie stawia znaków interpunkcyjnych, zapomina o wielkiej literze na początku zdania.

- Nie zna części mowy i zdania.

- Dodaje i odejmuje w zakresie 1000 sposobem pisemnym.

- Nie zna tabliczki mnożenia.

- Nie zna umownych symboli oznaczających kierunki geograficzne, myli je.

- Nie orientuje się na mapie, nie zna nazw kontynentów, oceanów, myli nazwy państw i miast.

- Nie potrafi określić współrzędnych geograficznych, nie umie zamienić skali, nie wie, do czego ona służy.

-Dawid posiada bardzo ubogi zasób słownictwa, ma niski poziom wiedzy ogólnej. Nie zna podstawowych pojęć i definicji,

Często nie rozumie poleceń nauczyciela, trzeba mu je kilkakrotnie powtarzać. Potrzebuje ciągłej kontroli i zachęty. Odrabia zadania domowe. Przy napotykaniu trudności szybko się zniechęca.

 

Sytuacja rodzinna

 

Sytuacja materialna rodziny jest trudna, ale Dawid przychodzi czysto i schludnie ubrany, ma drugie śniadanie. Posiada potrzebne podręczniki, ćwiczenia, przybory szkolne.

 

Plan działań, które należy podjąć:

- Stworzyć miłą, serdeczną atmosferę podczas zajęć wyrównawczych oraz na pozostałych zajęciach.

- Dbać o dobre relacje z zespołem klasowym. Wdrażać do działań w zespole klasowym, inicjować takie działania.

- Utrzymywać stały kontakt z domem rodzinnym dziecka.

- Doceniać każdy sukces.

- Przygotowywać  lekcje  tak, aby uczeń mógł w nich aktywnie uczestniczyć.

- Zwracać uwagę na dostosowanie wymagań programowych z poszczególnych przedmiotów do możliwości dziecka i zaleceń PPP.

- Przygotowywać karty pracy ułatwiające naukę.

- Systematycznie sprawdzać zadania domowe.

- W celu lepszego zrozumienia tekstu wprowadzić czytanie głośne.

- Zwracać szczególną uwagę na bezbłędne przepisywanie tekstu z tablicy, samokontrolę i poprawianie błędów.

- Stosować różnorodne formy sprawdzania i oceniania pracy ucznia, np.: poprzez wypowiedzi ustne, pisemne, ekspozycje prac, plakaty

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin