Scenariusz zajęć z zakresu plastyki przeprowadzonych w grupie sześciolatków.
Zajęcia przeprowadziła: mgr Wanda Czarniewicz
Pomoce: płyta z muzyką relaksacyjną, kartki kolorowe ze srebrnymi zygzakami, farby, bibuła, kolorowy papier, materiały ze skrzyni skarbów
Sytuacje edukacyjne
Oczekiwane rezultaty
1. Nauczycielka przy muzyce relaksacyjnej „Tajemniczy ogród” opowiada bajkę o dwóch wróżkach:
W ogromnym pięknym ogrodzie pewnego dnia urodziły się między płatkami tulipana dwie wróżki-elfy. Pierwsza przyszła na świat wraz ze wschodzącym słońcem, które zaświeciło nagle we wszystkich kroplach rosy srebrnym blaskiem. Oczarowana tym widokiem wróżka tańczyła w powietrzu zostawiając wokół siebie srebrne smugi, zygzaki, kropeczki. Druga z wróżek otworzyła oczy w momencie, gdy słońce otworzyło już kielichy kwiatów, rozwinęło płatki róż i zawołało do siebie tarcze żółciutkich słoneczników. Cały ogród mienił się wszystkimi kolorami tęczy.
-Jaki piękny jest srebrny blask rosy w słońcu-westchnęła pierwsza.
- Piękniejsze jeszcze są wszystkie barwy tęczy! – dodała druga i pofrunęła z czarodziejską różdżką, aby
poprzemieniać srebrne zygzaki siostry w kolorowe motyle, leciutkie ważki, pocieszne żuki i smukłe pasikoniki.
2. N. proponuje, aby dzieci pomogły drugiej z wróżek w tworzeniu mieszkańców czarodziejskiego ogrodu. Pokazuje kolorowe kartki ze srebrnymi zygzakami i zgromadzone na stolikach materiały. Zachęca do dowolnego dobierania różnorodnych materiałów.
3. Dzieci wraz z nauczycielką rozwieszają i rozkładają prace, oglądają spacerując „po ogrodzie” przy muzyce i tańczą „taniec wróżek”.
Dz. potrafią w skupieniu i pozycji relaksacyjnej przeżyć i wyobrazić sobie opowiadaną bajkę.
Dz. potrafią spontanicznie wypowiadać się na temat pomysłów i problemów plastycznych.
Dz. potrafią bawić się własnymi wytworami, z sympatią oceniać prace kolegów
dorotka880