Readme.txt

(14 KB) Pobierz
Wymagania sprzętowe:

System Windows 98, Windows NT 4.0 lub Windows 2000
Procesor Pentium 2, Celeron, Pentium 3 lub AMD Athlon CPU
64 MB pamięci RAM (96 MB przy akceleracji sprzętowej 3D)
Karta Sound Blaster Live! do specjalnych efektów dźwiękowych 
Do akceleracji sprzętowej zalecane karty Matrox G200/G400, ATI Rage 128 lub TnT/TnT2/GeForce 
850 MB wolnego miejsca na dysku
200 MB wolnej pamięci wirtualnej


Nieprogramowalne klawisze funkcyjne 
-----------------------------

F1 - Wyświetl listę klawiszy sterujących
F2 - Zapisz grę
F3 - Kontynuuj grę
F5 - Włącz/wyłącz dźwięk
F6 - Szybkie zapisywanie
F9 - Szybkie wczytywanie
F11 - Rozjaśnij ekran (Ustawienia gamma)
F12 - Ściemnij ekran (Ustawienia gamma)
ESC- Zatrzymaj grę


Wskazówki
-------------

Zapisuj grę jak najczęściej. Nigdy nie wiadomo, jakie niebezpieczeństwo czai się za najbliższym rogiem. Do szybkiego zapisywania służy klawisz F6, a do szybkiego wczytywania - F9. 

Korzystając z funkcji kalibracji monitora w menu opcji graficznych, wybierz optymalne ustawienia jasności/kontrastu swojego monitora.

O ile to możliwe, po skalibrowaniu monitora staraj się grać w całkowitej ciemności. Przy zapalonym świetle w pokoju możesz nie zauważyć na ekranie pewnych ważnych detali.

Klawiszami F11 i F12 ustaw odpowiednią jasność ekranu.

Jeśli po zmodyfikowaniu sposobu sterowania grą chcesz powrócić do ustawień początkowych, wybierz u góry menu konfiguracji sterowania opcję "Przywróć ustawienia standardowe".

Aby nauczyć się sterowania grą już po jej rozpoczęciu, wciśnij klawisz F1, który wyświetla listę klawiszy sterujących.

Trzymaj w pogotowiu wszelkie przedmioty przywracające zdrowie, takie jak apteczka, wybierając je wcześniej klawiszami [ i ].  Aby odzyskać zdrowie, naciśnij ENTER. Tym samym klawiszem potwierdź następnie, że faktycznie chcesz użyć wskazanego przedmiotu.  Możesz też korzystać z funkcji "Automatyczne odzyskiwanie zdrowia" w menu opcji sterowania (standardowo jest ona włączona).

Czasem trzeba jak najszybciej uciekać przed potworami. Nie jest to zachowanie chwalebne, ale jeśli będzie ci brakowało amunicji, lepiej uciec z życiem, niż podjąć walkę i dać się zabić. 

Aby uczynić "Blair Witch część I - Rustin Parr" grą bardziej ambitną, możesz w menu sterowania wyłączyć funkcję "Automatyczne celowanie".

Akceleracja sprzętowa jest standardowo wyłączona. Spróbuj ją włączyć, jeśli posiadasz kartę graficzną zdolną do jej obsługi. 

Upewnij się, czy posiadasz najnowsze sterowniki do swojej karty graficznej. Jeśli mają więcej niż 3 miesiące, najprawdopodobniej są już przestarzałe.

Walcząc, staraj się utrzymać dystans (nawet jeśli używasz broni do walki wręcz). Większość przeciwników może atakować tylko z bliska, dlatego z odległości doktor Holliday ma nad nimi przewagę.

Jeśli nie wiesz, dokąd pójść albo co dalej robić, przejrzyj notes Elspeth i inne posiadane przez nią przedmioty. Notatki kryją wiele wskazówek, do tego w zwykłym trybie gry dysponujesz także listą "Do zrobienia", która może cię skierować na właściwy trop.

W trudnym terenie, takim jak las, korzystaj z mapy i kompasu.

Jeśli ugrzęźniesz w miasteczku, spróbuj jeszcze raz porozmawiać ze wszystkimi. Doktor Holliday może się w ten sposób dowiedzieć czegoś nowego, czego efektem będzie nowa rozmowa z kimś innym.

Efekty użycia niektórych przedmiotów zależą od tego, w którym momencie gry Elspeth to uczyni. Efekty te mogą podpowiedzieć rozwiązanie jakiejś zagadki.

Wiele zagadek w trybie trudnym można rozwiązać w oparciu o wskazówki ukryte w notatkach i nagraniach Elspeth lub pośród posiadanych przez nią przedmiotów. Bardziej skomplikowane zagadki wymagają od gracza skojarzenia ze sobą rozmaitych elementów, dlatego część odpowiedzi może się znajdować na przykład w notesie, a część stanowić fragment nagrania.


Widzenie w ciemnościach
------------------

LATARKA NA BRONI:

Każdy rodzaj broni, jakim dysponuje Elspeth, jest wyposażony w niewielką latarkę przymocowaną do lufy.

Latarkę zapala się i gasi wciskając klawisz LATARKA.  (We wszystkich trybach jest to klawisz F)


NOKTOWIZOR:

Doktor Holliday testuje podczas misji prototypowy noktowizor.

Do jego włączania i wyłączania służy klawisz NOKTOWIZOR.  (We wszystkich trybach jest to klawisz N)  Przy włączonym noktowizorze ekran pokazuje otoczenie tak, jak widzi je Elspeth.

Aby rozejrzeć się dookoła z włączonym noktowizorem, Elspeth musi wyciągnąć broń.

Noktowizor ułatwia poruszanie się i celowanie w bardzo ciemnych miejscach.

Włączenie noktowizora w miejscu dobrze oświetlonym spowoduje, że obraz będzie zbyt jasny, by dało się cokolwiek zobaczyć.

Ponieważ noktowizor doktor Holliday jest jeszcze bardzo niedoskonały technicznie, oglądany przezeń obraz bywa często statyczny i pojawiają się w nim zakłócenia. Obiekty znajdujące się bardzo blisko "łamią się".


Zauważone problemy techniczne
==========

Niektóre karty graficzne powodują, że przy wchodzeniu lub wychodzeniu z budynku z włączonym noktowizorem gra niekiedy się nagle zamyka.

W trybie sterowania grą przy pomocy kursora, jeśli bardzo szybko klikniesz jakąś postać kilka razy pod rząd, a twój komputer jest wyposażony w kartę dźwiękową zgodną z Aureal, gra może się niespodziewanie zamknąć.

Jeśli sterowniki twojej karty dźwiękowej lub graficznej mają więcej niż 2 miesiące, najprawdopodobniej są przestarzałe. Powinieneś ściągnąć z Internetu ich najnowszą wersję. Jeśli nie znasz adresu odpowiedniej strony, zajrzyj na http://www.nocturnegame.com/nocsupport/


Rozwiązywanie problemów
---------------

PYT.: Moja karta graficzna ma tylko 1 MB pamięci, natomiast reszta sprzętu spełnia podane wymagania techniczne. Czy mogę grać na moim komputerze w "Blair Witch część I - Rustin Parr"?
ODP.: "Blair Witch część I - Rustin Parr" wymaga karty graficznej z minimum 2 MB pamięci. Niestety, będziesz musiał najpierw rozbudować swoją kartę.

PYT.: Odtwarzanie obrazu w "Blair Witch część I - Rustin Parr" odbywa się bardzo nierówno i wolno. Mam dość słaby sprzęt, ale liczyłem, że uda mi się na nim pograć...
ODP.: Spróbuj w menu opcji graficznych zmniejszyć rozdzielczość ekranu. Standardowe ustawienie to 640 X 480, ale jeśli je zmniejszyć, płynność wyświetlania obrazu poprawi się. Niestety, niektóre karty graficzne mają czasem problemy z niższymi rozdzielczościami. W takim wypadku trzeba nieco poeksperymentować z różnymi rozdzielczościami i dobrać najlepszą.

PYT.:Posiadam kartę Voodoo4/Voodoo5 i kiedy ustawiam tryb koloru 32-bitowego, obraz jest wyświetlany bardzo wolno. W trybie koloru 16-bitowego wszystko wygląda prawidłowo. Dlaczego tak się dzieje?
ODP.: Przypuszczamy, że nowe sterowniki do kart Voodoo4/Voodoo5 zawierają jakiś błąd. Ponieważ nie jesteśmy tego pewni, próbujemy razem z 3Dfx rozwiązać ten problem. Jeżeli faktycznie winne są sterowniki, trzeba ściągnąć od 3Dfx ich najnowsze wersje i spróbować ponownie uruchomić grę w trybie koloru 32-bitowego. Jeżeli wina leży po naszej stronie, przygotujemy odpowiednią łatę programową. 

PYT.: Po wczytaniu/uruchomieniu misji "Blair Witch część I - Rustin Parr" wyświetla komunikat o błędzie.
ODP.: Wyłącz w menu opcji graficznych akcelerację 3D. Niektóre karty nie potrafią prawidłowo obsługiwać sprzętowej akceleracji 3D.

PYT.: Moja karta obsługuje akcelerację 3D. Jestem tego pewien. Chciałbym, żeby klatki były wyświetlane szybciej!
ODP.: Włącz w menu opcji graficznych akcelerację 3D. Jeśli po wczytaniu misji program zawiesi się, zob. poprzednie pytanie i odpowiedź.

PYT.: Posiadam kartę zgodną z 3Dfx. Czy "Blair Witch część I - Rustin Parr" będzie z nią współpracować?
ODP.: "Blair Witch część I - Rustin Parr" współpracuje z kartami Voodoo2, Voodoo Banshee, Voodoo3 i Voodoo5.

PYT.: Czy w "Blair Witch część I - Rustin Parr" można grać, mając kartę Voodoo2, Voodoo Banshee lub Voodoo3?
ODP.: Nie zalecamy używania kart Voodoo1 i Voodoo2, ponieważ nie korzystają one z portu AGP. Grę "Blair Witch część I - Rustin Parr" można na nich uruchomić, ale będzie ona działać wolniej niż na kartach AGP. W przypadku Voodoo3 "Blair Witch część I - Rustin Parr" można uruchomić w trybie koloru 16-bitowego z rozdzielczością 640 X 480. Karta Voodoo5 pozwala natomiast urochomić "Blair Witch część I - Rustin Parr" w wyższych rozdzielczościach i w trybie koloru 32-bitowego. 

PYT.: Posiadam kartę Voodoo3. Czy mogę ustawić wyższe rozdzielczości niż 640 x 480?
ODP.: Karty Voodoo3 nie wyświetlają dużych faktur wykorzystywanych przez "Blair Witch część I - Rustin Parr". Jeśli uda nam się znaleźć sposób na to, by obraz nie był jeszcze bardziej rozmazany niż w tej chwili przy użyciu karty Voodoo3, rozwiążemy ten problem.

PYT.: Czy "Blair Witch część I - Rustin Parr" może korzystać z programowego generowania grafiki?
ODP.: "Blair Witch część I - Rustin Parr" bardzo dobrze współpracuje z programami generującymi grafikę - w większości przypadków lepiej niż z akceleracją sprzętową w trybie koloru 16-bitowego.  W menu opcji graficznych wybierz tryb 32-bitowy.  Jeśli zegar komputera pracuje z częstotliwością mniejszą niż 500 MHz, lepiej będzie uruchomić grę w rozdzielczości 512x384 lub 320x240. "Blair Witch część I - Rustin Parr" automatycznie ustala optymalną rozdzielczość ekranu dla danego komputera. Rozdzielczość ekranu można zmieniać w menu opcji graficznych.

PYT.: Doktor Holliday jest cała biała, nie pokryta żadną fakturą. To samo dzieje się czasem z innymi postaciami. Dlaczego tak się dzieje?
ODP.: Najprawdopodobniej posiadasz kartę z zestawem układów scalonych Rage, która ma problemy z obsługą DirectX 6 i nowszymi wersjami, czego efektem jest to złudzenie. 
 
PYT.: Gra działa, ale widzę tylko cienie.  Dlaczego?
ODP.: Przypuszczalnie posiadasz kartę zgodną z TnT lub TnT2.  Ściągnij ze strony NVidia najnowsze ste...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin