Tworzenie patch'y graficznych.
Co będzie nam potrzebne?
Simens Picture Change 2 lub 3,
Wcześniej zgrane fubu(kopia zapasowa) z naszego telefonu,
Plik lub kilka plików graficznych,
Program do edycji grafiki (np. IrfanView i Paint).
Tworzenie patch'a:
1. W SPC klikamy na File>Open fullflash i odszukujemy na dysku kopię naszego full flasha.
2. Następnie na liście obrazków odszukujemy grafike którą chcemy podmienić.
3. Klikamy prawym klawiszem myszy na podglądzie obrazka i wybieramy jedna z opcji:
load 1Bit Picture from file
load 2Bit Picture from file (czarnobiały)
load 8Bit Picture from file (kolorowy)
4. Następnie wybieramy plik i klikamy Otwórz.
By uniknąć problemów nowa grafika powinna odpowiadać rozmiarom tej podmienianej. Najlepiej jest zapisać stary obrazek (save pic to file) i wtedy sprawdzić jego rozmiar, następnie w dowolnym programie graficznym zmienić wymiary nowego obrazka. By uzyskać przezroczystość trzeba wybrać z palety kolorów ten kolor, który nasz telefon widzi jako przezroczysty(tzn. ten odcień zielonego wyróżnoiny na palecie czerwoną ramką).
5. Gdy juz podmienimy jedna lub kilka grafik, klikamy na File>Save VKP
6. Nadajemy nazwę naszemu patch'owi i klikamy Zapisz
7. Następnie otwieramy go za pomocą programu V_Klay i za jego pomocą wgrywamy nasz nowy patch graficzny (GFX).
DJ_Sunstoke