Styczeń 2006
OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ:
1. Witamy Nowy rok / Lodowa Kraina - Arktyka
2. Brr, jak zimno !
3. Dzień babci i dziadka/ Bal karnawałowy.
4. Zabawy i sporty zimowe
TEMAT KOMPLEKSOWY: Witamy Nowy Rok/ Lodowa Kraina - Arktyka
TERMIN REALIZACJI: 02.01.2006r. – 06.01.2006r.
„Noworoczna piosenka” – słuchanie i omówienie treści piosenki ilustracją w podręczniku.
Cel kszt.
Całościowe rozpoznawanie napisów Stary Rok, Nowy Rok.
Kształtowanie pojęcie liczby 6 - wprowadzenie cyfry 6.
Cele kszt.
Kształtowanie pojęcia liczby 6 i zapoznanie dzieci z jej zapisem cyfrowym.
„Cztery pory roku”- praca plastyczna –wydzieranka, wypełnianie konturów plasteliną, malowanie farbami.
Rozwój sprawności manualnych
„Cztery pory roku”- poznanie cech charakterystycznych 4 pór roku na podst. Wiersza M. Terlikowskiej pt. „Kalendarz pełen radości”.
Kształtowanie pojęcia miesiąc, uświadomienie, ze rok ma 12 miesięcy
„Odarpi syn Egigwy”- słuchanie opowiadania według utworu A. I Cz. Centkiewiczów.
Zapoznanie dzieci z życiem na Dalekiej Północy
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- prowadzony metodą ruchu rozwijającego W. Sherbore.
Zdobywanie pewności siebie, poczucia bezpieczeństwa
„Lodowa kraina” – opow. n-la o lodowcach , górach lodowych w oparciu o ilustracjach .
Doskonalenie logicznego myślenia, kojarzenia faktów i zdarzeń.
Zapoznanie z życiem i zwyczajami Eskimosów. Zapoznanie z literą E,e.
„ Zwierzęta Arktyki”- – uzupełnienie plansz przy użyciu plasteliny , pasteli, tekstyliów, farb plakatowych – techniki do wyboru przez dzieci ;
Rozwijanie sprawności manualnych
„Zwierzęta Dalekiej Północy”- poznanie zwierząt arktycznych .
Zapoznanie z życiem i zwyczajami zwierząt Arktyki.
Cele operacyjne: dziecko( .....)
Zna liczbę i cyfrę 6;
Zna i odwzorowuje literę”E,e”
TEMAT KOMPLEKSOWY : Brr, jak zimno !
TERMIN REALIZACJI:09.01.06 r.- 13..01.06r.
„Gdzie zimują lisy sarny i inne zwierzęta”- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt ich trybu życia.
Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt.
„Zima biała” – nauka piosenki.
Zabawy rytmiczne przy piosence.
Rozwijanie poczucia rytmu.
„Zapoznanie dzieci z literą R,r.
Zapoznanie dzieci z wyglądem litery R, r drukowanej i pisanej małej i wielkiej.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
z wykorzystaniem przyboru- szarfy
.
Rozwój ogólnej sprawności ruchowej
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą stacyjną
Oraz współpracy w zespołach.
„Gdzie zimują zwierzęta leśne”- rozmowa na temat trybu życia zwierząt w okresie zimy.
Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zwierząt.
„Zwierzęta leśne zimą”- wykonanie makiety .
Doskonalenie sprawności manualnych.
„Sen Ulemki”- wprowadzenie klitery „U,u”.
Analiza i synteza głoskowa wyrazów z literą „U,u”
„Co słychać w ulu zimą” – zapoznanie się z życiem pszczół i ich zwyczajami.
Poszerzenie wiadomości przyrodniczych.
Zna , rozpoznaje i pisze litery: ”R,r”, „U,u”.
TEMAT KOMPLEKSOWY: Dzień babci i dziadka/ Bal karnawałowy.
TERMIN REALIZACJI: 23.01.2006r. – 28.01.2006r.
„Życzenia dla babci i dziadków”- wypowiedzi dzieci po wysłuchaniu wiersza S. Kraszewskiego.
Wzbudzanie miłości i szacunku dla babci i dziadka.
Moja babcia- nauka piosenki .Zabawy ruchowe przy piosence.
Rozwijanie umiejętności określania dźwięków niskich , średnich i wysokich
Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
„Mój dziadzio” – słuchanie wiersza A. Kamieńskiej. Wykonanie prezentu dla dziadka techniką papieroplastyki
Wzbudzanie miłości i szacunku dla dziadka
Rozwijanie umiejętności estetycznego wykonania prac.
„Święto Babci i Dziadka”- spotkanie z babciami i dziadkami przy wspólnym stole-
Stworzenie miłej i serdecznej atmosfery podczas spotkania, przeżywanie radości i zadowolenia
Uroki zimy- wycieczka do parku- obserwowanie zimowego krajobrazu.
Rozpoznawanie drzew iglastych i liściastych.
„W karnawale to są bale” - rozmowa z dziećmi na podst. ilustracji i piosenki .
Cel kszt :
Wzbogacenie słownictwa wiążącego się ze wsią.
„Karnawał’’- słuchanie wiersza A. Dorsz „Bal przebierańców’’- rozmowy
na temat treści wiersza.
Kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się.
Przygotowujemy się do balu- d...
pchelka254