bibliografia.doc

(121 KB) Pobierz

 

ZABURZENIA MOWY
Zestawienie bibliograficzne w wyborze

  WYDAWNICTWA ZWARTE

BALEJKO Antoni : Uczymy się ojczystej mowy : porady dla nauczycieli i rodziców. - Wyd. 2 uzup. - Białystok : Wydaw. Logopedyczne, 1995

BALEJKO Antoni : Jak usuwać wady wymowy : poradnik dla nauczycieli i rodziców. -  Białystok : Wydaw. Logopedyczne, 1995

BALEJKO Antoni : Pomagam dziecku w mówieniu, czytaniu i pisaniu. Porady i ćwiczenia. -  Białystok : Wydaw. Logopedyczne, 1996

1.  BILLEWICZ, Grażyna ; ZIOŁO, Brygida

Kwestionariusz badania mowy. – Wyd. 2. Kraków : Impuls, 2004. – [6] s., [112] s.

Sygn. 229187

 

 

BŁACHNIO Krystyna : Vademecum logopedyczne : dla studentów pedagogiki. - Wyd. 2 rozszerz. - Poznań : Wydaw. Nauk. UAM, 2001

 

CHMIELEWSKA Elżbieta : Zabawy logopedyczne i nie tylko : poradnik dla nauczycieli i rodziców. - Kielce : Wydaw. "MAC", 2001

CHRZANOWSKA, Anna ; SZOPLIK, Katarzyna :Zabawy i ćwiczenia logopedyczne : /Ś/ : /Ź/ : /Ć/ : /DŹ/ : poradnik dla logopedów i rodziców. Warszawa : Wydawnictwo Akademickie, 2002. – 93 s. Bibliogr

CIESZYŃSKA Jadwiga : Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego : droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. - Kraków : Wydaw. Nauk. Akademii Pedag., 2001

 

DEMEL Genowefa : Elementy logopedii. - Wyd. 3. - Warszawa : WSiP, 1987

DEMEL Genowefa : Wady wymowy. - Warszawa : PZWL, 1979

Diagnoza i terapia osób z zaburzeniami językowymi. - Białystok : Wydawnictwo logopedyczne, 1996

2.  DITTFELD, Bożena

Spróbujmy mówić razem : program profilaktyki logopedycznej (dla przedszkoli, klas kształcenia zintegrowanego i integracyjnego) . – Wyd. 2. Kraków : Impuls, 2006. – 125 s.

              Sygn. 229402

DRYŻAŁOWSKA Grażyna : Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna : model kształcenia integracyjnego. - Warszawa : Wydaw. Uniw. Warszaw. 1997

EMILUTA-ROZYA Danuta : Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym. - Wyd. 2. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2003

 

 

3.  Holistyczne aspekty logopedycznej terapii jąkających się / pod red. Elżbiety M. Minczakiewicz. Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2005. – 237 s. Bibliogr.

Sygn. 229467

 

4.  Komunikacja interakcyjna człowieka z komputerem : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Juszczyka. Kraków : Impuls, 2000. – 195 s.

KOMUNIKACJA-mowa-język : w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / red. Elżbieta M. Minczakiewicz. - Kraków : Wydaw. Nauk. Akademii Padagogicznej, 2002

5.  Komunikowanie się : problemy i perspektywy / red. Bożydar Karczmarek, Adam Kucharski, Marcin Stencel. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – 282 s. Bibliogr.

Sygn. 229592

 

KOZŁOWSKA Kinga : Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy.Podręczny poradnik logopedyczny - Kielce : Wydaw. Pedag. ZNP, 1996

KOZŁOWSKA Kinga : Wady wymowy możemy usunąć (poradnik logopedyczny). - Kielce : Wydaw. Pedag. ZNP, 1998

 

KRASOWICZ-KUPIS Grażyna : Język, czytanie i dysleksja. - Wyd. 3 popr. - Lublin : Agencja Wydawniczo-Handlowa Antoni Dudek, 2003

LOGOPEDIA : pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki. T. I i II / red. Tadeusz Gałkowski, Grażyna Jastrzębowska. - Wyd. 2 zm. i poszerz. - Opole : Wydaw. Uniw. Opolskiego, 2003

 

 

 

6.  Logopedia - pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki. T. 1 : Interdyscyplinarne podstawy logopedii / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Grażyny Jastrzębowskiej. – Wyd. 2 zm. i poszerz. Opole : Uniwersytet Opolski, 2003. – 396 s. Bibliogr.

 

 

LOGOPEDIA : pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki. T. I i II / red. Tadeusz Gałkowski, Grażyna Jastrzębowska. - Wyd. 2 zm. i poszerz. - Opole : Wydaw. Uniw. Opolskiego, 2003

METODY wspierające rozwój mowy w różnych jego opóźnieniach : materiały przygotowane na konferencję zorganizowaną przez Pomagisterskie Studium Logopedyczne Wydziału polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego i Sekcję Logopedyczną Towarzystwa Kultury Języka w Warszawie, w dniach 7-9 czerwca 2002 / oprac. Maria Przybysz-Piwkowa. - Warszawa : Wydaw. "DIG", 2002

MINCZAKIEWICZ Elżbieta Maria : Mowa-rozwój-zaburzenia-terapia. - Wyd. [1],  - Kraków : Wydaw. Nauk. WSP, 1997

MŁYNARSKA Małgorzata : Mów, Piotrek! : rozwijanie ustnej komunikacji językowej metodą psychostymulacyjną u dziecka z zespołem Downa. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2002

 

MŁYNARSKA Małgorzata, SMEREKA Tomasz : Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia. - Warszawa : WSiP, 2000

 

7.  MORKOWSKA, Ewa

Wąż syczy pod szumiącym drzewem : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci. Wwa : WSiP, 2000. – 40 s.

Sygn. 35892B

 

8.  MORKOWSKA, Ewa ; ŻMUDA-TRZEBIATOWSKA, Krystyna

Szedł żuczek do szkoły się uczyć : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci. Wwa : WSiP, 2000. – 48 s.

Sygn. 35893B

MYSTKOWSKA Halina : Rozwijamy mowę i myślenie dziecka w wieku przedszkolnym. - Wyd. 3. - Warszawa : WSiP, 1991

SKOREK Ewa Małgorzata : Dzieci z zaburzeniami mowy wśród rówieśników w klasie szkolnej. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2000

 

 

9.  Podstawy neurologopedii : podręcznik akademicki / pod red. Tadeusza Gałkowskiego, Elżbiety Szeląg i Grażyny Jastrzębowskiej. Opole : Uniwersytet Opolski, 2005. – 1061 s. Bibliogr.

Sygn. 229358

RODAK Hanna : Terapia dziecka z wadą wymowy. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1997

 

SAWA Barbara : Dzieci z zaburzeniami mowy. - Warszawa : WSIP, 1990

SAWA Barbara : Uwarunkowania i konsekwencje psychologiczne zaburzeń mowy u dzieci. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1991

 

SKOREK Ewa Małgorzata : Oblicza wad wymowy. - Warszawa : Wydaw. Akadem. "Żak", 2001 SKOREK Ewa Małgorzata : Oblicza wad wymowy. - Warszawa : Wydaw. Akadem. "Żak", 2001

SKOREK Ewa Małgorzata : Ćwiczenia w wymowie samogłosek nosowych. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2000

 

 

10.                   SKOREK, Ewa Małgorzata

100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych. Gdańsk : Harmonia, 2005. – 183 s.

Sygn. 229296

SKOREK Ewa Małgorzata : Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy i ich szkolne uwarunkowania. - Zielona Góra : Lubuskie Tow. Nauk., 2000

 

 

11.                   SKOREK, Ewa Małgorzata

Z logopedią na ty : podręczny słownik logopedyczny. Kraków : Impuls, 2000. – 202 s. Bibliogr.

Sygn. 224118

 

12.                   SŁODOWNIK-RYCAJ, Ewa

O mowie dziecka : jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju. Wwa : Żak, 2000. – 97 s. Bibliogr.

Sygn. 223377

 

S SŁODOWNIK-RYCAJ Ewa : Rozwijanie mowy komunikatywnej dziecka. - Warszawa : Wydaw. Akadem. "Żak", 1998

SOŁTYS-CHMIELOWICZ Anna : Wymowa dzieci przedszkolnych. - Lublin : Wydaw. UMCS, 1998

STECKO Elżbieta : Zaburzenia mowy u dzieci - wczesne rozpoznanie i postępowanie logopedyczne. - Wyd. 3 bez zmian. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1996

 

STY CZEK Irena : Logopedia. - Warszawa : PWN, 1983

 

 

TŁOKIŃSKI Waldemar : Mowa : przegląd problematyki dla psychologów i pedagogów. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN, 1986

TOCZYSKA Bogumiła : Sarabanda w chaszczach : (ćwiczenia samogłosek ). - Gdańsk : Wydaw. "Podkowa", 1997

 

13.                   Terapia Pedagogiczna. T. 2 : Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć/ pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 2. Kraków : Impuls, 2005. – 178 s. Bibliogr.

Sygn. 229177

 

14.                   Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć / pod red. Violetty Florkiewicz. Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, 2003. – 175 s. Bibliogr.

Sygn. 227523

 

15.                   TETZCHNER, Stephen von ; MARTINSEN, Harald

Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się : nauka znaków oraz używania pomocy komunikacyjnych przez dzieci, młodzież i dorosłych z zaburzeniami rozwojowymi. Wwa : Stowarzyszenie „Mówić bez słów”, 2002. – 364 s. Bibliogr.

Sygn. 228094

 

16.                   III [Trzecia] Regionalna Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej : wspomagające sposoby porozumiewania się : Kwidzyn, 7-9 czerwca 2001 r. : wykłady i warsztaty / [red. Wirginia Loebl i in.]. Wwa : Stowarzyszenie „Mówić bez słów”, 2001. – 213 s.

Sygn. 228093

 

17.                   WIŚNIEWSKA, Barbara

Terapia zaburzeń mowy : materiały pomocnicze do pracy z dziećmi starszymi i dorosłymi. Wwa : WSiP, 2002. – 216 s.

Sygn. 225838

 

ZABURZENIA mowy / red. Stanisław Grabias. - Lublin : Wydaw. UMCS, 2001

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

BIENIEK-NOWAKOWSKA Agnieszka: O potrzebie profilaktyki logopedycznej // Dyrektor Szkoły.- 2006, nr 1, s.32-34

BOCHNIARZ A. Ogólne wskazania do pracy logopedycznej z upośledzonymi umysłowo // Szkoła Specjalna.-1989, nr 4, s.250

CHĘCIEK Mieczysław: Różne oblicza niepłynności mówienia // Logopedia.-2005 , t.34, s.245-255

CZAJKOWSKA ANNA : Wady wymowy: propozycje ćwiczeń // Gazeta Szkolna.- 2006, nr 38-39, s.29

CZAJKOWSKA ANNA : Wady wymowy: przyczyny i rodzaje // Gazeta Szkolna.- 2006, nr 34-35, s.29

CZAJKOWSKA ANNA : Wady wymowy: rady nie tylko dla rodziców // Gazeta Szkolna.- 2006, nr 36-37, s.27

DONIEC JADWIGA: Dlaczego dziecko źle mówi // Życie Szkoły.-2004, nr 10, s.31-33

DONIEC Zofia : Gimnastyka buzi - ćwiczenia i zabawy logopedyczne // Wychowanie w Przedszkolu. - 2002, nr 2, s. 97-99

DONIEC Zofia : Terapia logopedyczna w domu dziecka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 10, s. 32-34

DRAMSKA DANUTA: Humanistyczne i społeczne aspekty wykonywania zawodu logopedy // Wychowanie na co dzień.-2004, nr 7-8, s.26-28

DRAMSKA DANUTA: Logopedia-proces instytucjonalizacji dyscypliny naukowej i zawodu // Wychowanie na co dzień.-2004, nr 1-2, s.18-20

DRAMSKA DANUTA: Wkład lekarzy w rozwój edukacji logopedycznej – elementu edukacji zdrowotnej // Auxilium Sociale.-2002, nr 1, s.225-230

EMILUTA-ROZYA Danuta : Projekt "Badania mowy" Ireny Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego // Szkoła Specjalna. - 2002, nr 3, s. 142-154

FEDER Aldona : Praca nauczyciela logopedy z dzieckiem z wadą wymowy // Życie Szkoły. - 2000, nr 6, s. 329-333

FEDYN BEATA: Wczesna diagnoza zaburzeń mowy u dzieci // Szkoła Specjalna.-1997, nr 2, s.95-98

FLIEGER-BIEŃKOWSKA J.: Komputerowy program BM „ SPEECH VIEWER” dla dzieci z zaburzeniami mowy.- Szkoła Specjalna.-1995, nr 2, s.107

GÓRZYŃSKA Anastazja : Nieprawidłowości rozwoju mowy : powstawanie i profilaktyka // Życie Szkoły. - 2002, nr 1, s. 22-26

GRABIAS Stanisław : Mowa i jej zaburzenia // Logopedia. - T. 28 (2000), s. 7-36

GRUBA JOANNA : Multimedia w terapii sygmatyzmu – projekt badań // Chowanna.-2004, t.2, s.95-106

HERZYK Anna : Afazja : mechanizmy mózgowe i symptomatologia // Logopedia. - T. 27 (2000), s. 23-54

HERZYK Anna : Taksonomia afazji : kryteria klasyfikacji i rodzaje zespołów zaburzeń // Logopedia. - T. 28 (2000), s. 85-104

JASTRZĘBOWSKA Grażyna : Istota i klasyfikacje opóźnień w rozwoju mowy-przegląd stanowisk // Logopedia. - T. 28 (2000), s. 69-84

KARKOWSKA Hanna : Problemy logopedyczne na progu szkoły // Życie Szkoły. - 1999, nr 3, s. 226-227

KARNIEWSKA Hanna : Terapia zaburzeń artykulacyjnych // Logopedia. - T. 26 (1999), s. 57-65

KIERSKA Mirosława : Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy // Życie Szkoły. - 2002, nr 3, s. 164-167

KIESZCZYŃSKA-PIEKARSKA DOROTA : gry dydaktyczne wspomagające rozwój mowy dziecka // Częstochowski Biuletyn Oświatowy.-2006, nr 1, s.55-59

KOŁODZIEJCZAK Małgorzata : Opóźniony rozwój mowy // Wychowawca.-2003, nr 9, s.18

KORDYS ANNA: Ścieżka logopedyczna w czterech porach roku // Wychowanie na co dzień.-2005, nr 3, s.1-2 ( wkładka)

KOSTECKA WANDA: gdy dziecko się jąka… // Język Polski w Szkole IV-VI.- 2004/05, nr 3, s.104-108

KRAJEWSKA-CYRWUS Edyta : Diagnoza logopedyczna warunkiem skutecznej terapii // Wychowanie na co Dzień. - 2003, nr 9, s. 21-23

KRASOWICZ GRAŻYNA: Dysleksja a rozwój i zaburzenia mowy // Psychologia wychowawcza.-1993, nr 1, s.25

KULAS D.: Następstwa zaburzeń mowy // Życie Szkoły.-1991, nr 10, s.594

KUNISZYK-JÓŹKOWIAK Wiesława, MUSZYŃSKI Waldemar : Wykorzystanie metod akustycznych w diagnozie i terapii zaburzeń mowy // Logopedia. - T. 26 (1999), s. 97-103

KURKOWSKI Zdzisław Marek : Audiogenne uwarunkowania zaburzeń mowy // Logopedia. - T. 28 (2000), s. 105-113

KUSZAK KINGA: Społeczny kontekst rozwoju dziecka z zaburzona mową // Szkoła Specjalna.-2007, nr 2, s.92

KUSZAK KINGA: Sytuacja trudna, zmęczenie, kryzys w terapii logopedycznej // Szkoła Specjalna.-2005, nr 5, s.380-386

LAMPART-BUSSE M.: Kącik logopedyczny w przedszkolu// Magazyn Szkolny.-1995, nr 9, s.10

LECHOWICZ Anna : Nasze doświadczenia w zakresie edukacji dzieci z zaburzeniami w porozumiewaniu się // Przyjaciel Dziecka. - 2000, nr 7/9, s. 19-21

LECHOWICZ Anna : Praca nad rozwojem języka i porozumiewania się System Symboli Blissa // Przyjaciel Dziecka. - 2000, nr 7/9, s. 23-24

LECHOWICZ Anna : Sposoby rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjno-rewalidacyjnych w pracy z dziećmi ze złożoną niepełnosprawnością // Przyjaciel Dziecka. - 2001, nr 7/9, s. 22-25

LEWANDOWSKA LAURENCJA: Dziecko z wadą wymowy w klasie ogólnodostępnej // Wychowanie na co dzień.-1996, nr 7-8, s.4-5 (wkładka)

LEWANDOWSKA LAURENCJA: Ścieżka logopedyczna w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej// Wychowanie na co dzień.-2003, nr 9, s.23-25

LEWANDOWSKA LAURENCJA: Wspomaganie nauki czytania i pisania terapią logopedyczną // Wychowanie na co dzień.-1996, nr 1-2, s.12-14 (wkładka)

LOCH Barbara : W trosce o rozwój mowy dziecka siedmioletniego // Wszystko dla Szkoły. - 2004, nr 9, s. 6-7

LOEBL Wirginia : Refleksje wokół komunikacji międzyludzkiej-implikacje dla interwencji językowej osób z problemami porozumiewania się : [ref.] // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 3, s. 137-140

MACIEJEWSKA ALINA: Wyraz w diagnozie i terapii logopedycznej / Logopedia.- 2005, t.34, s.37-46

MADEJ J: gry i zabawy oraz ćwiczenia muzyczno-ruchowe w terapii jąkania się // Szkoła Specjalna.-1985, nr 1, s.23

MANIECKA - ALEKSANDROWICZ BEATA: Klasyfikacja zaburzeń głosu // logopedia.-2000, t.28, s.61-68

MAZUREK Beata : Logopeda w szkole-cele i zadania pracy // Życie Szkoły. - 1999, nr 8, s. 574

MIERZEJEWSKA Halina : Projekt zestawienia form zaburzeń mowy // Logopedia. - T. 28 (2000), s. 37-48

MINCZAKIEWICZ ELZBIETA: Miejsce zabawy w terapii logopedycznej i rewalidacji dzieci głębiej upośledzonych umysłowo // Szkoła Specjalna.-1998, nr 4, s.259-268

MOLSKA A.: Zaburzenia mowy, czytania i pisania // Edukacja i Dialog.-1998, nr 9, s.15-22

NITENDEL-BUJAKOWA Elżbieta : Zastosowanie technik neurolingwistycznego programowania w terapii osób jąkających się // Logopedia. - T. 26 (1999), s. 119-122

OBRĘBOWSKI Andrzej, PRUSZEWICZ Antoni : Współpraca foniatry i logopedy w diagnozowaniu i rehabilitacji zaburzeń procesu komunikatywnego // Logopedia. - T. 26 (1999), s. 123-128

OPLER-KŁUSEK Grażyna : Zajęcia logopedyczne // Życie Szkoły. - 2002, nr 1, s. 28-34

OSTAPIUK Barbara : Dziecięca artykulacja czy wada wymowy - między fizjologią a patologią // Logopedia. - T. 31 (2002), s. 95-156

OSTAPIUK Barbara : Zaburzenia dźwiękowej realizacji fonemów języka polskiego-propozycja terminów i klasyfikacji // Logopedia. - T. 28 (2000), s. 123-143

PAŁUCKA Ewa : Funkcjonowanie społeczne uczniów z zaburzeniami mowy // Nauczanie Początkowe. - 2001/2002, nr 1, s. 75-81

PANASIUK Jolanta : Afazja semantyczna - diagnoza, terapia : opis przypadku // Logopedia. - T. 26 (1999), s. 129-147

PANASIUK Jolanta : Komunikacja w afazji // L...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin