Zasady programu Google AdSense
Wydawcy biorący udział w programie AdSense są zobowiązani do przestrzegania podanych poniżej zasad. Prosimy o uważne zapoznanie się z nimi. Zastrzegamy sobie prawo do wyłączenia w dowolnym momencie wyświetlania reklam w witrynach wydawców, którzy nie zastosują się do tych zasad, i/lub wyłączenia ich konta AdSense. Jeśli konto zostanie zamknięte, wydawca nie będzie mógł już uczestniczyć w programie AdSense.
Ponieważ możemy zmienić zasady w dowolnym momencie, prosimy o częste sprawdzanie, czy nie zostały zaktualizowane. Zgodnie z naszymi Warunkami korzystania z usługi wydawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za stosowanie się do opublikowanych tutaj zasad, także w razie ich zmiany.
Nieprawidłowe kliknięcia i wyświetlenia
Wydawcy nie mogą klikać własnych reklam ani w żaden inny sposób sztucznie zwiększać liczby wyświetleń i/lub kliknięć, włączając w to metody ręczne.
Więcej informacji
Zachęcanie do klikania
Wydawcy nie mogą prosić innych osób o klikanie swoich reklam ani uzyskiwać kliknięć za pomocą zwodniczych metod. Obejmuje to m.in. oferowanie użytkownikom wynagrodzenia w zamian za wyświetlanie reklam lub przeprowadzanie wyszukiwań, zobowiązywanie się do zbierania funduszy na rzecz innych stron w zamian za takie postępowanie oraz umieszczanie grafiki obok pojedynczych reklam.
Wskazówki dotyczące treści
Wydawcy nie mogą umieszczać kodu AdSense na stronach, których zawartość narusza którąkolwiek z naszych wskazówek dotyczących treści. Zabronione są na przykład treści pornograficzne, związane z przemocą lub nawołujące do nietolerancji rasowej.
Wyświetl pełne zasady dotyczące treści.
Materiały chronione prawem autorskim
Wydawcy AdSense nie mogą wyświetlać reklam Google na stronach internetowych zawierających treści chronione prawem autorskim, jeśli nie mają praw wymaganych do wyświetlania tych treści. Więcej informacji można uzyskać w zasadach dotyczących ustawy DMCA.
Wskazówki dla webmasterów
Wydawcy AdSense są zobowiązani do przestrzegania wskazówek jakościowych dla webmasterów.
Wyświetl fragmenty
Źródła odwiedzin
Reklam Google nie należy umieszczać na stronach, na których ruch generowany jest z określonych źródeł. Wydawcy nie mogą np. uczestniczyć w programach, w których płaci się za kliknięcie, rozsyłać niechcianych e-maili ani wyświetlać reklam w wyniku działania jakiegokolwiek programu komputerowego. Ponadto strony wydawców korzystających z reklam online muszą być zgodne ze Wskazówkami dotyczącymi jakości strony docelowej Google.
Sposób działania reklam
Kodu AdSense nie wolno zmieniać. Nie wolno również manipulować standardowym sposobem działania, kierowania i wyświetlania reklam w jakikolwiek sposób, o ile nie jest on jednoznacznie dozwolony przez Google. Kliknięcia reklam Google nie mogą na przykład powodować otwarcia nowego okna przeglądarki.
Miejsce docelowe reklamy
Zachęcamy wydawców do eksperymentowania z różnorodnymi miejscami docelowymi i formatami reklam. Nie można jednak umieszczać kodu AdSense w nieodpowiednich miejscach, takich jak wyskakujące okienka, e-maile lub oprogramowanie. Wydawcy muszą też przestrzegać zasad dotyczących każdego używanego produktu.
Wyświetl pełne zasady dotyczące miejsc docelowych reklam.
Sposób działania witryn
Nawigacja w witrynach, w których wyświetlane są reklamy Google, powinna być prosta. Witryny nie mogą zmieniać preferencji użytkownika, przekierowywać do niepożądanych witryn, rozpoczynać pobierania, zawierać szkodliwego oprogramowania ani zawierać wyskakujących okienek lub okienek pop-under, utrudniających nawigację w witrynie.
Reklamy i usługi konkurencyjne
Aby nie wprowadzać użytkowników w błąd, wydawcy nie mogą wyświetlać reklam ani pól wyszukiwania Google w witrynach zawierających również inne reklamy lub usługi wykorzystujące ten sam układ graficzny i kolory, co reklamy lub pola wyszukiwania Google w tej witrynie. Wydawca ma prawo sprzedawać reklamy bezpośrednio w witrynie, jednak jego obowiązkiem jest upewnić się, że reklam tych nie można pomylić z reklamami Google.
Pliki cookie w programach reklamowych Google
Od wydawców AdSense wymaga się wdrożenia i przestrzegania polityki prywatności stanowiącej, że inne firmy mogą umieszczać pliki cookie i odczytywać je w przeglądarkach użytkowników albo wykorzystywać obrazy jednopikselowe (web beacon) do gromadzenia informacji w wyniku wyświetlania reklam w witrynie.
Zasady dotyczące poszczególnych produktów
AdSense dla treści: na każdej stronie można umieścić do trzech jednostek reklamowych i jednostek linków.
AdSense dla wyszukiwania: na stronie można umieścić maksymalnie dwa pola Google AdSense dla wyszukiwania. Ponadto na stronach wyników AdSense dla wyszukiwania można umieścić jedną jednostkę linków lub pole wyszukiwania. Na stronie takiej nie można umieścić innych reklam Google. Zapytania muszą pochodzić od użytkowników wprowadzających dane bezpośrednio w polu wyszukiwania. Zapytania nie mogą być modyfikowane. Obejmuje to wstępne wprowadzanie terminów w pola wyszukiwania i wprowadzanie na stałe bezpośrednich linków w kodzie stron wyników wyszukiwania. Kodu AdSense dla wyszukiwania nie wolno integrować z programami komputerowymi, takimi jak pasek narzędzi.
MiczaArt