PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH
TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. NASZE PRZEDSZKOLE
2. WSPOMNIENIA Z WAKACJI
3. ZIEMIA MOJA PLANETA - MOJE MIASTO SOSNOWIEC
4. LAS W BARWACH JESIENI
5. WĘDRÓWKI PO PAJĘCZYCH ŚCIEŻKACH
1. Kalendarz muzyczny w przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.
2. Wychowanie fizyczne w przedszkolu - K. Wlaźnik.
3. Gry i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.
4. Zabawy rozwijające dla małych dzieci – M. Trawińska.
5. Wiersz J. Jałowiec „Powrót z wakacji”
6. Wiersz J. Tuwima ,, Lokomotywa ’’.
7. Wiersz M. Konopnickiej ,, Jesienią ’’ .
8. Wiersz Cz. Janczarskiego „Na jeziorach mazurskich”
9. S. Karaszewski „Las – czarodziejski dom zwierząt"
Cykl tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Rodzaj aktywności
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
1. 09 – 4. 09. 2009 NASZE PRZEDSZKOLE
Cel ogólny: Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie, stwarzanie ogólnej atmosfery wychowawczej opartej na przyjaźni.
II. Zabawy kołowe ze śpiewem
piosenek ,, Jestem sobie
przedszkolaczek’’, ,, Czy chudzi,
czy grubi”, poprawne wypowia –
danie słów oraz właściwe
regulowanie oddechu podczas
śpiewu, próby śpiewu z nauczycielką oraz indywidualnie. (ad. 8, p. 1)
„W naszej sali" – rysowanie kredkami ołówkowymi, uczenie się rozplanowania pracy na całej
powierzchni kartki i umiejętnego
posługiwania się kredkami. (ad. 9, p. 2)
III. „Nasze zabawki”. Zapoznanie się z różnymi kącikami tematycznymi w sali. Klasyfikowanie zabawek według rodzaju. Ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy, atrakcyjnych zabawek, gier, układanek
(ad. 4, p. 2)
Zestaw ćw. gimnastycznych nr 1
( K. Wlaźnik ) – nauka rzutu woreczkiem do celu (ad. 5, p. 4)
Muzyczna
Plastyczna
Umysłowa
Ruchowa
- zestaw ćwiczeń
porannych (K. Wlaźnik)
nr 1 (ad. 5, p. 4)
- zabawy ruchowe:
„Bocian i żaby”
orientacyjno –
porządkowa
„Kto trafi?” z elem.
celowania
„Pieski na spacerze”
z elem. czworakowania.
- rozmowa z dziećmi na
temat nowej sali
przedszkolnej, innych
pomieszczeń i ich
przeznaczenia, zasad
korzystania z zabawek,
kącików zainteresowań
(ad.1, p. 2)
- zabawy dydaktyczne:
,,Jak masz na imię ?” (ad.1, p. 1)
,,Który twój znaczek
i jak się nazywa ?”
(ad. 14, p. 2 )
- zabawy w ogrodzie
przedszk. (ad. 5, p. 4)
- zawarcie kontraktu
grupowego (ad.1, p. 2)
- zna swoje miejsce w grupie
- bierze udział w zabawach ruchowych i integracyjnych
- wie jak wygląda jego znaczek identyfikacyjny
- zna swoją salę oraz ogród przedszkolny
- chętnie bawi się z rówieśnikami
- potrafi dopasować ruch do muzyki
- zwraca się do kolegów i koleżanek z grupy po imieniu
- grupuje obiekty w sensowny sposób
- stara się skupić swoją uwagę
- stosuje się do zawartych umów
- bierze udział w zabawach kołowych
- potrafi prawidłowo trzymać kredkę
- stara się rozplanować rysunek na całej powierzchni kartki
IV. „Dzień w przedszkolu” – rozmowa na temat serii obrazków. Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi. Porządkowanie obrazków według kolejności zdarzeń. Poprawne posługiwanie się pojęciami określającymi pory doby. (ad. 3, p. 1 i ad. 13, p.6)
„Podajmy sobie ręce”. Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki
(ad. 8, p. 1)
V. „Nasze znaczki” – wypełnianie konturu znaczka papierem kolorowym, techniką wydzieranki. (ad. 14, p. 3 i ad. 4, p. 2)
( K. Wlaźnik ) (ad. 5, p. 4)
- „Jaka to zabawka i gdzie jest jej miejsce?”
- zabawa dydaktyczna.
Synteza słuchowa
wyrazów
wypowiadanych przez
nauczycielkę sylabami,
np. lal – ka, sa – mo –
chód (ad. 14, p. 6)
- elementy ćwiczeń wg
Dennisona-ruchy
naprzemienne (ad.5,p.4)
- zabawy ruchowe na
terenie ogrodu
przedszkoln. (ad. 5, p.4)
- zabawy z Pedagogiki
zabawy KLANZA
,, Deszczyk ’’
,, Samolot ’’
,, Ciasto
- zabawy dowolne
w kącikach zaintere-
sowań (ad. 6, p. 5)
- „Kto to jest?” –
rozpoznawanie kolegów
z grupy przez dotyk (ad. 14, p. 2 )
- potrafi skupić uwagę
i wypowiadać się na
określony temat
- posługuje się pojęciami określającymi pory doby,
- potrafi ruchem
naśladować treść
piosenki
- potrafi zwracać się do
koleżanek i kolegów
po imieniu,
- używa zwrotów
grzecznościowych,
- posługuje się
określeniami
dotyczącymi kierunków
położenia przedmiotów
w przestrzeni: wyżej,
niżej, obok, nad, w,
pod, za,
- dokonuje syntezy
i analizy słuchowej
...
ursulinaa