Przykladowy_arkusz_1-ZP_Matematyka.pdf

(119 KB) Pobierz
LMD-05-arkusz1-zadan
Autorzy: Ma∏gorzata Ludwikowska,
Marcin Krawczyk
PRZYK¸ADOWY ARKUSZ
EGZAMINACYJNY Z MATEMATYKI
Arkusz I
ARKUSZ I
Czas pracy 120 minut
Instrukcja dla zdajàcego
1. Prosz´ sprawdziç, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 14
stron. Ewentualny brak nale˝y zg∏osiç przewodniczàcemu
zespo∏u nadzorujàcego egzamin.
2. Rozwiàzania i odpowiedzi nale˝y zapisaç czytelnie
w miejscu na to przeznaczonym przy ka˝dym zadaniu.
3. Prosz´ pisaç tylko w kolorze czarnym; nie pisaç o∏ówkiem.
4. W rozwiàzaniach zadaƒ trzeba przedstawiç tok rozumo-
wania prowadzàcy do ostatecznego wyniku.
5. Nie wolno u˝ywaç korektora.
6. B∏´dne zapisy trzeba wyraênie przekreÊliç.
7. Brudnopis nie b´dzie oceniany.
8. Obok ka˝dego zadania podana jest maksymalna liczba punk-
tów, którà mo˝na uzyskaç za jego poprawne rozwiàzanie.
9. Podczas egzaminu mo˝na korzystaç z za∏àczonego zesta-
wu wzorów matematycznych, cyrkla i linijki oraz kalkula-
tora. Nie mo˝na korzystaç z kalkulatora graficznego.
Za rozwiàzanie
wszystkich zadaƒ
mo˝na otrzymaç
∏àcznie 50 punktów
˚yczymy powodzenia!
Arkusz przygotowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON na wzór oryginalnego arkusza maturalnego.
15257676.003.png
2
Matematyka. Arkusz I
 
Matematyka. Arkusz I
3
.
a) Sprawdê, czy miejsce zerowe funkcji g jest mniejsze od 2
23 2
x
1 .
b) Do wykresu funkcji f nale˝y punkt
^ h i wykres ten jest prostopad∏y do wykresu funkcji g .
Wyznacz wzór funkcji f .
Zadanie 1. ( 4 pkt )
Dana jest funkcja gx
^h
=
-
=-
A 12
;
15257676.004.png 15257676.005.png
4
Matematyka. Arkusz I
Zadanie 2. ( 7 pkt )
W poni˝szej tabeli zestawiono wartoÊci funkcji kwadratowej g dla kilku wybranych argumentów za-
pisanych w kolejnoÊci rosnàcej.
x
-
2
-
0
1
g ^h
-
4
1
2
-
a) Wyznacz wzór funkcji g .
b) Uzupe∏nij brakujàce wpisy w tabelce.
c) Rozwià˝ nierównoÊç gx 1
^h
G
.
15257676.001.png
Matematyka. Arkusz I
5
Zadanie 3. ( 4 pkt )
W klasie jest 30 uczniów. Dziewi´ciu spoÊród nich çwiczy w klubach sportowych i zgodnie z regu-
laminem nie mo˝e reprezentowaç klasy w szkolnych zawodach sportowych. Poniewa˝ wszyscy
uczniowie chcieli braç udzia∏ w tej imprezie, postanowiono, ˝e reprezentacja klasy zostanie wybrana
w sposób losowy. Nauczyciel dokonujàcy losowania zapomnia∏ jednak spytaç, którzy uczniowie nie
mogà startowaç w zawodach z powodu opisanego wy˝ej ograniczenia regulaminowego. Oblicz praw-
dopodobieƒstwo, ˝e wÊród czterech wylosowanych uczniów tej klasy nie ma ucznia çwiczàcego
w klubie.
15257676.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin