Protokół Nr XIX.doc

(73 KB) Pobierz
Protokół Nr XIX/04

Protokół Nr XIX/04

 

z sesji Rady Miejskiej w Byczynie

z dnia 31 sierpnia 2004 r.

(odgodz.l0.00-12.30)

 

Ad.l.   Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Józef Lucjan Kędzia, który przywitał radnych, radnego powiatu Władysława Zawadzkiego; przedstawicieli Urzędu Miejskiego w osobach: Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Skarbnika i Sekretarza Gminy, przewodniczących rad sołeckich, mieszkańców miasta i gminy. W oparciu o listę obecności stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych uchwał i ustaleń. (Lista obecności radnych stanowi załącznik nr l, lista obecności przewodniczących rad sołeckich załącznik nr 2, a lista przedstawicieli urzędu, dyrektorów jednostek organizacyjnych i zaproszonych gości, załącznik nr 3 do niniejszego protokołu).

 

Ad.2.   Następnie Przewodniczący Rady na wniosek Sekretarza Gminy zaproponował wycofanie z pkt 7 porządku obrad - skargi na działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej ze względu na ponowne, bardziej wnikliwe zbadanie sprawy i przedstawienie jej na

najbliższej sesji Rady.

Nikt z uczestniczących w sesji radnych, nie wniósł żadnych uwag do zaproponowanego porządku obrad, wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie.

Porządek obrad został przyjęty przez radnych jednogłośnie i przedstawia się następująco:

 

       1. Otwarcie sesji.

       2. Przyjęcie porządku obrad.

       3. Wybór sekretarza obrad.

       4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

       5. Podjęcie uchwał:

                 a)    w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii                                                                                                                        

                        zaszeregowania oraz ustalenia wartości jednego punktu w złotych w ZGK

                        (Druk Nr 180),

                 b)    w sprawie współdziałania z gminnymi akcjonariuszami spółki Energetyka Cieplna  

                        Opolszczyzny S.A. w celu wspólnego zbycia akcji (Druk Nr J 85),

                 c)    w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości od Agencji

                        Nieruchomości Rolnych (Druk Nr J 86),

                 d)    w sprawie przyjęcia opisu planowanych do realizacji zadań pn. „Kompleks  

                        sportowo - turystyczny w Proślicach” (Druk Nr 187),

                 e)    w sprawie przyjęcia opisu planowanych do realizacji zadań pn. „Dziedzictwo

                        kultury i tradycji w tworzeniu lokalnego produktu turystycznego Byczyny” (Druk   

                        Nr 188),

                 f)     w sprawie przyjęcia planowanych do realizacji zadań pn.„Rekonstrukcja

                         terenów wypoczynkowo - rekreacyjnych we wsi Dobiercice (Druk Nr 189),

                 g)  w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 r. (Druk Nr 190),

                 h)    w sprawie ustalenia dodatkowych dni deponowania odpadów komunalnych na

                        składowisku gminnym w Gołkowicach po obniżonych stawkach (Druk Nr 191),

                 i)     w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla dróg gminnych

                        (Druk Nr J 92).

       6. Omówienie sprawozdania z działalności międzysesyjnej Burmistrza za okres od 21       

            kwietnia do 20 sierpnia 2004r.

       7. Rozpatrzenie skargi na działalność Ośrodka Pomocy Społecznej.

       8. Stan oświaty w gminie - przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego.

       9. Rozliczenie poprzednio składanych wniosków i zapytań na które nie została udzielona

            konkretna odpowiedź, jeśli chodzi o ich realizację.

      10. Zapytania, interpelacje, wnioski i odpowiedzi.

      11. Komunikaty.

      12. Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 3. Prowadzący obrady zaproponował kandydaturę Wiceprzewodniczącego Rady Zygmunta Wiśniewskiego na Sekretarza obrad. Kandydatura została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.4. Następnie Przewodniczący Rady zaproponował przyjęcie protokołu z XVIII sesji Rady Miejskiej bez czytania informując, że protokół był do wglądu w biurze Rady Miejskiej oraz bezpośrednio przed sesją na sali obrad.

W wyniku głosowania protokół został Jednogłośnie przyjęty do zatwierdzającej wiadomości.

 

Ad.5. W dalszym ciągu obrad przystąpiono do podejmowania uchwał:

a, b, c, d, e, f, g)                    Niżej wymienione projekty uchwał zostały przez radnych (bez żadnych uwag i pytań) jednogłośnie (15 głosami „za”), pozytywnie przegłosowane:

 

a)      w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz ustalenia wartości jednego punktu w złotych w ZGK (Druk Nr 180) (Zał. Nr 4),

 

b)    w sprawie współdziałania z gminnymi akcjonariuszami spółki Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. w celu wspólnego zbycia akcji spółki (Druk Nr 185) (Zał. Nr 5),

 

c)   w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości od Agencji Nieruchomości Rolnych (Druk Nr 186) (Zał. Nr 6),

 

d)    w sprawie przyjęcia opisu planowanych do realizacji zadań pn. „Kompleks sportowo - turystyczny w Proślicach” (Druk Nr J 87) (Zał. Nr 7),

 

e)    w sprawie przyjęcia opisu planowanych do realizacji zadań pn. „Dziedzictwo

kultury i tradycji w tworzeniu lokalnego produktu turystycznego Byczyny” (Druk Nr 188) (Zał. Nr 8),

 

f)    w sprawie przyjęcia opisu planowanych do realizacji zadań pn. „Rekonstrukcja terenów wypoczynkowo - rekreacyjnych we wsi Dobiercice (Druk Nr 189) (Zał. Nr 9),

 

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie w/w uchwał.

 

g)   Projekt uchwały (po naniesieniu na wniosek Skarbnika Gminy zmian, w związku z błędem rachunkowym) w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004r. (Druk Nr 190) został większością głosów (14 głosami „za” przy l „wstrzymującym się”) pozytywnie zaopiniowany. (Zał. Nr 10)

 

h)   Projekt uchwały w sprawie ustalenia dodatkowych dni deponowania odpadów komunalnych na składowisku gminnym w Golkowicach po obniżonych stawkach (Druk Nr 191) został jednogłośnie (15 głosami „za”) pozytywnie zaopiniowany. (Zał. Nr 11)

 

i)    Projekt uchwały w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dla dróg gminnych (Druk Nr 192) został jednogłośnie (15 głosami „za”) pozytywnie zaopiniowany. (Zał. Nr 12)

 

Ad.6. Radni bez żadnych pytań i uwag jednogłośnie (15 głosami „za”) przyjęli sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Burmistrza za okres od 21 kwietnia do 20 sierpnia 2004r.

(Zał. Nr 13)

 

Ad.7. Radni jednogłośnie (15 głosami „za”) uznali skargę - Pani Ewy Kostrzewy z

Pszczonek - na działalność Ośrodka Pomocy Społecznej jako niezasadną.

 

Ad.8. W tym punkcie obrad jako pierwszy głos zabrał Sekretarz Gminy. Powiedział, że liczba placówek oświatowych i oddziałów w poszczególnych szkołach na terenie gminy nie zmieniła się. Wyjątkiem jest tutaj PSP w Byczynie, gdzie została utworzona klasa integracyjna oraz Publiczne Gimnazjum, w którym powstała klasa sportowa. W okresie wakacyjnym na terenie szkół przeprowadzono szereg remontów, m.in. w PSP w Byczynie dokonano termo-modernizacji szkoły oraz poprawiono stan techniczny szkolnej stołówki. W dwóch szkołach, tj. w Biskupicach i Kostowie powstały pracownie komputerowe, tym samym należało dostosować sale lekcyjne do nowych warunków. W gimnazjum pomalowano lamperie i rozpoczęto przygotowania do wdrażania monitoringu w związku z kradzieżami. W przedszkolu w Byczynie planuje się otwarcie jeszcze jednego (7-ego) oddziału, a co za tym idzie wzrost zatrudnienia. Gimbusy szkolne są w dobrym stanie technicznym i nie będą „przeładowane” uczniami. Od września br. zmienia się karta nauczyciela w części dot. awansu zawodowego oraz wynagrodzenia. Radni będą musieli zmienić regulamin wynagradzania nauczycieli, który będzie teraz obowiązywał na jeden rok kalendarzowy.

Radny Marian Dyba zapytał jak wygląda sprawa podręczników dla klas pierwszych.

Sekretarz powiedział, że to OPS weryfikował wnioski o przydział podręczników dla pierwszoklasistów.

Radny Marian Dyba zapytał, czy na terenie gimnazjum będą w końcu załatane dziury.

Dyrektor Gimnazjum powiedział, że w najbliższym czasie problem ten zostanie rozwiązany.

Dodał, że w pierwszej kolejności starał się załatwić te rzeczy, które bezpośrednio zagrażały życiu i bezpieczeństwu uczniów.

Radny Piotr Suda zapytał, czy rzeczywiście szkoły są w tak dobrym stanie technicznym.

Przytoczył tutaj incydent, który miał miejsce rok temu w szkole w Polanowicach, gdzie przez 3 dni placówka była nieczynna ze względu na awarię centralnego ogrzewania.

Sekretarz odpowiedział, że niektórych sytuacji nie można przewidzieć. Dodał, że awaria c.o. wynikła z nieodpowiedniego użytkowania kotła.

Radni jednogłośnie (15 głosami „za”) przyjęli raport o stanie placówek oświatowych przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Ad.9. Przewodniczący Rady powiedział, że na poprzedniej sesji Burmistrz wyczerpująco udzielał odpowiedzi na zadawane przez radnych i przewodniczących rad sołeckich pytania.

Wobec powyższego można przejść do kolejnego punktu obrad.

 

Ad.10.         Radny Arkadiusz Kubicki powiedział, że na ulicy Spokojnej parkowane samochody tarasują drogę i stwarzają zagrożenie.

Burmistrz powiedział, że w tej sprawie wystosuje odpowiednie pismo do miejscowego Posterunku Policji.

Radny Zygmunt Wiśniewski wnioskował o częstsze opróżnianie przez Przedsiębiorstwo „Alba” pojemników z zużytymi butelkami plastikowymi w Dobiercicach.

Burmistrz powiedział, że wystąpi pisemnie do „Alby” o zmodyfikowanie harmonogramu odbioru odpadów.

Radny Juliusz Stecki zwrócił uwagę na brak porządku i czystości w mieście, a także niedostateczną ilość słupów ogłoszeniowych. Powiedział, że należałoby zwrócić uwagę policji na parkujące w niedozwolonych miejscach samochody np. na chodnikach.

Burmistrz powiedział, że wystąpi z pismem do poszczególnych zarządców nieruchomości o zachowanie ładu i porządku na administrowanych przez nich posesjach. Obiecał, że w przyszłorocznym budżecie zabezpieczy środki na zakup 3 lub 4 słupów ogłoszeniowych.

Porozmawia z Kierownikiem Posterunku Policji w sprawie nieprzepisowego parkowania pojazdów w mieście.

Radny Marian Dyba wnioskował o obniżenie chodnika przy wjeździe na cmentarz przy ul. Poznańskiej. Zapytał czy inwestycja oświetlenia stadionu będzie w tym roku realizowana oraz czy będzie robiona droga koło NZOZ „Remedium”. Na zakończenie zapytał Dyrektora GOK- u o podanie radnym ilości imprez, które zorganizował Ośrodek Kultury bez współpracy z innymi jednostkami.

Burmistrz powiedział, że przed Wszystkimi Świętymi chodnik będzie obniżony. Oświetlenie na stadionie robione jest w czynie społecznym ponieważ zadanie to, nie zostało ujęte w tegorocznym budżecie. Natomiast środki finansowe na drogę koło NZOZ zostaną zarezerwowane w przyszłorocznym budżecie gminy.

Dyrektor GOK powiedział, że zakupione są już lampy oświetleniowe na stadion ale wciąż brakuje pieniędzy na zakup kabla, który jest najdroższym elementem inwestycji. Następnie odniósł się do pytania radnego Mariana Dyby w kwestii organizowania samodzielnych imprez kulturalnych. Powiedział, że w czasie wakacji były organizowane na basenie m.in. turnieje siatkówki plażowej, wiejskie festyny, a także przeglądy taneczne. Dodał, że wakacje są okresem przede wszystkim wypoczynku dla dzieci.

Radny Juliusz Stecki powiedział, że światło na stadionie najbardziej potrzebne jest jesienią i wiosną choćby ze względu na klasę sportową w gimnazjum, która będzie korzystać z tego obiektu. Zaapelował o kupno kabla.

Burmistrz powiedział, że technicznie jest to możliwe, ale żeby kupić kabel trzeba znaleźć w budżecie środki finansowe. W tej chwili musimy zabezpieczyć pieniądze na wynagrodzenia dla nauczycieli.

Radny Jacek Kulisiński zapytał zaproszonego na dzisiejsze obrady, radnego powiatu Władysława Zawdzkiego o stopień zaawansowania prac nad budową chodnika wzdłuż drogi powiatowej Biskupice - Kochłowice. Burmistrza zapytał, na jakim etapie jest sprawa oświetlenia alei lipowej w Biskupicach oraz czy został opracowany koszt remontu przystanku w Biskupicach.

Radny powiatu Władysław Zawadzki powiedział, że prawdopodobnie inwestycja ta odwlecze się w czasie, ponieważ znaczna część środków finansowych z budżetu została przeznaczona na służbę zdrowia i oświatę. Dodał, że większość budżetu powiatu składa się z dotacji i subwencji państwa, a więc jest na „garnuszku” państwa.

Burmistrz odpowiedział radnemu Kulisińskiemu, że obecny dzierżawca nieruchomości nie chce płacić za prąd i dlatego oświetlenie zostało wyłączone. Agencja Nieruchomości Rolnych po wykonaniu dokumentacji i ponownym podłączeniu prądu przekaże tą linie gminie. Jeżeli chodzi o przystanek w Biskupicach, to jeszcze nie został opracowany jego koszt.

Sołtys wsi Janówka zapytał, czy sołectwo dostanie kamień na drogi i czy ktoś przyjedzie odebrać zebrane przez mieszkańców zboże dla powodzian.

Burmistrz powiedział, że w piśmie przewodnim powinien być zamieszczony termin odbioru zebranych darów.

Radny ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin