plan pracy kwiecien 3-latki.doc

(140 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO –

OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ                                   W GRUPIE I DZIECI 3 – LETNICH

NA MIESIĄC – KWIECIEŃ 2005 -   

 

 

TEMATYKA :

 

  I  TYDZIEŃ              - W zdrowym ciele zdrowy duch!

II  TYDZIEŃ              - Wiosenne prace w ogrodzie.

III              TYDZIEŃ              - Co się dzieje na wiejskim podwórku?

IV              TYDZIEŃ              - Na stodole klekocą boćki.

 

 

 

 

                                                                     Opracowała:

                                     Anna Szeremeta.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – W zdrowym ciele zdrowy duch!

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Opowiadanie nauczycielki przy obrazku w oparciu o wiersz pt. „Brudasek”             I. Salach.

 

·  Zabawa tematyczna „W przychodni”.

 

 

·  Zabawa gramatyczna „Katar”.

 

 

 

 

·  Zabawa dydaktyczna „Zgadnij co robię?”.

 

 

 

·  Słuchanie wiersza „Kogucik”.

 

 

 

·  Zabawa kształcąca mowę z wykorzystaniem treści wiersza E. Szelburg – Zarembiny pt. „Co robi golasek rano?”.

 

·  Zabawa „Co do czego służy”.

 

 

 

 

o       Ocena niedbałego wyglądu przedszkolaka – brudna twarz, ręce, potargane włosy. Określanie sposobu dbania o własne zdrowie i wygląd – czystość osobistą.

o       Próby odzwierciedlania w zabawie zaobserwowanych sytuacji związanych z najbliższym otoczeniem.

o       Poprawne stosowanie form fleksyjnych osób w mowie potocznej, nabywanie swobody w wyrażaniu własnych myśli. Właściwe zachowywanie się podczas kaszlu i kichania.

o       Rozpoznawanie ruchów związanych           z określoną czynnością, np. mycie rąk, mycie zębów, czesanie włosów itp.

o       Rozumienie konieczności dokładnego mycia rąk tak, aby nie zostawiać brudu na ręczniku. Kulturalne zachowywanie się     w łazience.

o       Ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach „kapu – kapu”, „szuru – szuru”, „łapu – capu”, „tupu – tupu”. Próby inscenizacji wiersza – łączenie ruchu z wypowiadanymi słowami.

o       Segregowanie przyborów służących utrzymywaniu czystości osobistej – podział zgodnie z przeznaczeniem : do mycia ciała, do mycia zębów, do czesania itp.

 

 

RUCHOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RUC

 

·  Zestaw zabaw ruchowych nr 15 (własny). „Wiosenne igraszki”. P: linka.               M: zabawowo – naśladowcza.

 

·  Zabawy ruchowe:

          - z elem. biegu „Znajdź koniec wstążki”,

- z elem. rzutu „Celowanie w dużą piłkę”,                                                                           - z elem. podskoku „Wróbelki i kot”.

·  Zabawy i zajęcia na terenie ogrodu przedszkolnego.

 

 

o       Dostarczanie ustrojowi bodźców rozwojowych, przyzwyczajanie i nauczanie elementów ruchowych związanych                z uprawianiem sportu dziecięcego.

 

o       Szybkie reagowanie na sygnały

 

o       Mocny chwyt przyboru w ręce i dokładny rzut.                     

o       skoki obunóż.

o       Obserwacja wiosennych zmian                   w otoczeniu. Dokładne oczyszczanie obuwia – wysypywanie piasku przed wejściem do przedszkola.

ESTETYCZNA

 

·  Słuchanie piosenki „Czyścioszki”.

 

 

 

·  Słuchanie zjawisk akustycznych           „W łazience”.

 

 

 

·  Zabawa ilustracyjna do piosenki „Czyścioszki”.

 

 

·  Słuchanie piosenki „Kot jest czysty”. 

 

 

o       Próby określenia nastroju piosenki, charakteru słyszanej muzyki (smutna, wesoła, skoczna). Bieg wężykiem za osobą prowadzącą.

o       Rozpoznawanie i nazywanie odgłosów z otoczenia : plusk wody, mycie rąk szczoteczką, kapanie wody z kranu itp. Próby ustawienia w dwóch kołach na sygnał muzyczny.

o       Próby odzwierciedlenia rytmu piosenki prostymi elementami ruchu. Wytwarzanie radosnej atmosfery sprzyjającej spontanicznej zabawie.

o       Zabawy przy muzyce dostosowujące ruch do słyszanego akompaniamentu : marsz, bieg, podskoki, czworakowanie.

 

ESTETYCZNA

 

·  Malowanie farbami plakatowymi na temat „Wzory na ręczniku”.

 

 

·  Modelowanie z masy solnej „mydełka” .

 

 

·  „Ozdabiamy kubeczek” –dowolna praca  z kubkiem po jogurcie.  

 

·  „Chusteczka do nosa” – rysowanie kredkami na podkładzie farby klejowej.

 

 

 

o       Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez prace związane z ozdabianiem ręczników. Doskonalenie pomysłowości dzieci.

o       Ćwiczenie ruchliwości palców, dłoni oraz stawu nadgarstka podczas modelowania.

 

o       Ozdabianie kubeczków wg własnej inicjatywy i wyobraźni. Doskonalenie zręczności manualnej.

o       Pobudzanie i pogłębianie przeżyć emocjonalnych oraz rozwijanie umiejętności ich ujawniania w twórczym działaniu.

 

 

 

Wyrazy do globalnego czytania : mamusia, tatuś, siostra, brat, dziadziu, babcia.

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Wiosenne prace w ogrodzie.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Opowiadanie nauczycielki ilustrowane pacynkami pt. „Co się stało?” wg tekstu   I. Salach.

 

·  Rozmowa połączona z obserwacją prac poczynionych w ogrodzie.

 

 

·  Słuchanie wiersza pt. „Grządka” I.Salach..

 

·  Zabawa dydaktyczna „Zgadnij co robię?”.

 

 

 

·  Zabawa gramatyczna „Moje grządki”.

 

 

 

·  Zabawa „Narzędzia ogrodnicze”.

 

 

 

 

o       Potrafi nazwać co potrzebne jest roślinie do życia  – woda, światło, ciepło. Obserwuje proste zjawiska przyrodnicze jak : rozkwitanie liści, kwiatów z pąków.

o       Poznaje rodzaje prac wiosennych wykonywanych w ogrodzie (kopanie ziemi, grabienie, sianie).Dostrzega użyteczn...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin