plan kwiecień 2010.doc

(54 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc wrzesień, gr

 

 

 

 

 

 

 

              PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC KWIECIEŃ, GRUPA III A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Wróciły ptaki”

 

ü      Rozpoznawanie ptaków po ich wyglądzie i wydawanych odgłosach.

ü      Zapoznanie z wyglądem ptasich gniazd na podstawie ilustracji.

ü      Rozwiązywanie zagadek o ptakach.

ü      Budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym.

 

 

TEMAT DNIA

 

 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE

 

„ Jakie ptaki już wróciły?”

 

Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „ Tajemniczy głos”. Rozmowa n/t opowiadania, oglądanie ilustracji różnych ptaków. Rozpoznawanie ich i nazywanie. Słuchanie ptasich odgłosów z płyty CD.

Gimnastyka – zestaw III wg K. Wlaźnik.

 

 

„ Dlaczego ptaki budują gniazda?”

 

Praca z obrazkiem. Zapoznanie z wyglądem ptasich gniazd. Rozpoznawanie materiałów, z których budowane są gniazda. Udzielanie odpowiedzi na pytanie „ Czy tylko ptaki budują gniazda?”. Zwrócenie uwagi dzieci na umiejscowienie ptasich gniazd.

Umuzykalnienie.

 

 

„ W bocianim gnieździe”

 

Historyjka obrazkowa – opowiadanie historyjki, następstwo czasowe. Układanie obrazków we właściwej kolejności, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

„ Ptaki wokół nas” praca plastyczna.

 

 

„ Ptaki wokół nas”

 

Zabawy matematyczne – układanie zadań matematycznych, ćwiczenie dodawania i odejmowania, przeliczanie jajeczek w gnieździe. Uzupełnianie karty zadaniowej.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Co to za ptak?”

 

Rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych i słuchowych. Przekazanie dzieciom ciekawostek z życia ptaków. Naśladowanie charakterystycznych zachowań wybranych ptaków. Zabawa dydaktyczna „ Prawda – nieprawda”.

 

LITERATURA:

ü      Cz. Janczarski „ Tajemniczy głos”

ü      M. Kownacka „ Razem ze słonkiem – wiosna”

ü      Zeszyt roboczy nauczycielki

 

ZABAWY RUCHOWE:

ü      Zabawa muzyczna „ Ptaki i wiosenny wiatr”

ü      Z elementem równowagi „ Bocian i żaby”

ü      Zręcznościowo – ruchowa „ Wędrujące jajko”

ü      Orientacyjno – porządkowa „Ptaki w gniazdach”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Ratujmy ziemię!”

 

  • Zapoznanie z naszą galaktyką oraz charakterystycznymi cechami planet krążących wokół słońca.
  • Zapoznanie ze skutkami niewłaściwego gospodarowania człowieka na ziemi.
  • Kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego.
  • Uświadomienie dzieciom jakie znaczenie dla naszego zdrowia ma czyste środowisko.
  • Podkreślenie piękna otaczającej nas przyrody.

 

 

Temat dnia

 

 

Działania edukacyjne

 

„ Poznajemy planety układu słonecznego”

 

 

Pokazanie dzieciom mapy kosmosu, poznanie planet układu słonecznego. Przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika i jak wielkiego odkrycia dokonał. Zabawa dydaktyczna „ Wszystko krąży”.

Gimnastyka.

 

 

„ Ziemia mój dom”

 

Opowiadanie nauczycielki, uświadomienie dzieciom zagrożeń ze strony człowieka, wyróżnianie pozytywnych i negatywnych wpływów środowiska na nasze zdrowie.

„ Mój wymarzony świat” praca plastyczna.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Ekologiczny Czerwony Kapturek czyli dobre rady na złe odpady”

 

Słuchanie bajki ilustrowanej obrazkami. Dokonywanie oceny postępowania głównych bohaterów, kształtowanie nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego, poznanie możliwości dbania o czyste środowisko.

„ Przedszkolna Fabryka Zabawek” wykonanie dowolnej zabawki z różnych odpadów, pobudzenie wyobraźni dzieci.

 

 

„ List od planety Ziemia”

 

Wysłuchanie „ Listu od planety Ziemia” pokazanie negatywnych przykładów zachowań człowieka w otaczającym środowisku. Stworzenie dzieciom sytuacji aktywizujących myślenie poprzez krótkie zabawy dramowe. Pokaz mody ekologicznej czyli ubrania z odpadów.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Kodeks małego ekologa”

 

Słuchanie wiersza G. Skrzypczak „ Ratujmy ziemię”. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego, kształtowanie postaw proekologicznych. Utworzenie Kodeksu Małego Ekologa.

 

 

Literatura:

  • G. Skrzypczak „ Ratujmy ziemię”
  • G. Skrzypczak „ Obietnica”
  • B. Forma „ Ziemia”
  • W. Lelewa „ Żyj z przyrodą w zgodzie”
  • „ Ekologiczny Czerwony Kapturek czyli dobre rady na złe odpady” bajka ekologiczna.

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin