Temat jednostki tematycznej
Cele operacyjne
Wiedza
Umiejętności
Postawy
Szkoła podstawowa I etap
1.Zasady przestrzegania bezpieczeństwa w pracowni komputerowej
Uczeń zna zasady bhp
Uczeń porusza się po pracowni i korzysta z jej atrybutów zgodnie z zasadami oraz regulaminem.
Wykonuje polecenia nauczyciela
2.Możliwości komputera i gdzie je stosujemy
Uczeń zna środowiska w których stosowane są komputery, wie do czego mogą służyć w życiu
3.Jak nam komputer umila czas ? Gry , gry edukacyjne i zabawy z komputerem
Podopieczny zna rozrywkowe walory komputerów jakimi są gry dla nich przeznaczone
Korzysta efektywnie z gier które go interesują. Rozwiązuje programy rozrywkowe o interesującym go poziomie trudności i gatunku
Uczeń potrafi dobrze się bawić korzystając z gier
4.Rysujemy ! Tworzymy rysunki i kształty na komputerze
Uczeń wie jaki program komputerowy służy do rysowania za pomocą komputera. Zna jego atrybuty i ich zastosowanie
Potrafi rysować w edytorze paint. Korzysta z jego funkcji i sprawnie rysuje
Uczeń dba o dobry wygląd swoich prac
Szkoła podstawowa II etap
1.Poznawanie właściwości i nazw pasków edytora Word
Wie co to jest edytor tekstu. Potrafi podać przykład takowego programu. Wie jakie nazwy mają poszczególne paski edytora
Potrafi nazwać paski edytora tekstu. Wie jakie opcje znajdują się w każdym z pasków oraz potrafi korzystać z niektórych jego funkcji
Wykonuje polecenia korzystając w walorów edytora
2.Sprawne przepisywanie tekstu
Uczeń zna prawidłowe ułożenie palców nad klawiaturą które poprawia sprawność pisania
Potrafi i ćwiczy umiejętność sprawnego i szybszego pisania dzięki ułożeniu dłoni.
Dba o sumienność w korzystaniu z podanej techniki
3.Edytowanie teksu (wyrównywanie, justowanie)
Rozumie pojęcie edytowania tekstu a w nim znaczenie słów wyrównywania i justowania
Korzysta z funkcji edycji , justuje , wyrównuje , pogrubia oraz stosuje inne dostępne opcje
Uczeń dba by jego prace były poprawnie wykonane za pomocą edycji.
henio89