PN - Podstawowe elementy techniczne-doskonalenie.doc

(37 KB) Pobierz
4) Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności

 

 

 

 

 

   Tok lekcji

 

 

                                                                          Zadania szczegółowe

 

    Dozow.

            Uwagi

     Organ.-metod.

 

1)Zorganizowanie

grupy,

sprawdzenie

gotowości do zajęć.

 

 

2)Nastawienie do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

 

 

 

 

3)Rozgrzewka , psychomo-

-toryka, profilaktyka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a)      Zbiórka w dwuszeregu

b)      Sprawdzenie obecności

c)       Sprawdzenie obuwia i stroju sportowego

 

 

 

 

 

a)      Podanie tematu zajęć

b)      Podanie wiadomości związanych z tematem zajęć

c)    Zabawa ożywiająca „Podaj piłkę”

c)       Zabawa ożywiająca „ Berek w parach”

 

 

 

 

1 W biegu :

- krążenie RR w przód i w tył

- naprzemianstronne krążenie RR w przód i w tył

- skip A

- skip C

- cwał bokiem w jedną i drugą stronę

- bieg do połowy sali w jedną stronę w drugą sprint

2 W parach przodem do siebie „walka kogutów”

3 Siad prosty tyłem do siebie RR w górze zaplecione- 1 skłon T w przód i pociąga partnera za sobą

4 Tyłem do siebie ręce splecione- przysiady

5 Krążenie stawów skokowych i kolanowych

6 Podskoki „ Pajacyki”

 

3’

 

 

 

 

 

 

 

4’

 

 

 

 

 

 

 

 

1’

1’

1’

1’

1’

2’

3’

10x

10x

1’

10x

 

 

 

- odłożenie zegarków i biżuterii

- zgłoszenie dyżurnego o nieobecnościach

 

 

 

 

- zabawa ożywiająca trwa do gwizdka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiana partnera

 

 

 

 

 

 

4) Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5) Uspokojenie organizmu, korekcja postawy.

 

 

 

 

6) Czynności organizacyjne i dydaktyczno wychowawcze związane z lekcją.

 

 

 

1 Gra w „ Dziada”- zawodnicy ustawieni w kole. Jeden jest „dziadem”, który znajduje się w środku. Zawodnicy podają piłę na obwodzie a „dziad” stara się im tę piłkę odebrać. Po przechwycie zmiana środkowego

 

2 Gra na cztery bramki- Ustawiamy cztery bramki z tyczek każda w rogu boiska. Zawodników dzielimy na dwa zespoły. Punkty zdobywa się wtedy, gdy trafi się do bramki, ale partner musi ją dotknąć z drugiej strony bramki

 

3 Gra na dwie bramki- jak normalna gra, ale gra toczy się tylko z pierwszej piłki

 

4 Gra „ Strąć tyczkę”- Dwa zespoły, przed każdym zespołem tyczka. Na sygnał uczniowie starają się strącić tyczkę, jeżeli strącą zdobywają punkt. Wygrywa drużyna, która w określonym czasie zdobędzie więcej punktów

 

 

5  Gra 5x5

 

 

 

 

 

 

 

a) Zabawa uspokajająca „minutka”

b) Omówienie przebiegu lekcji

c) Sprzątnięcie sali

 

 

 

 

 

a) Wyróżnienie najlepszych

b) Ogólna ocena ćwiczących

c) Pożegnanie

 

 

2’

 

 

 

4’

 

 

 

4’

 

2’

 

 

 

7’

 

 

 

 

 

 

 

3’

 

 

 

 

 

 

 

3’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bramki nie są na końcach boiska

 

 

 

Odległość tyczek od zawodników jest ustalana przez N w zależności od umiejętności uczniów

 

 

 

 

 


Konspekt lekcji: 19

 

 

Data: 14. IX. 2001

 

 

Dyscyplina: PIŁKA NOŻNA

 

 

Temat: Gry i zabawy w  doskonaleniu podstawowych elementów technicznych

 

 

Klasa/pleć: I C / chłopcy

 

 

Ilość uczniów: 10

 

 

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

 

 

Czas: 45’

 

 

Przybory:  piłki, tyczki

 

 

Cele główne lekcji:

 

1.    Umiejętności: uczeń potrafi wykonać rut z dwutaktu i w wyskoku

 

 

2.    Motoryka: uczeń jest w stanie pokonać tor przeszkód

 

 

3.    Wiadomości: uczeń zna technikę rzutów

 

 

4.    Postawy: uczeń sam kontroluje poprawność ćwiczenia

 

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Jarosław Koski

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin