Uświadomienie skali zjawiska w Polsce i na świecie.doc

(29 KB) Pobierz

Uświadomienie skali zjawiska w Polsce i na świecie.

CEL: Uświadomienie skali zjawiska w Polsce i na świecie.

METODA: dyskusja, praca z tekstem

POMOCE:  najnowsze dane statystyczne odnośnie szerzenia się AIDS

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1) Uczniowie zapoznają się z danymi statystycznymi dotyczącymi ilości zakażeń               w  Polsce, i na świecie. 2000) Najwięcej osób zakażonych i chorych jest obecnie (w kolejności) w :

Afryce  -                       25 milionów

Azji Południowej  -        5,5 miliona

Ameryce Południowej – 5,5miliony

Ameryce Północnej –     1,5 miliona

Europa Zachodnia   -      0,6 miliona

Europa Wschodnia  -      2 miliony

Na całym świecie    -  ok.40 milionów ale szacuje się że jest ich znacznie więcej.

W Europie najwięcej zachorowań zarejestrowano we :Francji –ponad 30tysięcy ,

Hiszpanii – 24,5 tysiąca , Włoszech 22 tysiące, Niemczech – 11,5 tysiąca, Wielkiej Brytanii – 9,5 tysiąca

W Polsce  zachorowało 839 osób, zmarło 470 , zakażeniu uległo 6120  osób (zarejestrowani)

Regiony w Polsce województwo

Stołeczne  600  zakażeń – 18%,

Śląskie     450  zakażeń – 13%

Pomorskie 250  zakażeń  - 7,5%

Dolnośląskie     85  zakażeń – 3%

Lubuskie      75 zakażeń  - 2,1%

Pytania:

Jakie są ich odczucia po zapoznaniu się z danymi ?

Co jest przyczyną takiego rozmieszczenia zachorowań i zakażeń w naszym kraju?

Jakie mogą być przyczyny tak wielkiej liczby zachorowań w krajach afrykańskich?

Czy można zatrzymać proces infekcji?

Należy zwrócić uwagę na :

Problemy wielkich miast,

Biedę niedożywienie, brud, narkomanię, prostytucję dziewcząt i chłopców,

Rewolucję seksualną

Czy prawdą jest że na świecie jedna na 200 osób jest zakażona wirusem HIV (tak),               w Afryce Saharyjskiej ten stosunek wynosi1 do 40.

Ile osób dziennie zaraża się wirusem HIV?  ( WHO szacuje, że ok. 6000)

Jaka jest obecnie najczęstsza droga zakażeń ?

Kto ulega częściej zakażeniu kobiety czy mężczyźni ? dlaczego? (kobiety na 100 nowych zakażeń 6 to kobiety.)

Wnioski uczniów można zanotować na planszy.

Na świecie  zachorowało 16milionów dorosłych i dzieci.

                     Od wielu lat  oprócz funkcji pedagoga szkolnego w Zespole Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących, pełniłam również funkcję wychowawcy klasy.

                    Jako wychowawca klasy  Szkoły Zawodowej opracowałam plan działań wychowawczych   i tematy lekcji wychowawczych, które  zrealizowałam    w trzyletnim cyklu kształcenia.

Plan działań wychowawczych został opracowany po uprzedniej diagnozie klasy, powstałej na podstawie ankiet skierowanych do rodziców i uczniów, indywidualnych rozmów z uczniami i rodzicami.

Był dokumentem otwartym, rodzice i uczniowie mogli wnosić do niego swoje propozycje, uwagi.

                   Tematyka lekcji wychowawczych została skonsultowana z samorządem klasowym   i zaprezentowana do akceptacji rodzicom na zebraniu rodzicielskim.

Podstawą opracowania tematyki lekcji wychowawczych i planu działań wychowawczych był  :

Program Wychowawczy Szkoły,

 „Praca zbiorowa pod redakcją M. Feiner – Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Kraków 1995 rok”.

Moje wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą jako pedagoga szkolnego                               i wychowawczyni klas  Szkoły Zawodowej.

                Poniżej przedstawiam opracowane  przeze mnie  propozycję  tematów lekcji wychowawczych oraz cele i sposoby ich realizacji, które mogą być wykorzystane w pracy innych wychowawców klasowych.

                Tematy zostały opracowane na trzyletni okres kształcenia. i odpowiadają obszarom oddziaływań wychowawczych zawartych w Programie Wychowawczym Szkoły.

Są one udostępnione nauczycielom w bibliotece i na stronie internetowej

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin