22
ZATWIERDZAM
…………………
Specjalista ds. Bhp i Ppoż.
komórka organizacyjna
Stanowisko ds. bhp i ppoż.
Stanowisko
Specjalista,
Charakterystyka stanowiska pracy – opis wykonywanych czynności
Zasadnicze wykonywane czynności:
Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, przeprowadzanie kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz sporządzanie analiz i sprawozdań w tym zakresie przeprowadzanie kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz sporządzanie analiz i sprawozdań w tym zakresie, ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie, dokonywanie ocen ryzyka zawodowego występującego w RZGW.
Podstawowe obowiązki: obsługa komputera, drukarki, kserokopiarki, telefonu, niszczarki dokumentów.
Utrzymywanie ładu i porządku na stanowisku pracy.
Pozycja pracy siedząca i chodząca
Kontakty międzyludzkie z innymi pracownikami, przełożonymi i z petentami.
Stanowisko pracy w wydzielonym pomieszczeniu biurowym. Pomieszczenie pracy oświetlone światłem dziennym i elektrycznym ogólnym (sufitowym) i miejscowym (lampa biurowa). W pomieszczeniu znajduje się okno otwierane z poziomu podłogi zapewniające wentylację mechaniczną.
Miejsce pracy wyposażone w komputer z monitorem ekranowym.
Pracownik ma zapewnioną przestrzeń umożliwiającą umieszczenie wszystkich elementów pracy biurowej w zasięgu rąk.
Praca w systemie jednozmianowym.
Komputer, drukarka, faks, telefon, niszczarka dokumentów.
0 wypadków w okresie ostatnich 20 lat
LISTA WYMAGAŃ OGÓLNYCH
Liczba stanowisk pracy w zakładzie
1
Wymagania ogólne
Szkolenia z zakresu bhp
Instruktaż ogólny
Przed dopuszczeniem do pracy (min. 3godz.)
Instruktaż stanowiskowy
Przed dopuszczeniem do pracy (min. 2godz.)
Szkolenie okresowe
Pierwsze w ciągu roku
Następne co 5 lat
Profilaktyczne badania lekarskie
Wstępne
Przed dopuszczeniem do pracy
Okresowe
Wg zaleceń lekarza sprawującego opiekę
Kontrolne
Po 30 dniach choroby
Pomieszczenie pracy
Wysokość
Minimum 2,5m
Podłoga
Równa , nieśliska, niepyląca i bez progów między pomieszczeniami, łatwa w utrzymaniu czystości
Oświetlenie naturalne
Boczne 1m² okna na 8m² podłogi
Oświetlenie sztuczne
Wymagane natężenie oświetlenia
Wentylacja
Naturalna
Temperatura
Nie niższa niż 18ºC
Stanowisko pracy
Kubatura
Minimum 13 m² wolnej objętości pomieszczenia nie zajętej przez urządzenia na jednego pracownika
Powierzchnia
Minimum 2 m² wolnej powierzchni podłogi nie zajętej przez urządzenia na jednego pracownika
Szerokość przejść między urządzeniami i szafami
Minimum 0,75m dla jednego pracownika, Minimum 1m szerokości dla ruchu dwukierunkowego
Drogi ewakuacyjne
Szerokość dróg ewakuacyjnych minimum 1,4m
Pomiary czynników
Pomiary oświetlenia – raz na dwa lata
Pomiary elektryczne – raz na rok
Czynniki szkodliwe
Brak
LISTA KONTROLNA – PRACA W BIURZE
Stanowisko pracy – dział, nr pokoju
Imię i Nazwisko pracownika
Lp
Treść pytania kontrolnego
TAK
NIE
Wymagania dotyczące zdrowotnych i higienicznych warunków pracy na stanowisku komputerowym
...
ela__k