Aleksandra Olejarz
II rok KEA
PLAN METODYCZNY NR 1.
PRZEDMIOT: METODYKA TECHNIKI KLASA: IV
TEMAT: Tworzymy animację w programie Logomocja.
Cel: - uczeń rozumie znaczenie słowa animacja;
- uczeń rozumie sens tworzenia animacji za pomocą komputera;
- uczeń potrafi uruchomić program Logomocja;
- uczeń umie wyreżyserować krótką animowaną scenkę;
- uczeń zna oraz umie korzystać z podstawowych funkcji programu Logomocja
- uczeń wie, jak samodzielnie uruchomić animację;
- uczeń rozumie, właściwie reaguje na sygnały i polecenia nauczyciela.
- uczeń rozumie i właściwie reaguje na sygnały i polecenia nauczyciela
Metody: - krótka pogadanka;
- ćwiczenia praktyczne z użyciem komputera;
- pokaz multimedialny
Formy pracy: - praca indywidualna
Środki dydaktyczne: - pracownia komputerowa z zainstalowanym program Logomocja,
- projektor multimedialny – połączony z komputerem nauczyciela.
Część wstępna:
1. Czynności organizacyjne:
- uczniowie zajmują miejsca przy stanowiskach
- przywitanie dzieci
- sprawdzenie listy obecności
2. Sprawdzenie zadania domowego
Część główna:
3. Podanie tematu lekcji – zapis w zeszycie.
4. Wyjaśnienie znaczenie słowa: animacja.
Animacja: seria obrazków, zwanych klatkami, która odtwarzana ze stałą prędkością stwarza wrażenie ruchu, tak, by u osoby oglądającej wywołać złudzenie płynności ruchu.
5. Uruchomienie programu Lokomocja - korzystamy z ikony znajdującej się na pulpicie:
6.Opisanie okna programu Logomocja:
A. Belka narzędziowa programu z głównymi funkcjami
B. Obszar roboczy programu, czyli miejsce, gdzie będziemy rysować kolejne elementy naszego obrazka
C. Przybornik z narzędziami do rysowania
D. Wykaz poszczególnych klatek.
7. Wskazanie i omówienie podstawowych narzędzi programu Logomocja: dzieci próbują odgadnąć, do czego służą poszczególne przybory.
8. Uczniowie rysują obrazek, który będzie początkiem ich animacji, używając podstawowych przyborów programu.
9. Nauczyciel tłumaczy, jak skopiować klatkę, i umieścić ją jako kolejne zdjęcie:
a) najeżdżamy na miniaturkę obrazka, klikamy prawym przyciskiem myszki, naciskamy edycja, następnie kopiuj
b) klikamy prawym przyciskiem myszki za miniaturkę klatkę, naciskamy edycja, wklej za.
10. Uczeń zmienia niektóre elementy obrazka, patrząc w jaki sposób robi to nauczyciel (pomoc rzutnika) - przesuwając, dorysowując, wymazując, itp.; zwracając jednocześnie uwagę na to, żeby obrazki zmieniały ruch, tworząc historyjkę. Za każdym razem kopiując i wklejając kolejną klatkę.
11. Nauczyciel przedstawia znaczenie przycisków:
12. Uczniowie próbują samodzielnie uruchomić animacją.
13. Ocena uczniów:
a) poprawność działania animacji;
b) pomysł
c) płynność animacji (ilość klatek)
d) staranność wykonania
Część końcowa:
14. Podsumowanie:
15. Pokaz najwyżej ocenionych animacji na projektorze multimedialnym.
16. Zakończenie pracy z komputerem, uporządkowanie stanowiska.
zoldiar