Diagnoza logopedyczna uczniów.doc

(22 KB) Pobierz
Diagnoza logopedyczna uczniów

Diagnoza logopedyczna uczniów

w roku szkolnym 2011/2012

 

 

 

 

We wrześniu bieżącego roku zdiagnozowałam uczniów  Jakuba Beldę ucznia klasy pierwszej i Piotra Andrzejaka -sześciolatka. W trakcie badania wzięłam pod uwagę między innymi:

 

1.     Prawidłową realizację poszczególnych głosek.

2.     Ocenę zgryzu.

3.     Funkcję oddychania.

 

 

Jakub Belda

Zaburzeniem mowy u chłopca to parasygmatyzm i sygmatyzm (nieprawidłowa realizacja głosek dentalizowanych trzech szeregów (sz, ż, cz, dż; s, z, c, dz; ś, ź, ć, dź), następnie pararotacyzm (zamiana głoski r na l lub j),

Ponadto występuje niedokształcenie mowy o typie afazji .

Wystąpiły także:

metatezy – przestawianie liter, sylab np. kot = tok,

elizje czyli opuszczania głosek w wyrazach np. dzbanek = dzanek,

 

 

 

Piotr Andrzejak

Zaburzeniem mowy u chłopca to parasygmatyzm i sygmatyzm (nieprawidłowa realizacja głosek dentalizowanych trzech szeregów (sz, ż, cz, dż; s, z, c, dz; ś, ź, ć, dź), następnie pararotacyzm (zamiana głoski r na l lub j). Chłopiec ma problemy z wymową wyrazów wielosylabowych np.: dziewczynka, filiżanka; ma ubogi zasób słownictwa. Wypowiedzi Piotra to pojedyncze słowa nie buduje zdań.

Wystąpiły także:

mowa bezdźwięczna np. zegar=segar

Zgłoś jeśli naruszono regulamin