Pinokio spotyka jeża.doc

(43 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA INTEGRACYJNEGO

SCENARIUSZ  ZAJĘCIA  INTEGRACYJNEGO

 

Grupa: oddział specjalny, 5,6-latki

Temat:  PINOKIO  SPOTYKA  JEŻA

Cele ogólne:

-         kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie

-         rozwijanie zainteresowania pięknem jesiennej przyrody

-         usprawnienie zdolności manualnych

 

 

Lp.

Zadania

edukacyjne

Sytuacja edukacyjna

Działanie dzieci

Zakładany efekt

Cele szczegółowe

Dzieci potrafią

Środki

wspomagające zadanie

1.

Zagadka

muzyczna

„Jaka to piosenka?” Dzieci słuchają piosenki; rozpoznają melodię i słowa piosenki, podają tytuł („A w ogrodzie jeżyk śpi”)

- słuchać piosenki z taśmy magnetofonowej

- rozpoznać i nazwać tytuł słyszanej piosenki

 

 

magnetofon, taśma magnetofonowa

2.

Teatrzyk

kukiełkowy

„Pinokio spotyka jeża”. Dzieci oglądają teatrzyk, słuchają dialogu Pinokia z jeżem dotyczącego jesieni

- skupić uwagę podczas oglądania teatrzyku

scenka jesienna (liście, krzaki), postać jeża, kukiełka Pinokia

3.

Zabawa ruchowa

„Słońce-chmury” – zabawa orientacyjno - porządkowa. Dzieci uczestniczą w zabawie prowadzonej przez Pinokia: spacerują, biegają, przykucają w wybranym miejscu

- wykonać ruchy zgodnie z poleceniem kukiełki

- biegać i przysiadać

- reagują na widok szablonu słońca lub chmury

emblematy słońca i chmury na patykach

4.

Rozmowa

kierowana

„Kto jest naszym gościem?” – rozmowa z dziećmi dotycząca wizyty gości w przedszkolu

- odpowiadać na proste pytania

- budować krótkie zdania

- podać charakterystyczne cechy dla pory roku jesieni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Działalność

plastyczna

„Mój kolega jeż”

dzieci podchodzą do stolików, podejmują proponowane zadanie:

- dobranie różnokolorowych kolców z papieru kolorowego (trójkąty)

- naklejenie kolców na sylwecie jeża

pokolorowanie głowy i nóg jeża

- naklejać kolce (trójkąty) na sylwecie jeża

- pokolorować głowę i nogi jeża

sylwety jeży, kolce z papieru kolorowego, klej, pędzle, kredki, ścierki

6.

Wystawa prac

„Jesienna wystawa prac”

Dzieci uczestniczą w wykonaniu wystawy prac

- rozpoznać swoją pracę plastyczną

- zawiesić pracę na tablicy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCENARIUSZ  ZAJĘCIA  INTEGRACYJNEGO

 

Data: 19.III.2001r.

Prowadzące: Izabela Kierchner, Dobromiła Masarczyk

Grupa: dzieci 5,6-letnie, dzieci z oddziału specjalnego

Temat:  WIOSENNE  WYCINANKI

Cele ogólne:

-         rozwijanie poczucia estetyki

-         kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole

-         rozwój zdolności manualnych

 

Lp.

Zadania

edukacyjne

Sytuacja edukacyjna

Działanie dzieci

Zakładany efekt

Cele szczegółowe

Dzieci potrafią

Środki

wspomagające zadanie

1.

Rozmowa

kierowana

„List od Pani Wiosny” nauczycielka czyta list przyniesiony przez panią woźną. Dzieci słuchają listu skierowanego do nich. Wyrażają chęć udekorowania szatni we wzory wiosenne.

- zna numer naszego przedszkola

- skupić uwagę podczas słuchania listu

 

 

list zaadresowany do dzieci na adres MP 8

2.

Ekspresja ruchowa

Zabawa ruchowa „Wiosenny taniec”. dzieci bawią się i tańczą w rytm melodii z kasety magnetofonowej będącej prezentem od Pani Wiosny

- rytmicznie poruszać się

- wyrażać ruchem ciała nastrój melodii

kaseta z nagraniem instrumentalnym, magnetofon

3.

Działalność techniczno-plastyczna

Pracujemy w zespołach. Dzieci podchodzą do stolików i podejmują proponowane zadania:

1)     „Zając i kogutek” - obrysowywanie ołówkiem szablonów zająca lub kogutka, wycinanie szablonów i sklejanie w całość zgodnie ze wzorem i ilustracją

2)     „Tulipany” – łączenie taśmą łodygi z kwiatem, naklejanie liści, umieszczanie tulipanów w „ogródku”

-obrysować ołówkiem szablony

- wycinać szablony po śladzie

-sklejać elementy w całość

- taśmą klejącą połączyć elementy ze sobą

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin