SCENARIUSZ ZAJĘCIA INTEGRACYJNEGO
Grupa: oddział specjalny, 5,6-latki
Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
- rozwijanie zainteresowania pięknem jesiennej przyrody
- usprawnienie zdolności manualnych
Lp.
Zadania
edukacyjne
Sytuacja edukacyjna
Działanie dzieci
Zakładany efekt
Cele szczegółowe
Dzieci potrafią
Środki
wspomagające zadanie
1.
Zagadka
muzyczna
„Jaka to piosenka?” Dzieci słuchają piosenki; rozpoznają melodię i słowa piosenki, podają tytuł („A w ogrodzie jeżyk śpi”)
- słuchać piosenki z taśmy magnetofonowej
- rozpoznać i nazwać tytuł słyszanej piosenki
magnetofon, taśma magnetofonowa
2.
Teatrzyk
kukiełkowy
„Pinokio spotyka jeża”. Dzieci oglądają teatrzyk, słuchają dialogu Pinokia z jeżem dotyczącego jesieni
- skupić uwagę podczas oglądania teatrzyku
scenka jesienna (liście, krzaki), postać jeża, kukiełka Pinokia
3.
Zabawa ruchowa
„Słońce-chmury” – zabawa orientacyjno - porządkowa. Dzieci uczestniczą w zabawie prowadzonej przez Pinokia: spacerują, biegają, przykucają w wybranym miejscu
- wykonać ruchy zgodnie z poleceniem kukiełki
- biegać i przysiadać
- reagują na widok szablonu słońca lub chmury
emblematy słońca i chmury na patykach
4.
Rozmowa
kierowana
„Kto jest naszym gościem?” – rozmowa z dziećmi dotycząca wizyty gości w przedszkolu
- odpowiadać na proste pytania
- budować krótkie zdania
- podać charakterystyczne cechy dla pory roku jesieni
5.
Działalność
plastyczna
„Mój kolega jeż”
dzieci podchodzą do stolików, podejmują proponowane zadanie:
- dobranie różnokolorowych kolców z papieru kolorowego (trójkąty)
- naklejenie kolców na sylwecie jeża
pokolorowanie głowy i nóg jeża
- naklejać kolce (trójkąty) na sylwecie jeża
- pokolorować głowę i nogi jeża
sylwety jeży, kolce z papieru kolorowego, klej, pędzle, kredki, ścierki
6.
Wystawa prac
„Jesienna wystawa prac”
Dzieci uczestniczą w wykonaniu wystawy prac
- rozpoznać swoją pracę plastyczną
- zawiesić pracę na tablicy
Data: 19.III.2001r.
Prowadzące: Izabela Kierchner, Dobromiła Masarczyk
Grupa: dzieci 5,6-letnie, dzieci z oddziału specjalnego
- rozwijanie poczucia estetyki
- kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
- rozwój zdolności manualnych
„List od Pani Wiosny” nauczycielka czyta list przyniesiony przez panią woźną. Dzieci słuchają listu skierowanego do nich. Wyrażają chęć udekorowania szatni we wzory wiosenne.
- zna numer naszego przedszkola
- skupić uwagę podczas słuchania listu
list zaadresowany do dzieci na adres MP 8
Ekspresja ruchowa
Zabawa ruchowa „Wiosenny taniec”. dzieci bawią się i tańczą w rytm melodii z kasety magnetofonowej będącej prezentem od Pani Wiosny
- rytmicznie poruszać się
- wyrażać ruchem ciała nastrój melodii
kaseta z nagraniem instrumentalnym, magnetofon
Działalność techniczno-plastyczna
Pracujemy w zespołach. Dzieci podchodzą do stolików i podejmują proponowane zadania:
1) „Zając i kogutek” - obrysowywanie ołówkiem szablonów zająca lub kogutka, wycinanie szablonów i sklejanie w całość zgodnie ze wzorem i ilustracją
2) „Tulipany” – łączenie taśmą łodygi z kwiatem, naklejanie liści, umieszczanie tulipanów w „ogródku”
-obrysować ołówkiem szablony
- wycinać szablony po śladzie
-sklejać elementy w całość
- taśmą klejącą połączyć elementy ze sobą
beatynka1