Forex Analiza Techniczna.pdf

(903 KB) Pobierz
47340772 UNPDF
47340772.002.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 22.11.2006
Tytuł: Forex – Analiza techniczna
Autor: Piotr Surdel
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
47340772.003.png
SPIS TREŚCI
.....................................................................................
5
ROZDZIAŁ I
FOREX W INTERNECIE
...................................................................
6
1.1. Analizy rynku, komentarze i rekomendacje.
.................................
7
1.1.1. PFXTrade.com
..............................................................
7
1.1.2. Serwis Fxstreet
.............................................................
8
1.1.3. Forex Science
...............................................................
8
1.1.4. The Financials
..............................................................
8
1.1.5. Search Forex
................................................................
9
1.2. Sygnały
...........................................................................
9
1.2.1. GCI Financial Ltd. / ForexSignals.net
...................................
9
1.2.2. Sygnały SFXM
..............................................................
10
1.2.3. Sygnały Search Forex
.....................................................
11
1.2.4. Forex MHV
.................................................................
11
1.3. Serwisy informacyjne
..........................................................
12
ROZDZIAŁ II
WSKAŹNIKI ANALIZY TECHNICZNEJ
..................................................
13
2.1. Średnie i inne wskaźniki trendu
..............................................
14
2.1.1. Prosta średnia ruchoma (SMA)
..........................................
15
2.1.2 Wykładnicza średnia ruchoma (EMA)
....................................
17
2.1.3. Ważona średnia ruchoma (WMA)
........................................
18
2.1.4. Trójstronna średnia ruchoma (TMA)
....................................
20
2.1.5. Różnice między średnimi
................................................
21
2.1.6. Koperta średnich
..........................................................
21
2.1.7. Wstęga Bollingera
.........................................................
22
2.1.8. Parabolic SAR
..............................................................
24
2.2. Oscylatory
.......................................................................
26
2.2.1. Oscylator stochastyczny szybki i wolny
................................
27
2.2.2. Moving Average Convergence/Diverygence (MACD)
zbieżność/rozbieżność średnich ruchomych
..................................
30
2.2.3. Wskaźnik siły względnej (RSI)
...........................................
32
2.2.4. Momentum
.................................................................
35
2.2.5. Rate of Change (ROC)
...................................................
37
2.2.6. Zmienność Chaikina (Chaikin’s Volatility)
.............................
39
2.2.7. Średni zasięg rzeczywisty ATR (Average True Range)
................
41
2.2.8. Oscylator ostateczny (Ultimate Oscilator UOS)
.......................
42
2.2.9. Wskaźnik kierunkowy DMI
...............................................
45
2.2.10. Commodity Channel Index (CCI)
.......................................
49
2.3. Łączenie analizy wskaźników AT z analizą formacji
.......................
52
2.3.1. Analiza formacji, a oscylatory na przykładzie oscylatora
stochastycznego.
.................................................................
53
ROZDZIAŁ III
WSTĘP DO TEORII HANDLOWYCH
....................................................
56
3.1. Teoria Dow’a
...................................................................
57
3.2. Teoria Fal Elliotta
..............................................................
58
3.2.1. Układy fal
..................................................................
60
WSTĘP
47340772.004.png
 
3.2.1.1. Przekątne
.............................................................
61
3.2.1.2. Zygzak
................................................................
62
3.2.1.3. Układ płaski oraz podwójny i potrójny Sideways
................
63
3.2.1.4. Trójkąty
..............................................................
64
3.2.2. Ulepszona teoria fal Elliotta
.............................................
65
3.3. Liczby Fibonacciego
............................................................
66
3.3.1. Liczby Fibonacciego w Teori Fal Elliotta
.............................
68
3.3.2. Korekty kursu
.............................................................
69
3.4. William Delbert Gann
..........................................................
70
3.4.1. Teoria Ganna
..............................................................
72
3.5. Teoria Carolana
.................................................................
76
ROZDZIAŁ IV
STRATEGIA INWESTYCYJNO-HANDLOWA
...........................................
78
4.1. Cała prawda o kontach zarządzanych
.......................................
78
4.2. GCI Financial Ltd.
..............................................................
81
4.2.1. Contract for Difference
................................................
82
4.3. Strategia inwestycyjno-handlowa
............................................
83
4.4. Zakładanie kont handlowych
..................................................
85
PODSUMOWANIE
........................................................................
87
ANEKS
....................................................................................
88
5.1. Analiza fundamentalna
........................................................
88
5.1.1. Analiza fundamentalna, a analiza techniczna
........................
89
5.1.2. Wskaźniki makroekonomiczne na rynku forex
........................
90
BIBLIOGRAFIA
...........................................................................
92
FOREX – ANALIZA TECHNICZNA – darmowy fragment – kliknij po więcej
Piotr Surdel
str. 5
WSTĘP
Miło mi, iż zdecydowaliście się zakupić drugą część cyklu poświęconego
grze na rynku wymiany walutowej FOREX. Skoro czytacie ten wstęp
znaczy, że potraficie już coś niecoś w tej kwestii. We wstępie oraz
pierwszej części dowiedzieliście się, co to jest forex i jak poruszać się na
platformie brokerskiej. Dowiedzieliście się, jak wykreślać linie trendu,
wyznaczać poziomy oporu i wsparcia, poznaliście szereg pojęć i terminów
używanych w tym specyficznym maklerskim dialekcie. Wiecie już, co to
są formacje oraz ze zmiennym szczęściem potraficie je wyszukiwać. To
już wiecie. Czego dowiecie się z tej części?
Poznacie nieco bardziej zaawansowaną analizę techniczną, a co za tym
idzie szereg wskaźników. Skupimy się również na teoriach handlowych
tych bardziej i tych mniej znanych. W tej części zamieściłem również
przegląd stron publikujących gotowe analizy oraz rekomendacje rynku,
jak również strony z płatnymi sygnałami kupna/sprzedaży wraz z opisem
sposobu ich działania.
W pierwszej części dowiedzieliście się, jak analizować trendy za pomocą
wykreślania linii trendu, poziomów wsparcia i oporu oraz przy pomocy
analizy formacji. Nie było to nic innego jak wstęp do analizy technicznej,
gdyż te właśnie czynności się w niej zawierają. Analiza techniczna
obejmuje wszystkie działania związane z analizą wykresów, trendów czy
poziomów. Dodatkowo wprowadza ogromnie szeroką gamę statystyczno-
matematycznych wskaźników wizualizujących sytuację oraz generujących
sygnały kupna i sprzedaży. Niniejsze opracowanie wskaźników analizy
technicznej oraz teorii handlowych jest bardzo cenne, o czym mam
nadzieję, przekonacie się sami :-).
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Piotr Surdel
WSTĘP
47340772.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin