PLAN PRACY NA STYCZEŃ DLA 3-4 L..doc

(41 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

            PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

             NA MIESIĄC STYCZEŃ  DLA DZIECI 3-4 LETNICH.

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 

I. DOKARMIAMY ZWIERZĘTA ZIMĄ.

    1. Jak żyją zwierzęta zimą.

    2. Ptaki Zimą.

    3. Wróble i Wróbelki

    4. Sikorki i gile.

    5. Ptasie przygody z bałwankiem.

II. KARNAWAŁ

1.     Karnawałowe maski.

2.     Bal karnawałowy

3.     Bal lalek i misiów

4.     Ulubione zabawy

5.     Ulubione zabawy

III. KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA.

1.     Moja Babcia

2.     Mój dziadek

3.     Robimy prezenty

4.     Niech żyje Babcia i dziadek

5.     Rodzinne opowieści.

IV. ZIMOWE ZABAWY .

1.     Śnieżek pada, śnieżek prószy

2.     Zabawy na sankach

3.     Lepimy bałwana

4.     Rzucamy śnieżkami

5.     Zimowe zabawy.

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: DOKARMIAMY ZWIERZĘTA ZIMĄ.

 

Cele ogólne: Rozumienie potrzeby dokarmiania zwierząt w okresie zimy.

 

 

Cele pośrednie:

- obserwacja przyrody; zachowanie ptaków przylatujących na plac przedszkolny, rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków,

- poprawne nazywanie zwierząt żyjących w ich naturalnym, środowisku,

- rozwijanie sprawności manualnych,

- kształtowanie pojęć matematycznych podczas przeliczania w zakresie czterech,

- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się,

- słuchanie utworów z literatury dla dzieci,

- wyrabianie sprawności fizycznej w zabawach ruchowych,

- poprawianie artykulacji i lepszego wybrzmiewania głosek .

 

Cele szczegółowe:

- dziecko potrafi obserwować ptaki, rozumie potrzebę dokarmiania ptaków,   

   dokarmia je zimą,

- słuchania wiersza J Suchorzewskiej pt. „ Domek dla ptaków”, H. Ochockiej pt. „O zziębniętym Elemelku, pustym brzuszku i rondelku”,

- dziecko dostrzega zmiany dynamiki podczas zabawy przy piosence, potrafi poruszać się przy muzyce,

- dziecko rysuje; dorysowuje wróbelki na rysunku karmnika, koloruje,

- dziecko potrafi wykonać karmnik dla plastelinowego ptaszka,

-dziecko przelicza w zakresie czterech na podstawie zabawy dydaktycznej ,

- dziecko potrafi rozpoznać głośną i cichą muzykę,

- dziecko podejmuje próbę wycinania,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: KARNAWAŁ W PRZEDSZKOLU.

 

Cel główny:

- Uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych dających               

możliwości obserwowania siebie na tle innych, budowanie obrazu

własnego „ja”.

 

Cele pośrednie:

- rozwijanie umiejętności zabawy z innymi dziećmi podczas                            

przedszkolnego balu karnawałowego,

- kreatywne rysowanie; uzupełnianie brakujących elementów,

kolorowanie ich według własnego pomysłu,

rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy piosence

„Biały walczyk”, Bal w przedszkolu”,

- inscenizacja wiersza D. Gellner „Trzy śnieżynki”,

- rozwijanie umiejętności określania kierunków,

- stymulowanie rozwoju mowy,

- tworzenie pozytywnego nastroju, wyzwalanie ekspresji ruchowej i               

plastycznej,

- rozwijanie pamięci.

 

 

Cele szczegółowe:

- dziecko potrafi bawić się wspólnie z innymi dziećmi,

- dziecko potrafi liczyć do czterech,

- Dziecko pokazuje za nauczycielem prawą i lewą stronę,

- dziecko potrafi recytować wiersz,

- dziecko potrafi poruszać się przy muzyce,

-dziecko wypowiada się na określony temat, zna znaczenie słów

długi,  krótki,

- dziecko nabywa umiejętność wypowiadania swoich myśli na

podstawie                        

ilustracji i wysłuchanego opowiadania,

-

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA.

 

 

Cel ogólny: - wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną,

- uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym.

 

Cele pośrednie:

- przezwyciężanie obaw przed występem podczas spotkania z babciami i dziadkami dzieci z grupy,

- rozwijanie pamięci,

- rozwijanie wyobraźni podczas wykonania laurki,

- opisywanie wyglądu zewnętrznego,

- rozwijanie umiejętności plastycznych,

- rozwijanie umiejętności słuchania wierszy i opowiadań literatury dziecięcej w ciszy i skupieniu,

- rozwijanie szacunku dla starszych ludzi,

- rozwijanie poczucia rytmu,

- rytmizowanie prostych tekstów połączone z wyklaskiwaniem,

- stymulowanie rozwoju mowy dziecka,

- stwarzanie możliwości rozwoju mowy dziecka,

- nabywanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć,

- udział w uroczystościach organizowanych w przedszkolu,

 

 

Cele szczegółowe:

- dziecko uczy się wiersza D. Gellner pt. „Dla Babci”,

- dziecko wie, kim dla rodziców są babcia i dziadek,

- Dziecko posługuje się przymiotnikami: duży, mały, gruby, chudy,

- dziecko skupia uwagę podczas czytania wierszy „ Wszystko dla babci”,

„Dla babci i dziadka”,  „ Zimne ręce”, opowiadania W. Bierestowa                   

  pt. „Dróżka w lesie”,    „ Babcia i dziadek” I. Salach

- dziecko wykonuje laurkę dla Dziadków przy pomocy nauczyciela,

- dziecko samodzielnie lub z pomocą wycina serduszka dla Dziadków,

- dziecko śpiewa piosenkę,

- dziecko porównuje i określa wielkość przedmiotów,

- dziecko reaguje ruchem odpowiednio do słyszanego akompaniamentu,

- dziecko mówi wyraźnie, potrafi wypowiedzieć się na określony temat,

- dziecko potrafi zaprezentować babciom i dziadkom własne umiejętności,

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: ZIMOWE ZABAWY.

 

Cele ogólne:

 

Cele pośrednie:

- uznawanie wzajemnych praw do uczestnictwa w zabawach, zajęciach, rozmowach nauczycielką,

- wzbogacanie zasobu słownictwa – opowiadanie o swoich ulubionych zabawkach, zabawach,

- szanowanie zabawek sprzętów znajdujących się w Sali i innych pomieszczeniach przedszkolnych,

- rozwijanie percepcji słuchowej,

- poznanie sposobu wykonania baniek mydlanych,

- różnicowanie dźwięków,

- tworzenie miłej atmosfery podczas pobytu na placu przedszkolnym i zadowolenia ze wspólnych zabaw na śniegu.

 

 

 

 

Cele szczegółowe:

- dziecko wypowiada się na temat swojej ulubionej zabawki na podstawie wiersza M. Czerkawskiej pt. „ Nie obejdzie się bez misia”,

- dziecko przelicza do czterech podczas zabawy dydaktycznej „Podwieczorek lalek”,

- dziecko maluje farbami na temat „Moja ulubiona zabawka”,

- dziecko rozwija percepcję słuchową podczas zabaw i ćwiczeń przy muzyce,

- dziecko potrafi wykonać bańki mydlane na podstawie opowiadania H. Zdzitowieckiej „ Bajka o mydlanej bańce”,

- dziecko uczestniczy w zabawach na śniegu; wykonuje śnieżne kule, toczy je, podejmuje próbę rzucania do celu,

- wspólnie z rówieśnikami i nauczycielem lepi bałwana,

- dziecko czerpie przyjemność z zabaw na śniegu; bycia wożonym przez dorosłych lub starsze dzieci na sankach.

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin