PLAN PRACY na marzec DLA 3-4 L..docx

(63 KB) Pobierz

                    PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

                     NA MIESIĄC MARZEC DLA GRUPY 3-4 LATKÓW.

 

                Tematy kompleksowe:

Dni patronki- M. Konopnickiej w przedszkolu.

Marcowa pogoda.

Nadchodzi wiosna.

Już wiosna.

 

 

 

                                   

                                      C:\Documents and Settings\admin\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files\Content.IE5\GE0PBUMQ\MCj04301350000[1].wmf

C:\Documents and Settings\admin\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files\Content.IE5\012LM56P\MCj03982270000[1].wmf

 

 

 

Temat kompleksowy: Dni patronki- M. Konopnickiej w przedszkolu.

 

Cele ogólne: Zapoznanie dzieci z popularnymi utworami polskiej literatury dziecięcej- M. Konopnickiej.

 

Cele pośrednie:

- zaznajomienie dzieci z postacią Marii Konopnickiej jako patronki naszego przedszkola,

- poznane literatury dziecięcej M. Konopnickiej,

- podkreślenie wątków dydaktycznych, humorystycznych, estetycznych i przyrodniczo-ekologicznych w wierszach autorki,

- rozwijanie mowy i myślenia dzieci poprzez analizowanie utworów Konopnickiej,

-  pobudzanie do twórczej aktywności w zadaniach plastyczno-technicznych,

- rozwijanie sprawności manualnych w zajęciach artystycznych podczas wykonywania makiety do wybranego wiersza naszej patronki,

 

 

Cele szczegółowe:

- dziecko zna postać M. Konopnickiej oraz wybrane jej utwory,

- dziecko uczestniczy we wspólnych zadaniach zespołowych,

- dziecko chętnie podejmuje działania plastyczne- malowanie farbą plakatową na dużej płaszczyźnie,

- dziecko skupia uwagę na słowie mówionym podczas spotkania z panią bibliotekarką,

- dziecko zna bohaterów wierszy M. Konopnickiej i nazywa te postacie

( sierotka Marysia, krasnoludki, Janek, kot Pimpuś, pan Zielonka, Stefek…

- dziecko potrafi w sposób pozawerbalny porozumieć się , przedstawić fragment danego utworu,

- dziecko czuje zadowolenie z poprawnie wykonanego zadania,

- dziecko odtwarza nastrój słuchanej muzyki,

- dziecko  skupia uwagę na słowie czytanym.

 

 

 

                         Temat kompleksowy: Praca kobiet.

 

Cele ogólne: Obserwowanie pracy ludzi w przedszkolu oraz pobliskim otoczeniu, poznawanie czynności, jakie wykonują, poprawne ich nazywanie.

 

Cele pośrednie:

- stwarzanie okazji do swobodnych rozmów,

- rozwijanie wrażliwości plastycznych  podczas malowania,

- poznanie niektórych zawodów wykonywanych przez kobiety w oparciu o wiersz i własne wypowiedzi dzieci,

- inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej rodziców,

- stymulowanie rozwoju mowy dziecka,

- utrwalenie nazw kolorów podstawowych,

- wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi podczas jedzenia i korzystania z toalety.

 

Cele szczegółowe:

- dziecko niektóre zawody wykonywane przez kobiety,

- wspólnie z grupą śpiewa piosenkę dla pań,

- dziecko maluje Obrazek dla pani,

- dziecko przelicza do czterech w zabawie z kwiatami,

- dziecko rozwiązuje zagadki na temat zawodów wykonywanych przez panie, ( kucharka, krawcowa, n-lka, sprzedawca, księgowa…)

- dziecko samodzielnie zjada posiłki używając łyżki, widelca.

- dziecko pamięta o spłukiwaniu wody w toalecie, stara się samodzielnie podnieść majtki i pozostałe części garderoby.

 

 

 

 

 

                

                      Temat kompleksowy: Nadchodzi wiosna.

 

Cele ogólne: Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku  bezpośredniej i pośredniej obserwacji.

 

Cele pośrednie:

- obserwacja zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia i wiosny,

- poznanie zwiastunów wiosny ( pojawienie się pierwszych ptaków, kwiatów, kwitnienie leszczyny, wierzby, krokusów, przebiśniegów…),

- gromadzenie wiedzy na temat życia ptaków wiosną,

- obserwacja wzrostu rozwoju roślin, określanie warunków niezbędnych do prawidłowego  wzrostu rozwoju i rozwoju roślin,

-  słuchanie śpiewanych przez n-la piosenek o tematyce wiosennej,

-  utrwalenie umiejętności posługiwania się słowami; duży, mały,

- doskonalenie mowy dzieci poprzez organizowanie różnorodnych zabaw indywidualnych i grupowych rozwijających wrażliwość słuchową oraz sprawność narządów artykulacyjnych,

- nauka piosenki „ Maszeruje wiosna”.

 

Cele szczegółowe:

- dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w zależności od pory roku, dzieli się wrażeniami i spostrzeżeniami,

-  dziecko potrafi wymienić kilka zwiastunów wiosny,

- dziecko wspólnie z nauczycielka organizuje wiosenny kącik przyrody; sadzi nasiona grochu, fasoli, wysiewa nasiona kwiatów,

- dziecko potrafi określić niektóre czynniki potrzebne do rozwoju roślin,

- dziecko prowadzi indywidualna hodowlę roślin,

- dziecko zna piosenkę „ Maszeruje wiosna”, ilustruje treść piosenki oraz maszeruje w rytm melodii do piosenki,

- dziecko uczestniczy w obchodach powitania wiosny.

 

 

 

 

                             Temat kompleksowy: Już wiosna.

 

Cele ogólne: dokonywanie obserwacji środowiska przyrodniczego i dzielenie się indywidualnymi spostrzeżeniami w naturalnych sytuacjach.

 

Cele pośrednie:

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny,

- prowadzenie hodowli roślin, dostrzeganie niezbędnych warunków do hodowli i pielęgnacji roślin w doniczkach,

- poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku,

- bogacenie słownictwa poprzez wyjaśnianie nowo poznanych słów,

- rozwijanie poczucia rytmu, rozpoznawanie głosów zwierząt po wydawanych odgłosach,

- słuchanie piosenek o tematyce wiosennej,

- rozwijanie inwencji twórczej w pracach plastycznych,

- utrwalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania barw,

- stymulowanie rozwoju mowy dziecka.

 

Cele szczegółowe.

- dziecko poznaje oznaki wiosny na podstawie wiersza „W Marcu”,

-  dziecko reaguje ruchem na zmiany tempa utworu podczas zabaw przy piosence,

- dziecko skupia uwagę na słowie mówionym i czytanym, słucha opowiadań i wierszy

- dziecko poznaje niektóre kwiaty wiosenne, potrafi je nazwać,

- Zapoznaje się z roślinami chronionymi, rozwija umiejętność malowania,

- dziecko wie, że nadeszła wiosna, potrafi nazwać aktualną porę roku,

- dziecko potrafi różnicować dźwięki, rozwija percepcję słuchową podczas słuchania piosenek o tematyce wiosennej,

-  dziecko potrafi naśladować skoki żaby, uczestniczy w zabawach ruchowych z elementem podskoku, równowagi, czworakowania,

-  dziecko zna kolory, nazywa je.

 

 

Temat kompleksowy: Marcowa pogoda.

 

Cele ogólne: Rozwijanie umiejętności określania pogody.

 

Cele pośrednie:

- obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych,

- poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku,

- organizowanie zabaw w „telewizyjną prognozę pogody”,

- poznanie przyrządów pomagających określić pogodę ( termometr),

- zapoznanie ze sposobami oznaczenia pogody,

- Zapoznanie z kalendarzem pogody, systematyczne prowadzenie go,

- Zwrócenie  uwagi na właściwe ubieranie się w zależności od pogody,

- słuchanie piosenek o tematyce zbliżającej się wiosny,

- sukcesywne zapoznawanie dzieci z treścią wybranych przez nie  i przez n- la utworów lub ich fragmentami.

- Wyjaśnienie przysłowia „ W marcu jak w garncu”,

 

Cele szczegółowe:

-  dziecko obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie,

- dziecko potrafi określić cechy jednej pory roku,

- dziecko potrafi nazwać niektóre zjawiska atmosferyczne,

- dziecko zna sposoby oznaczania pogody,

-dziecko umie zaznaczyć pogodę w kalendarzu pogody,

- dziecko ubiera się stosownie do warunków pogodowych,

- dziecko słucha w skupieniu wierszy i opowiadań  z literatury dziecięcej,

- dziecko porusza się rytmicznie i gra na instrumentach,

- dziecko doskonali umiejętność malowania farbami plakatowymi, wyrabia zdolność manualna podczas naklejania małych form plastycznych na określonej płaszczyźnie.

- dziecko czuje zadowolenie z pobytu na placu przedszkolnym, spacerze.

 

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.     Dni patronki przedszkola.

- Kto to jest patron?

- Spotkanie z p. bibliotekarką.

-

-

-

2.     Marcowa pogoda.

-

-

-

-

-

3.     Nadchodzi wiosna.

-  Co to jest wiosna?

-  Zwiastuny wiosny.

-  Zwiastuny wiosny.

-  Pierwsze wiosenne kwiaty.

- Witamy wiosnę.

 

4.     Już wiosna.

-

-

-

-

-

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin