PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ DLA DZIECI 3-4 L..docx

(16 KB) Pobierz

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC MAJ DLA DZIECI 3-4 LETNICH.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

1.    Muzyka jest wszędzie.

2.    Moja miejscowość, mój kraj.

3.    Zawody naszych rodziców.

4.    Moi rodzice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: Muzyka jest wszędzie.

 

Cele ogólne: Rozwijanie wrażliwości słuchowej na różnorodne rodzaje dźwięków oraz rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki w różnych formach ekspresji.

 

Cele pośrednie:

- słuchanie opowiadania n-la na podstawie utworu S. Grabowskiego i M. Nejmana „ Co w trawie piszczy?

- ilustrowanie ruchem utworów muzycznych przy wykorzystaniu instrumentów muzycznych,

- poznanie wybranych instrumentów muzycznych,

- wyrabianie poczucia rytmu,

- rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek oraz gry na instrumentach perkusyjnych,

-- słuchanie wiersza J. Tuwima „Ptasie radio”,

- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez wykonywanie zabaw i ćwiczeń z elementami K. Orffa i Labana,

-uwrażliwienie na piękno muzyki,

- łączenie ekspresji muzycznej z plastyczną

 

Cele szczegółowe:

- dziecko potrafi poruszać się wolno lub szybko, w zależności od muzyki,

-dziecko potrafi nazwać wybrane instrumenty, naśladować grę na nich,

- dziecko potrafi reagować  określonym ruchem na zmienny akompaniament; zna brzmienie wybranych instrumentów muzycznych,

- dziecko potrafi naśladować odgłosy wybranych ptaków; realizuje na instrumencie wybrany rytm,

- dziecko maluje ilustrację do utworu „Żabki i bocian”,

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY; MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ KRAJ.

 

Cel ogólny; Budzenie zainteresowania własną miejscowością, rozwijanie poczucia przynależności narodowej,

 

Cele pośrednie:

- rozbudzenie zainteresowań własna miejscowością,

- rozwijanie umiejętności plastycznych,

- utrwalanie prawidłowych nawyków zachowania się podczas trwania zajęć,

- wdrażanie do wypowiadania się na tematy bliskie dziecku

-  utrwalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części ciała,

- badanie właściwości gliny; kolor, zapach, konsystencja, rozpuszczalność w wodzie,

- słuchanie opowiadania na podstawie H. Kruk „Ulepianki- malowanki”,

- rozwijanie poczucia przynależności narodowej,

- przybliżenie wybranych informacji o Warszawie,

-  zapoznanie z symbolami narodowymi; flagą, godłem,

- nauka wiersza pt. „Syrenka” J. Laskowskiego,

-stymulowanie, rozwijanie rozwoju mowy,

 

Cele szczegółowe:

- dziecko wie, jak nazywa się miejscowość, w której mieszka,

- potrafi wypowiadać się na temat swojej miejscowości,

- dziecko zna herb naszego miasta i potrafi odszukać go spośród innych herbów,

- dziecko ozdabia sylwetę domu za pomocą kredek świecowych i farb plakatowych; łączy dwie techniki plastyczne,

- składanie w całość pociętych widokówek z widokami naszego miasta,

- dziecko dzieli się spostrzeżeniami na temat miejsc najchętniej odwiedzanych z rodzicami, charakterystycznych miejsc, budowli, zabytków,

- rysowanie po śladach- karty - oferty pracy,

- dziecko uważnie słucha opowiadania,

- dziecko dostrzega właściwości gliny, bawi się gliną, modelując ją w różnorodny sposób,

-  dziecko rozpoznaje i nazywa części swojego ciała podczas recytacji wiersza n-la  „Moje ciało”- E. Chylińskiej-Karpowicz, A Jaworskiej,

-  dziecko potrafi rozróżnić na zdjęciach, ilustracjach  miasto od wsi, wie jak nazywa się nasz kraj,

- dziecko potrafi recytować wiersz, wie jak wygląda herb Warszawy, wie jakie miasto jest stolicą polski.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Zawody naszych rodziców.

Cele ogólne: Przybliżenie wiadomości na temat wybranych zawodów, uświadomienie znaczenia pracy w życiu człowieka.

 

Cele pośrednie:

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych zawodów oraz rozpoznawanie przedmiotów potrzebnych ludziom wykonującym dany zawód,

- słuchanie wiersza „Wszyscy dla wszystkich’, analiza wiersza,

-  rozwijanie sprawności ruchowej poprzez wykorzystanie metody W. Sherbone,

- zapoznanie z praca krawcowej; rozwijanie sprawności manualnej,

- rozpoznawanie zawodów na podstawie opisu słownego- zagadki,

- zapoznanie z pracą fryzjera; poznanie narzędzi i przyborów fryzjerskich,

Zapoznanie z pracą strażaka,

 

 

 

Cele szczegółowe:

-

-dziecko rozpoznaje i nazywa wybrane zawody; wie, jakie przedmioty potrzebne są ludziom wykonującym dany zawód,

- dziecko wie, czego potrzebuje krawcowa w swojej pracowni; wie jakie są poszczególne etapy powstawania ubrań,

- dziecko potrafi nazwać wybrane fryzury; wie na czym polega praca fryzjera, wie co jest potrzebne do pracy fryzjerowi,

- dziecko wie, na czym polega praca strażaka, wypowiada się na temat wiersza,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: Moi rodzice.

 

Cele ogólne:

 

Cele pośrednie:

- uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym,

- stwarzanie okazji do dzielenia się opiniami na temat swoich rodziców,

- zachęcanie do wypowiadania się a temat spędzania czasu wolnego ze swoimi rodzicami,

- rozwijanie sprawności manualnej

- wykonywanie przy współudziale nauczyciela upominków, drobnych prezentów dla domowników,

- zaproszenie rodziców na ich święto do przedszkola,

- uczy się wiersza,

- poznaje tekst i melodię piosenki „Dla mamy”,

- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,

- Klasyfikowanie przedmiotów pod względem ich masy,

- uwrażliwienie na potrzeby rodziców, zachęcanie do pomocy w pracach domowych i ogrodowych,

 

Cele szczegółowe:

- dziecko potrafi wypowiadać się o sposobach spędzania czasu z rodzicami,

- dziecko wykonuje upominek dla rodziców,

- dziecko potrafi odczytać napisy mama, tata i podzielić na sylaby,

-  dziecko potrafi zaśpiewać i zilustrować piosenkę ruchem,

- dziecko stosuje słowa; lżejszy od, cięższy od, taki sam,

- dziecko wie jakie prace wykonują jego rodzice i w czym można im pomóc,

- dziecko zna upodobania i zwyczaje swoich rodziców,

- dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach z rodzicami, prezentuje przygotowany program artystyczny.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin