Kl.
Czas: 45 min
Liczba ćw:
Cel poznawczy: poznanie nowych zabaw terenowych
Cel kształtujący: Kształtowanie wytrzymałości
Cel wychowawczy: Współpraca w grupach i z partnerem
Metoda: analityczno-syntetyczna
Przybory: deski, krążki
lp
Tok lekcji
Opis ćw. Lub zabawy
Czas i ilość Powt.
Graficzny obraz ruchu
Uwagi metodyczne
I
Część wstępna:
- zbiórka
- powitanie
- sprawdzenie obecności
- podanie tematu lekcji- zadania
- zabawa ożywiająca
5 min
N
Xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji.
IIA
Część główna: rozgrzewka woźna:
-RR
-NN
-TT
- podskoki
- luźny bieg
Rozgrzewka na sucho
-W rozsypce na brzegu krążenie RR w przód i w tył i naprzemianstronnie
-Skłony w przód, wymachy RR w przód i w tył na przemian.
- W rozkroku skłon do podłoża z pogłębianiem
-Wejście do wody, bieg tyłem do ściany i powrót tyłem– na sygnał nauczyciela
IIB
- Ćwiczenia oswajające
- Ćwiczenia nóg danego stylu
- Ćwiczenia rąk danego stylu
- Ćwiczenia koordynacyjne ramion i nóg
- Ćwiczenia oddechowe
- koordynacja ramion i nóg z oddechem
-skoki do wody
-Wyławianie krążków z dna na płytkiej wodzie
-Stojąc na brzegu, RR na krawędzi pływalni; wdech, zanurzenie głowy w wodzie, głęboki i długi wydech.
-Leżenie na piersiach, RR na krawędzi, wdech, zanurzenie
głowy– wolny wydech.
-Naprzemianstronna praca NN na piersiach
z RR prostymi na desce,
-Ćw. j.w. połączone z
wdechem i wydechem do wody, deska trzymana z przodu na prostych RR.
-Naprzemianstronna praca NN na grzbiecie
z deską trzymaną na klatce piersiowej,
-Praca naprzemianstronna
ramion w tył za głowę z
deską trzymaną na klatce piersiowej, nożycowa praca
NN.
-Dokładanka bez deski w stylu grzbietowym–
naprzemianstronna praca RR i NN.
-Skoki do głębokiej
wody na nogi
z asekuracją.
mariuszmp