PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 3.XII.2001r.
Klasa: IV c TG
Zadanie główne ( temat lekcji ):
P.K. Doskonalimy rzuty z miejsca i z wyskoku.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- wzmocni siłę mm ramion i nóg
- zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową
Umiejętności
- potrafi wykonać rzut do kosza z miejsca z bliskiej i dalszej odległości
- potrafi wykonać rzut do kosza z wyskoku
Wiadomości
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
- zna zasób ćwiczeń w celu opanowania techniki specjalnej
- zna sposoby korygowania błędów
Usamodzielniania
- aktywnie współuczestniczy w organizacji lekcji:
· samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR
- akceptuje potrzebę samokontroli i samooceny:
· porównuje własną technikę ze współpartnerem
· koryguje błędy własne i współćwiczącego
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
Część lekcji
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
-aktywnie słucha informacji nauczyciela na zbiórce
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- zachęci i zmotywuje do aktywnego udziału (wskaże użyteczność ćwiczonych elementów techniki)
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
-pogadanka
Część główna A
Uczeń przygotuje organizm do wysiłku fizycznego.
Wzmocni mm RR i NN.
Bierze udział w zabawie ożywiającej ( np. berek z kozłowaniem)
Ucz. wykonuje ćwiczenia w ®truchcie:
- wzmacniające i rozgrzewające mm RR i NN (krążenia RR w przód i w tył, podskoki na PN i LN, przeplatankę, krok odstawno -dostawny)
®w marszu:
- odrzuty RR w bok
- krążenia przedramionami r przód i w tył
- wymachy i wypady NN w przód i w bok
-ucz. samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające mm RR
®w rozsypce:
-krążenia głowy, T, bioder, stawami kolanowymi i skokowymi do wewnątrz., i na zew.
-skłony T w przód
-skrętoskłony
-przysiady
- wyrzuty NN w tył z przysiadu podpartego
- klęk podparty- wymachy PN i LN w tył z jednoczesnym ugięciem RR w dół
- podpór przodem – ugięcia RR w dół („pompki”)
-w parach „walka kogutów”
Poleci zabawę ożywiającą.
Zwróci uwagę na bezpieczeństwo, oraz na konieczność rozgrzania organizmu.
Poleci wykonanie ćwiczeń i czuwa nad poprawnością ich wykonania, koryguje błędy, zwraca uwagę na nazewnictwo.
Czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń wzmacniających RR
- zabawowa klasyczna
-zadaniowa ścisła
Część główna B
Poprawi celność rzutu do kosza z miejsca.
Zwiększy koordynację wzrokowo-ruchową.
Bierze udział w konkursie na najwięcej celnych rzutów.
- wykonuje rzuty z miejsca z bliskiej odległości
-z wykonuje rzuty z linii rzutów osobistych
- jw. z linii rzutów za trzy punkty z wyskoku
- wykonuje rzuty po kozłowaniu z bliskiej odległości
- wykonuje rzuty z osobiste i rzuty z dalszej odległości z wyskoku z rywalizacją
- poleci wykonanie ćwiczeń
- proponuje i konkurs i liczy punkty
- zadaniowa ścisła
- zabawowa ścisła
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.
-ucz. dobiera i wykonuje ćwiczenia rozluźniające
-wykona ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej
-czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń
Nabierze pozytywnej motywacji do zajęć pozalekcyjnych.
- słucha informacji nauczyciela
-omówi i podsumuje lekcję, zachęci do samodoskonalenia się po zajęciach wf
-oceni najlepszego strzelca w konkursie
- wyjaśni celowość wykonywanych ćwiczeń
- pogadanka
RoberoRL