11 V 2005
Test Emotogenny GR B
Pseudonim...............nr indexu.........................
SUMA..................................OCENA............................
1. Pan Hugo otrzymał 2 sten w Kwestionariuszu Rozumienia Empatycznego. Jaki rodzaj zawodu byłby szczególnie niewskazany dla Pana Hugo z punktu widzenia tego testu?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Czy daltoniści mogą być badani testem Luschera?
a. tak, autor odnosi się do długości fali jako specyfiki rejestrowania barwy,
b. nie, ponieważ test ten bazuje na gamie ośmiu kolorów, które nie mogą być rozróżnialne przez daltonistów,
c. tak, ponieważ test jest metodą projekcyjną,
d. nie, ponieważ daltoniści mają problem w poprawnej pisowni,
e. żadna z powyższych odpowiedzi.
3. Co oznacza 9 sten w Kwestionariuszu Poczucia Winy Kofty Brzezińskiego i Ignaczaka?
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Dlaczego test Plam Atramentowych Rorschacha jest metodą projekcyjną?
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Konstruując eksperyment, w którym planujemy kilkakrotny pomiar lęku, w celu uchwycenia zmiany jego natężenia – wykorzystamy jeden z arkuszy kwestionariusza do badania lęku Spielbergera. Który to będzie arkusz?
a. X-1 (lęk jako stan)
b. L-1 (lęk jako stan podmiotu)
c. X-2 (lęk jako cecha)
d. L-2 (lęk jako motywacja)
6. Nadmierna zależność wg Hermansa charakteryzuje się następującym układem wartościowań:
a. S>O i P>N, b. S+N > P+O, c. S<O i P>N, d. S=O i P>N,
e. O>N i S<P
7. Zinterpretuj wyniki otrzymane przez Pana Iktorna
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Brzeziński pisze, że w rozwoju kontroli emocjonalnej (jej powstawaniu) mają znaczenie określone właściwości:
a. motywacja emocjonalno – racjonalna, odporność emocjonalna, kontrola sytuacji, kontrola ekspresji,
b. poziom inteligencji emocjonalnej,
c. właściwości układu nerwowego,
d. płeć i zaangażowanie społeczne rodziców,
e. wyuczone postawy i reakcje emocjonalne,
f. duchowość,
g. wzorce i normy kulturowe,
h. żadna z powyższych odpowiedzi.
9. Co oznacza niski wynik w kwestionariuszu INTE i w przypadku jakich zawodów byłby szczególnie ważnym przeciwwskazaniem do podejmowania tego zawodu?
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
10. Wymień rodzaje lęku wymienione przez Tilicha
11. Metody projekcyjne w świetle badań naukowych nad rzetelnością, trafnością i normalizacją w USA są testami:
12. Pani Zofia otrzymała 5 sten w kwestionariuszu KAS oraz 2 sten w wyniku ogólnym w kwestionariuszu IPSA. Jak można zinterpretować ten wynik?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
13. Czy wg Plutchika istnieją emocje podstawowe? Jeżeli ta, to czym się one charakteryzują?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...........................................................................................................................................................................................................
14. Koncepcja wzgórzowa w powstawaniu pobudzenia emocjonalnego mówi o:
b. doniosłej roli socjalizmu w wychowaniu dzieci i młodzieży,
c. integrującej i selektywnej roli wzgórza w przetwarzaniu bodźców sensorycznych, co pozwala na określone doświadczenie emocjonalne,
d. pośredniczy w powstawaniu doświadczenia emocjonalnego,
15. Pomiaru emocji możemy dokonywać na skali:
16. Wymień dwie metody pomiaru behawioralnego emocji i trzy wskaźniki neurofizjologiczne i metody ich pomiaru krótko je opisując:
1………………………………………………………………………………………………........
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2………………………………………………………………………………………………............…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………
3……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
17. Czy możliwe jest aby mężczyzna pięćdziesięcioletni mógł otrzymać w teście SEG (Skala ekspresji gniewu) wynik 20 ten w skali gniewu kierowanego na zewnątrz oraz 72 ten w skali gniewu kierowanego do wewnątrz?
a. tak, skale są niezależne i mówią o dwóch odrębnych sposobach doświadczania gniewu,
b. to zależy od wyników w teście aprobaty społecznej,
c. nie, ponieważ uczucie gniewu jest jedno i może być wyrażone w dwojaki sposób,
d. żadna z powyższych odpowiedzi.
18. Wymień wskaźniki ekspresji emocji:
.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
19. W jednym z kwestionariuszy mierzących różne wymiary agresji jest skala mierząca poczucia winy. W którym kwestionariuszu znajduje się ta skala?
a. Nastroje i Humory Bussa i Durkee,
b. Kwestionariusz Poczucia Winy Kofty, Ignaczaka i Brzezińskiego,
c. Skala Ekspresji Gniewu i Winy Gasia,
20. Jakie mechanizmy mogą tłumaczyć wpływ agresji prezentowanej w TV na poziom agresywności u ludzi (podaj dwa przykłady)?
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1
effdeer