tarcze_tyl_wymiana.pdf

(1245 KB) Pobierz
121168591 UNPDF
V klucz nimbusowy 7 (Ļruby kolumienki zaciskw )
V klucz pþaski 18, moŇe byę widlasty, choę lepiej by byþ to oczkowy, moŇe siħ przydaę
nasadka (Ļruby zaciskw)
V pþaskie Ļrubokrħty
V nasadka 36 (nakrħtka piasty)
V mocny klucz do w/w nasadki
V klucz 19 do kþ
V klucz 13 do regulacji naciĢgu linek rħcznego
V szczotka druciana
V mþotek
V klucz dynamometryczny o zakresie obejmujĢcym 280Nm
V zestaw do wkrħcania tþoka zacisku (moŇna sobie z tym poradzię na rŇne sposoby) - w
wydaniu opisanym tutaj: ĻciĢgacz, klucz do odkrħcania tarczy w szlifierce kĢtowej, coĻ by
przedþuŇyę trzpieı ĻciĢgacza (np. nypel rurowy)
V przyda siħ smar miedziowy, w ostatecznoĻci zwykþy towot
V rurka by przedþuŇyę dŅwigniħ kluczy
- Ļruby kþ: 105
- Ļruby kolumienki:
- nakrħtka piasty: 280
- nieruchoma czħĻę zacisku: 105
- Ļruby kolumienki: 70
Tarcze Î najlepiej zainwestowaę w oryginaþy, gdyŇ
sĢ wyposaŇone w þoŇysko piasty i pierĻcieı
magnetyczny ABS. KupujĢc zamienniki bħdziemy
zmuszeni przeþoŇyę þoŇysko i pierĻcieı. Nie obejdzie siħ
bez prasy hydraulicznej Î a i ryzyko niepowodzenia
operacji pozostaje. Pyzatym na hamulcach nie warto
oszczħdzaę ;).
Oryginalne tarcze od zewnĢtrz majĢ naniesionĢ
powþokħ ochronnĢ Î natomiast od wewnĢtrz warto to
zrobię Î chociaŇby dla wþasnej satysfakcji :).
121168591.002.png
Odtþuszczamy benzynĢ, rozpuszczalnikiem (uwaŇajĢc by nie zalaę þoŇysk !) i nanosimy
dwie warstwy farby antykorozyjnej.
Najlepiej od razu zabraę siħ za dwie strony Î i robię je rwnoczeĻnie etapami.
Zaczynamy od poluzowania Ļrub kþ, nastħpnie podnosimy samochd, i podkþadamy coĻ
solidnego, np. drewniany klocek. To samo robimy po drugiej stronie Î i mamy po chwili
autko w grze Î podparte na drewnianych klockach. Rzecz jasna NIE zaciĢgamy
rħcznego, jeĻli mamy pochyþy teren Î podkþadamy coĻ pod przednie koþa.
ĺciĢgamy koþa.
WyciĢgamy sprħŇynħ zacisku Î o ile
siħ nie zapiekþa wystarczy lekko podwaŇyę
przy koıcach.
121168591.003.png
Aby to zrobię trzeba zaczep mocno przychylię w kierunku linki (niebieska strzaþka) ,
a linkħ wysunĢę z mocowania w stronħ strzaþki czerwonej. JeĻli bħdziemy mieę szczħĻcie
uda siħ to zrobię bezproblemowo Î jeĻli nie Î trzeba bħdzie dostaę siħ z do mocowania
linek w kokpicie Î i tam je poluzowaę.
W Ļrodkowym kokpicie miħdzy siedzeniami Î a dokþadniej tuŇ pod dnem
Ļrodkowego schowka znajdziemy Î znajdziemy wyŇej omwionĢ regulacjħ. Na szczħĻcie
nie trzeba wszystkiego demontowaę :)
W dnie schowka Î jest tajemna klapka, ktrĢ wystarczy podwaŇyę od tyþu i È
otworzyę. ZnajdujĢcĢ siħ tam nakrħtkħ regulacyjna kluczem 13 trzeba odkrħcię, idzie dosę
ciħŇko, gdyŇ jest to nakrħtka z typu samokontrujĢcych i idzie opornie Î ale za to mamy
pewnoĻę Ňe raz zakrħcona siħ nie odkrħci ;). Ta tajemna klapka moŇe siħ takŇe okazaę
pomocna, gdy przy zakþadaniu linki na zaczep zacisku okaŇe siħ, Ňe linka spadþa z
mocowania È co siħ niestety zdarza. Wystarczy jĢ wwczas zaþoŇyę.
Teraz kolej na demontaŇ Ļrub kolumienek zaciskw. Wypada je odkrħcię by wyjĢę
zacisk z tþokiem - oraz klocki. ĺruby kolumienek sĢ na klucz imbusowy 7mm Î ukryte pod
plastikowymi koreczkami. Aby siħ do nich dostaę, trzeba podwaŇyę, a nastħpnie wyjĢę
dwie zatyczki.
121168591.004.png
Po odkrħceniu Î wyjmujemy Ļruby kolumienek, i demontujemy zacisk z tþokiem
wysuwajĢc go w tyþ.
Tu moŇemy mieę troszkħ kþopotw Î szczeglnoĻci jeĻli tarcze sĢ nierwnomiernie
zuŇyte, i majĢ po zewnħtrznej ábrzegÑ Î w tedy zacisk z klockami (klocek po wewnħtrznej
jest ámocowanyÑ do tþoka na sprħŇynkach) nie chcĢ zejĻę. Ale nie ma wyjĻcia Î raz w
jednĢ raz w drugĢ + Ļrubokrħt by podwaŇyę Î i musi siħ ĻciĢgnĢę.
Zacisk z tþokiem po odkrħceniu przywiĢzujemy - jeĻli nie mamy w planach wymiany
przewodw hydrauliki Î np. do amortyzatora.
Kolej na czħĻę zacisku montowanĢ do zwrotnicy Î mocujĢ jĢ dwie Ļrubki 18. O ile
grnĢ moŇemy bez problemu odkrħcię nasadkĢ Î o tyle standardowa nasadka w dolnej
121168591.005.png
okaŇe siħ bez uŇyteczna z powodu braku miejsca, i trzeba dziaþaę kluczem pþaskim. Ze
wzglħdu Ňe te Ļrubki byþy bezpoĻrednio naraŇone na czynniki zew., trzeba znacznej siþy by
je ruszyę. Kluczyk widlasty moŇe siħ okazaę zbyt sþaby - oczkowym zrobimy to bez
problemu. Zakþadamy go na Ļrubħ, a na niego - w razie potrzeby - rurkħ by zwiħkszyę
dŅwigniħ, i odkrħcamy.
Demontujemy osþonħ, pod ktrĢ kryje siħ nakrħtka piasty. Przystawiamy maþy
Ļrubokrħt i z wyczuciem wbijamy go w miejsce þĢczenia mþotkiem Î gdy troszkħ áwyjdzieÑ,
wiħkszym Ļrubokrħtem podwaŇamy kolejno na obwodzie i wyjmujemy osþonħ. Ja to
robiþem jeszcze przed demontaŇem zaciskw Î dlatego zdjħcia przedstawiajĢ w tle nie
ruszone zaciski :)
121168591.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin