09-IVp.doc

(54 KB) Pobierz
Paweł Witkowski

TEMAT: SZUKAMY BOGA

 

Cel dydaktyczny: umiejętność odczytywania znaków Boga w świecie

Cel wychowawczy: wdzięczność wobec Pana Boga przez szacunek do Jego dzieł

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

-          Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Wyobraźcie sobie, że zginał wam ulubiony piesek. Waszym zadaniem w jest napisanie w grupach komunikatu o waszej stracie. Macie na to 5 min.

 

Prezentacja.

 

Jak myślicie po co ludzie piszą takie komunikaty? (aby łatwiej znaleźć)

Co możemy jeszcze szukać? (osoby, samochód, rower)

A czy można szukać Pana Boga? (tak)

A czy można Go spotkać w naszym życiu? (tak/nie)

 

Otwórzcie wasze podręczniki na s. 37. Proszę by Jasiu przeczytał na głos wiersz.

Na podstawie tego wiersza powiedzcie mi co trzeba zrobić by odnaleźć Pana Boga? (popatrzeć na świat).

Praca w grupach

 

 

 

 

Pogadanka

 

 

 

 

Odczyt

Papier A4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podręcznik

4.

Wymiar biblijny:

Na s. 38 2 waszym podręczniku został umieszczony tekst biblijny. Małgosiu przeczytaj go: Z wielkości i piękna stworzeń poznaje się przez podobieństwo ich Stwórcę (Mdr 13, 5).

Kto skomentuje te słowa?

Odczyt i pogadanka

Podręcznik

5.

Wymiar eklezjalny:

Każda grupa otrzyma fragment tekstu (por. KKK 1147). Zadaniem waszym jest dokończenie tekstu:

 

Grupa 1.

Bóg przemawia do człowieka za pośrednictwem widzialnego stworzenia. Światłość i ciemność mówią, że Bóg...

 

Grupa 2.

Bóg przemawia do człowieka za pośrednictwem widzialnego stworzenia. Wiatr i ogień mówi, że Bóg...

 

Grupa 3.

Bóg przemawia do człowieka za pośrednictwem widzialnego stworzenia. Woda i ziemia mówi, że Bóg...

 

Grupa 4.

Bóg przemawia do człowieka za pośrednictwem widzialnego stworzenia. Drzewa i owoce mówią, że Bóg...

 

Teraz waszą wypowiedź uzupełnijcie jeszcze odpowiednimi ilustracjami.

Do tego zadania będą wam potrzebne kolorowe gazety.

 

Proszę by liderzy zaprezentowali efektu pracy. Proszę wyjaśnić także dobór ilustracji.

Praca w grupach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyklejanka

Tekst

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolorowe gazety, nożyczki, klej

6.

Wymiar liturgiczny:

Podziękujmy teraz Panu Bogu za jego stworzenie i piękno otaczającego nas świata. Pomodlimy się Psalmem.

Ps 8:2-10

2. O Panie, nasz Boże, jak przedziwne Twe imię po wszystkiej ziemi! Tyś swój majestat wyniósł nad niebiosa. (...)

4. Gdy patrzę na Twe niebo, dzieło Twych palców, księżyc i gwiazdy, któreś Ty utwierdził:

5. czym jest człowiek, że o nim pamiętasz, i czym - syn człowieczy, że się nim zajmujesz?

6. Uczyniłeś go niewiele mniejszym od istot niebieskich, chwałą i czcią go uwieńczyłeś.

7. Obdarzyłeś go władzą nad dziełami rąk Twoich; złożyłeś wszystko pod jego stopy:

8. owce i bydło wszelakie, a nadto i polne stada,

9. ptactwo powietrzne oraz ryby morskie, wszystko, co szlaki mórz przemierza.

10. O Panie, nasz Panie, jak przedziwne Twe imię po wszystkiej ziemi!

Modlitwa

Pismo św.

7.

Wymiar egzystencjalny:

Jak myślicie czego wymaga od nas Bóg?

Jak powinniśmy korzystać z jego daru jakim jest stworzenie?

Jak mamy zachować się w lesie?

Jak nad wodą?

A co ze zwierzętami?

A trawniki?

A wyrzucanie śmieci?

Pogadanka

 

8.

Podsumowanie:

Napiszcie jeszcze w grupach modlitwę dziękczynną za dzieło stworzenia.

Praca w grupach

 

9.

Zadanie domowe:

 

 

10.

Modlitwa końcowa:

Modlitwę czytają poszczególne grupy i zapisują jej treść do zeszytu.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin