Francuski_arkusz sty 2009.pdf

(1027 KB) Pobierz
GFrD-arkusz-Z1
WPISUJE UCZE¡
KOD UCZNIA DATA URODZENIA UCZNIA
dysleksja
dzieƒ miesiàc rok
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY
Z OPERONEM
Z J¢ZYKA FRANCUSKIEGO
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdê, czy zestaw egzaminacyjny zawiera 10 stron. Ewentual-
ny brak stron lub inne usterki zg∏oÊ nauczycielowi.
2. Czytaj uwa˝nie wszystkie teksty i zadania.
3. S∏uchaj uwa˝nie tekstów do zadaƒ 1–4, które zostanà odtworzone
z p∏yty CD.
4. Rozwiàzania zapisuj d∏ugopisem lub piórem z czarnym tuszem/atra-
mentem. Nie u˝ywaj korektora.
5. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi do wybo-
ru, np. od A do E. Odpowiada im nast´pujàcy uk∏ad na karcie od-
powiedzi:
STYCZE¡
2009
Czas pracy:
90 minut
AB CDE
Wybierz tylko jednà odpowiedê i zamaluj kratk´ z odpowiadajàcà
jej literà, np. gdy wybra∏eÊ odpowiedê A:
Liczba punktów
do uzyskania: 50
BCDE
6. Staraj si´ nie pope∏niç b∏´dów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale
jeÊli si´ pomylisz, b∏´dne zaznaczenie otocz kó∏kiem i zamaluj in-
nà odpowiedê .
BCD
7. Rozwiàzania zadaƒ, w których musisz sam sformu∏owaç odpo-
wiedê, zapisz czytelnie i starannie w wyznaczonych miejscach.
Pomy∏ki przekreÊlaj.
Powodzenia!
Arkusz opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w ca∏oÊci lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione. Wydawca zezwala na kopiowanie zadaƒ
przez dyrektorów szkó∏ bioràcych udzia∏ w programie Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM.
742741308.014.png 742741308.015.png 742741308.016.png 742741308.017.png 742741308.001.png
 
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 1. ( 3 pkt )
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Us∏yszysz dwukrotnie nagranie sk∏adajàce si´ z trzech dialogów (1.1.–1.3.).
Do ka˝dego z dialogów dopasuj zdanie (A–D), podsumowujàce jego treÊç.
Uwaga! Jedno ze zdaƒ nie pasuje do ˝adnego dialogu.
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
A. Il veut acheter un v˘tement.
B. Il demande ∫ ses copains de lui pr˘ter un portable.
C. Il explique son retard.
D. Il encourage son ami ∫ faire du sport.
1.1.
1.2.
1.3.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 2. ( 4 pkt )
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Po dwukrotnym wys∏uchaniu czterech wypowiedzi (2.1.–2.4.) ka˝dej z nich
przyporzàdkuj miejsce, w którym mo˝na by jà us∏yszeç (A–E).
Uwaga! Jeden rysunek nie pasuje do ˝adnej wypowiedzi.
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
A.
B.
C.
D.
E.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
2
742741308.002.png 742741308.003.png 742741308.004.png 742741308.005.png 742741308.006.png
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 3. ( 3 pkt )
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Po dwukrotnym wys∏uchaniu nagrania zaznacz znakiem X w tabeli (3.1.–3.3.),
które zdania sà prawdziwe (VRAI – V), a które fa∏szywe (FAUX – F).
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
V
F
3.1. Le fr¯re d’Anne est poli.
3.2. La tante d’Anne n’a pas d’enfants.
3.3. Anne a déj∫ téléphoné ∫ sa tante.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 4. ( 3 pkt )
Us∏yszysz dwukrotnie trzy wypowiedzi (4.1.–4.3.). Do ka˝dej z nich dobierz w∏aÊciwà reakcj´ (A–C), zazna-
czajàc liter´ A, B lub C.
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
4.1.
A. C’est incroyable!
B. Quel dommage!
C. Tout ∫ fait!
4.2.
A. On en reparle.
B. Pas de probl¯me!
C. Merci, de rien.
4.3.
A. Avec plaisir.
B. Enchanté(e).
C. Bien sûr.
4.1.
4.2.
4.3.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 5. ( 4 pkt )
Przeczytaj podany tekst, a nast´pnie ka˝demu fragmentowi (5.1.–5.4.) przyporzàdkuj jeden z zapropono-
wanych tytu∏ów (A–C).
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
5.1.
Je vivais dans une famille pauvre et nombreuse. J’avais deux soeurs et deux fr¯res. Ma m¯re s’occupait de
la maison, mon p¯re travaillait ∫ la poste. Ma famille était pauvre mais heureuse. On s’aimait beaucoup,
on s’aidait l’un l’autre, on jouait ensemble. Nous habitions avec notre grand-m¯re qui racontait des
histoires magnifiques.
3
742741308.007.png 742741308.008.png 742741308.009.png 742741308.010.png 742741308.011.png 742741308.012.png
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
5.2.
A l’âge de six ans je suis allé ∫ l’école. Tous mes amis faisaient du sport et moi, tout de suite je me suis intéressé
∫ l’art. Mon instituteur m’a dit que j’étais tr¯s doué pour les activités artistques, surtout pour la peinture. Je
peignais tout le temps. Cela me faisait un grand plaisir. J’ai gagné beaucoup de concours ∫ l’école.
5.3.
Un jour, quand j’étais avec mes amis dans la cour, j’ai vu mon instituteur courir vers nous. Il m’ a annoncé
une grande nouvelle. Il a envoyé mon tableau au concours international de la peinture et j’ai gagné. Ma
joie était énorme. J’étais tellement excité. A ce moment-l∫, j’ai senti que mon avenir serait merveilleux.
5.4.
Et je ne me suis pas trompé. Maintenant je suis un artiste cél¯bre et renommé. Je voyage beaucoup. J’ai
des vernissages dans le monde entier. Je suis riche et heureux. Ma famille n’a pas de probl¯mes financiers.
Je vis comme un roi. Ma vie est vraiment belle et intéressante.
5.1.
A. Enfance malheureuse
B. Vie en famille
C. Pauvreté
5.2.
A. Débuts artistiques
B. Activités sportives
C. Enseignants
5.3.
A. Jeux avec des amis
B. Premier grand succ¯s
C. Nouvelle peu importante
5.4.
A. Probl¯mes économiques
B. Voyages
C. Grande carri¯re
5.1.
5.2.
5.3.
5.4.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
4
742741308.013.png
 
J´zyk francuski
Próbny Egzamin Gimnazjalny z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
Zadanie 6. ( 1 pkt )
Przeczytaj opowiadanie Nicole i zaznacz kó∏kiem, które z podanych zdaƒ (A–C) podsumowuje jego treÊç.
Mes parents ont habité Paris pendant plus de dix ans avant de revenir en Pologne. Apr¯s leur retour, ils se
sont installés ∫ Cracovie où ils ont ouvert un restaurant fran˜ais. C’était leur r˘ve. En France, ils se préparaient
déj∫ ∫ réaliser ce projet. Ils s’intéressaient toujours ∫ la cuisine fran˜aise, ils collectaient des recettes. Je sais
qu’ils avaient beaucoup d’amis qui travaillaient comme cuisiniers dans des restaurants tr¯s chic.
A. Nicole parle de l’histoire de la cuisine fran˜aise.
B. Nicole raconte sa vie en France.
C. Nicole raconte comment ses parents réalisaient leur r˘ve.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 7. ( 4 pkt )
Przeczytaj tekst, a nast´pnie zaznacz zgodne z nim zakoƒczenia zdaƒ (7.1.–7.4.), zakreÊlajàc w∏aÊciwà
liter´ A, B lub C.
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
Salut! Je m’appelle David, j’ai douze ans et je suis en cinqui¯me. J’adore naviguer sur Internet et ma
petite soeur Marie, qui a six ans, aussi. Mais derni¯rement, j’ai eu beaucoup de probl¯mes ∫ cause de cet
outil génial. Alors, je vais vous donner quelques conseils:
– ne réalisez pas vos devoirs de maison seulement grâce ∫ Internet,
– faites attention aux sites réservés aux adultes,
– ne parlez pas avec des inconnus.
7.1. David
A. n’a ni fr¯res ni soeurs.
B. est él¯ve.
C. est adulte.
7.2. David
A. aime Internet.
B. n’aime pas Internet.
C. a peur d’Internet.
7.3. David écrit une lettre au journal pour
A. dire qu’Internet est génial.
B. présenter sa famille.
C. dire qu’Internet peut ˘tre dangereux.
7.4. Selon David
A. il faut regarder tous les sites.
B. il ne faut pas regarder chaque site.
C. il est permis de regarder les sites pour les adultes.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
5
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin