Konspekt lekcji
1. Przedmiot: Zajęcia komputerowe
2. Prowadzący: Michalak Łukasz, Chmielewski Piotr
3. Klasa: Szkoła podstawowa klasa V
4. Czas lekcji: 45 minut
5. Temat: Zasady zgodnego z prawem wykorzystania komputera ( prawo autorskie, licencja, piractwo komputerowe)
6. Cele lekcji:
· Uczeń zna pojęcie Prawa autorskiego, licencji i piractwa komputerowego
· Uczeń zna zasady zgodnego z prawem wykorzystania komputera
· Uczeń zna konsekwencje wynikające z niezgodnego z prawem wykorzystywania programów komputerowych
7. Uczeń powinien:
· znać przykładowe programy antywirusowe
· wiedzieć jak unikać zagrożenia ataków z sieci
· znać zasadę działania programów antywirusowych
8. Nowe pojęcia i terminy: licencja, piractwo komputerowe, shareware, freeware, trial, prawo autorskie
9. Metody: pogadanka, rozmowa nauczająca
10. Środki dydaktyczne: podręcznik, komputer, oprogramowanie shareware (OpenOffice portale 3.2), oprogramowanie freeware (Mozilla Firefox), oprogramowanie trial (Kaspersky Antivirus),
11. Formy organizacyjne: praca zbiorowa
I. Czynności organizacyjno-porządkowe. (czas 4 min)
II. Sprawdzenie wiadomości z ostatniej lekcji. (czas 5 min)
III. Realizacja nowego tematu. (czas 30 min)
IV. Rekapitulacja wiedzy. (czas 3 min)
V. Zakończenie zajęć. (czas 3 min)
Ad I.
2. Wprowadzenie ładu wewnętrznego.
3. Sprawdzenie listy obecności.
4. Sprawdzenie ewentualnej pracy domowej.
Ad II.
1. Pytania sprawdzające N-U (nauczyciel –uczeń)
N: Jakie znasz programy antywirusowe
U: Kaspersky Antivirus, Panda Antivirus, Avast, NoD 32
N: Dlaczego ważne jest posiadanie oprogramowania antywirusowego na komputerze
U: Aby chronić przechowywane dane przed działaniem szkodliwych aplikacji i wirusów oraz ochrona przed atakami z sieci
Ad III.
1. Podanie tematu lekcji: Tematem dzisiejszej lekcji będą zasady zgodnego z prawem wykorzystania komputera
2. Podanie celów lekcji (podniesienie motywacji do nauki): Celem dzisiejszej lekcji będzie poznanie pojęć licencji, piractwa komputerowego oraz prawa autorskiego. Oraz poznamy zasady zgodnego z prawem wykorzystania komputera, dla aktywnych plusy.
3. Nawiązanie do nowego tematu (wprowadzenie teoretyczne, definicje, zadania dla uczniów, objętość w zależności od tematu i celów lekcji itp.):
Ad IV.
1. Rozmowa na temat napotkanych problemów
U:
N:
2. Pytania sprawdzające N-U:
N:......................................................................................................................................................................
U:......................................................................................................................................................................
N:......................................................................................................................................................................U:......................................................................................................................................................................
Ad V.
...................................................................................................................................................................
............................................ ........................................
podpis studenta podpis nauczyciela
henio89